"پردیس"؛ پنجره‌ای نو به سوی آموزش زبان فارسی

"پردیس"؛ پنجره‌ای نو به سوی آموزش زبان فارسی
کانون زبان ایران نخستین بسته‌ی آموزشی زبان فارسی (مقدماتی) را در سه بخش «کتابِ زبان آموز، کتابِ تمرین، و لوح فشرده‌ی صوتی» چاپ و روانه بازار کرد.

به گزارش روابط عمومی کانون زبان ایران، "پردیس" مجموعه‌ای آموزشی است که با هدف آموزش زبان فارسی به مخاطبان بزرگسال غیرفارسی زبان تألیف شده است. نسل دوم و سوم ایرانیان مقیم خارج از کشور نیز می‌توانند از این کتاب برای تکمیل مهارت‌های زبانی خود بهره ببرند. محتوای این مجموعه برای آموزش الکترونیکی زبان فارسی با رویکرد شناختی و شیوه‌ی ارتباطی تدوین شده است٬ اما سطح مقدماتی آن با نگاهی کاملا ساختاری، به آموزش جملات ساده خبری و پرسشی و جایگاه سازه‌های جمله و ارائه‌ی واژه‌های پر بسامد زبان فارسی اختصاص یافته است که پس از تولید با تغییرات اساسی به شکل کتاب حاضر در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفت.

این کتاب جلد نخست از مجموعه‌ای چندسطحی است که قصد دارد مهارت‌های چهارگانه زبانی و فرهنگ و سبک زندگی ایرانی - اسلامی را در سطح‌های مقدماتی، میانی و پیشرفته به مخاطبان خود آموزش دهد. هر سطح آموزش، شامل کتاب زبان آموز، کتاب کار (دفتر تمرین) و لوح فشرده صوتی است. کتاب زبان آموز پانزده درسِ دو قسمتی دارد که هر درس شامل بخش واژه‌ها، گفتگو، خواندن، دستور زبان، تلفظ و تمرین‌های مختلف است. در کتاب کار بخش شنیدن، گفتگو، تمرین ‌های دستور و نوشتن گنجانده شده است. مخاطب می‌تواند در لوح فشرده صوتی، متن کتاب زبان آموز و کتاب کار را با تلفظ معیار فارسی تهران بشنود و تمرین‌های مرتبط شنیداری و گفتگوی آن را پاسخ دهد. تصاویر کتاب و چاپ چهاررنگ «پردیس» جذابیت‌های دیداری آن را برای مخاطب نوآموز افزایش داده است.

زهرا عباسی و ابراهیم خدایار، اعضای هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس نویسندگان این بسته آموزشی هستند.
۱۶ فروردین ۱۳۹۶ ۱۵:۲۰
تعداد بازدید : ۳,۴۴۹
زنگنه
۱۳۹۶/۰۱/۱۹
0

با آرزوی موفقیت روزافزون برای سرکار خانم دکتر عباسی.


برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم روی کلید زیر کلیک کنید.
 

درباره ما

کانون زبان ایران به عنوان معتبرترین، قدیمی‌ترین و بزرگترین مؤسسه‌ آموزش زبان‌های خارجی در ایران از سال 1304 تحت عنوان انجمن ایران و آمریکا در تهران شروع به فعالیت کرده است. ادامه...