رییس کانون زبان ایران در جلسه‌ی دیدار با کارکنان اداره‌ی مرکزی مطرح کرد:
رویکرد کانون زبان ایران در سال 1396: ارتقاء و توسعه‌ی نام و برند

رییس کانون زبان ایران در جلسه‌ی دیدار با کارکنان اداره‌ی مرکزی مطرح کرد: </br>رویکرد کانون زبان ایران در سال 1396: ارتقاء و توسعه‌ی نام و برند
دکتر سید محمدرضا هاشمی، رییس کانون زبان ایران در سومین روز کاری سال 1396 با کارکنان اداره‌ی مرکزی دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش روابط عمومی کانون زبان ایران، هاشمی در ابتدای این جلسه ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن نوروز از تلاش‌های همه‌ی همکاران در حوزه‌ها و بخش‌های مختلف تشکر و قدردانی کرد و گفت: سالی که گذشت شاهد مرحله‌ی دیگری از شکوفایی فعالیت‌های کانون زبان بودیم. در این سال بسیاری از برنامه‌های پیش بینی شده به ثمر رسید و حتی برخی نیز زودتر از زمان پیش بینی شده محقق شد. بر خود لازم می‌دانم بابت کلیه‌ی فعالیت‌های انجام شده در کانون زبان در سال 95 از تک تک همکاران تشکر و قدردانی نمایم.

وی گفت: آن‌چه که باعث تحقق برنامه‌ها در سال 95 شد مرهون معاضدت‌های همکاران عزیز در اداره‌ی مرکزی و استان‌ها بود. ستاد کانون زبان ایران سهم ویژه‌ای در تحقق پروژه‌های سال 95 داشت و مدیران استانی و سایر همکاران در استان‌ها نیز تلاش زیادی برای دستیابی به اهداف تعیین شده به کار بستند.

n96- اولین جلسه سال8

هاشمی با اشاره به رویکرد اصلی فعالیت‌های کانون زبان در سال 95 مبتنی بر کیفیت، تنوع و توسعه‌ی آموزش‌ها گفت: یکی از مبانی زیرساختی برای تقویت کیفیت، ایجاد پروتکل و مستندسازی است. علاوه بر آن، برگزاری دوره های ضمن خدمت، بازبینی کیفی محتوا و ارزیابی مستمر نیز از مولفه‌های تاثیرگذار در زمینه‌ی کیفیت هستند. خوشبختانه در سال 95 مستندات ارزنده‌ای در کانون زبان ایران تولید شده است که کاربردهای گسترده‌ای دارد از جمله‌ی آن می‌توان به تهیه‌ی سند سیر تحول مواد آموزشی بخش انگلیسی بزرگسال، تولید سند مربوط به طراحی و برگزاری آزمون‌ها، کتابچه‌های راهنمای آزمون‌های حرفه‌ای، شرح وظایف ستادی و... اشاره کرد. همچنین طراحی کدهای جدید برای آزمون‌های سطوح مختلف، تحلیل وضعیت آزمون‌ها بر اساس عملکرد زبان آموزان، انجام پروژه‌ی پژوهشی سنجش سطح رضایت مخاطبان، برگزاری دوره‌های توجیهی کارشناسان بازدید و جذب، بازبینی محتوا و روش آموزشی مقطع Elementary، تغییر سیستم آموزشی دوره‌ی مکالمه، تغییر سیستم آموزشی دوره‌ی فرانسه، ایجاد بخش نظرسنجی در سامانه‌ی کارشناسان و مدرسان، برنامه‌ریزی و اجرای حدود 5000 بازدید، ایجاد سامانه‌ی مدیران استانی و راه‌اندازی بخش ارسال و دریافت درخواست مهمان شدن از دیگر برنامه های محقق شده در ارتباط با کیفیت بخشی آموزشی و خدمات آموزشی در کانون زبان بوده است.

وی در خصوص تنوع آموزش‌ها افزود: سال 95 از جهت طراحی و برگزاری دوره‌های متنوع در کانون زبان سالی پربار بود و توانستیم دوره‌های بحث آزاد، انگلیسی در سفر، انگلیسی بازرگانی، مکاتبات بازرگانی، مذاکرات بازرگانی، انگلیسی برای راهنمایان گردشگری، انگلیسی از طریق نمایش (گروه نوجوانان)، دوره‌ی C1 در بخش آلمانی و مقاله نویسی به زبان انگلیسی (تحت LMS) را طراحی و برگزار نماییم. برگزاری مدرسه‌ی تابستانی با موضوع روش‌های پیشرفته‌ی پژوهشی در آموزش زبان و همچنین طراحی محتوای تک پودمان‌های جدید آزمون سازی و تهیه و تدوین مواد آموزشی از دیگر اقدامات صورت گرفته در این حوزه بود.

n96- اولین جلسه سال

هاشمی در ادامه به اقداماتی که در راستای توسعه‌ی آموزش‌ها به صورت متوازن و دانش‌محور در کانون زبان ایران صورت گرفته است از قبیل طراحی الگوی توسعه و تحلیل توسعه‌ی فضایی و مکان‌گزینی مراکز آموزشی، توسعه‌ی آموزش‌های مجازی (LMS)، فناوری‌های آموزشی و... اشاره کرد.

وی در راستای توسعه‌ی ارتباط با نهادها به تعاملات صورت گرفته با بنیاد سعدی و ستاد توسعه‌ی فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اشاره کرد و گفت: همکاری با بنیاد سعدی منجر به تولید جلد اول بسته‌ی آموزشی "مینا" با رویکرد جدید در حوزه‌ی آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان شد.

