رییس کانون زبان ایران برنامه های سال 99 این مجموعۀ آموزشی را تشریح کرد

رییس کانون زبان ایران برنامه های سال 99 این مجموعۀ آموزشی را تشریح کرد
دکتر مصطفی مومنی، رییس کانون زبان ایران در نشست فصلی مدیران استانی و ستادی کانون زبان، به تشریح برنامه های سال آیندۀ این مجموعۀ آموزشی در ۵ محور پرداخت و سال ۹۹ را سالِ به ثمر رسیدن تلاشها در کانون زبان دانست.
به گزارش روابط عمومی کانون زبان ایران، مومنی بار دیگر با اشاره به اهمیت تکریم ارباب رجوع خطاب به مدیران عنوان کرد: تکریم ارباب رجوع برنامه و همچنین شعارِ ما برای سال آینده خواهد بود؛ اصلاح رفتار اداری در این زمینه نیاز به مربیگری، صرف وقت و فراهم آوردن فضای گفت‌وگو از سوی مدیران دارد تا اصول اخلاق حرفه‌ای را در راستای این شعار با همکاران خود تمرین کنند.
وی همچنین تغییر و بازسازی محتوای کتب آموزشی و تغییر دوره‌ها و گروه بندی سنین زبان