همچنین تفاهم نامه با ستاد فناوری‌های نرم و هویت ساز در راستای تدوین سند راهبردی با نگاهی به توسعه‌ی کارآفرینی و همچنین تولید محصولات دانش‌بنیان در زمینه‌ی آموزش زبان‌های خارجی منعقد شده است.

وی با اشاره به نامگذاری سال 1396 توسط مقام معظم رهبری (مد ظله‌ العالی) با عنوان اقتصاد مقاومتی، تولید اشتغال گفت: خوشبختانه راهبردهای احصاء شده در سند راهبردی کانون زبان نیز به دو مقوله‌ی مهم تولید محصولات دانش بنیان و کارآفرینی در حوزه‌ی آموزش زبان‌های خارجی نگاهی ویژه دارد.

n96- اولین جلسه سال4

هاشمی همچنین در این حوزه به ارائهی خدمات آموزشی همچون دریافت مجوز برگزاری تک‌پودمان‌های آزمون‌سازی و تهیه و تدوین مطالب درسی از دانشگاه جامع علمی - کاربردی و همچنین آموزش‌های تخصصی و نیمه تخصصی، طراحی دوره‌ی آموزش زبان روسی، توسعه‌ی مراکز برون کانونی و تاسیس 15 مرکز آموزشی جدید اشاره کرد. 

رییس کانون زبان ایران در بخش تولید محتوا از تهیه و تدوین و چاپ برخی از تولیدات آموزشی کانون زبان شامل کتاب‌های جدید دوره‌ی مکالمه (کتاب‌های ACT1 و ACT2) و کتابِ مکمل سطح START، مجموعه‌ی آموزش زبان فارسی (پردیس1)، مجموعه‌ی دوره‌ی عمومی آموزش زبان فارسی‌ (جلد 1) و همچنین برخی تولیدات کمک آموزشی همچون کتاب آمادگی آزمون سطح Advanced1، کتاب آمادگی آزمون سطح2Advanced، کتاب داستانی سیمرغ و سی پرنده، کتاب داستانی چهار دوست و یک صیاد و نشریات زبان‌آموزی برای گروه‌های سنی مختلف نام برد.

طراحی و راه‌اندازی وب سایت جدید کانون زبان و همچنین تالیف کتاب تاریخ کانون زبان ایران در گذر زمان از دیگر مقوله‌های محقق شده در سال 1395 بود.

تهیه و تدوین سند راهبردی کانون زبان یکی دیگر از اقدامات صورت گرفته در سال گذشته بود که هاشمی به آن اشاره کرد و گفت: بر اساس سند راهبردی، چشم انداز کانون زبان ایران در افق 1404 یک نهاد آموزشی الگو، کارآفرین و اثرگذار در حوزه‌ی توسعه‌ی پایدار با بهره‌گیری از اقتصاد دانش بنیان و توسعه‌ی آموزش زبان‌های مختلف با تکیه بر فرهنگ سازمانی متعالی متناسب با ارزش های ایرانی و اسلامی است.

وی افزود: متناسب با این چشم‌انداز زمینه‌های راهبردی طراحی و مشخص شده است. سند راهبردی توجه ویژه‌ای به تولید محصولات دانش بنیان دارد و با توجه به راهبردهای احصا شده نگاه ویژه‌ای در حوزه‌ی اقتصاد آموزش زبان‌های خارجی در این سند وجود دارد.

n96- اولین جلسه سال1

هاشمی گفت: با طراحی‌های جدیدی که در سند راهبردی صورت گرفته است و با پیوند فعالیت های کانون زبان با حوزه‌ی فناوری‌های نوین و تولید محصولات مبتنی بر دانشِ روزِ آموزش زبان می‌توانیم وارد فضای جدیدی از فعالیت‌های کانون زبان ایران شویم. امیدوارم بتوانیم با همکاری بخش‌های مختلف ستادی و استانی و همچنین تعاملات فراسازمانی گام‌های اولیه در حوزه‌ی کارآفرینی و تولید محصولات دانش بنیان برای آموزش زبان های خارجی  برداریم.

هاشمی خاطر نشان کرد: امسال با استعانت از پروردگار متعال و با ادامه‌ی رویکردهای تبیین شده در سال‌های گذشته، رویکرد اصلی ما ارتقا و توسعه‌ی نام کانون زبان ایران با رویکرد توسعه‌ی برند خواهد بود. امیدوارم که در سال 96 با حمیت و اراده‌ای که در بخش‌های مختلف کانون زبان وجود دارد و همچنین نگاه رو به آینده معاونان و مدیران، اقدامات موثری در حوزه‌هایی همچون افکار سنجی، سنجش دقیق‌تر سطح رضایت مخاطبان، طراحی یک نظام بازاریابی منسجم و فراگیر و طراحی رویکردهای تبلیغاتی با نگاه به افزایش بهره‌وری و ارتقاء شاخص توسعه برند در استان‌ها انجام گیرد.

n96- اولین جلسه سال2

۲۰ فروردین ۱۳۹۶ ۱۱:۵۰
تعداد بازدید : ۳,۵۳۷
آدرینا
۱۳۹۷/۱۲/۱۹
0

ممنون میشم که به فکر استان های دیگری هم هستید. اگه میشه یه کانون تو شهر جدید هشتگرد درست کنید


برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم روی کلید زیر کلیک کنید.
 

درباره ما

کانون زبان ایران به عنوان معتبرترین، قدیمی‌ترین و بزرگترین مؤسسه‌ آموزش زبان‌های خارجی در ایران از سال 1304 تحت عنوان انجمن ایران و آمریکا در تهران شروع به فعالیت کرده است. ادامه...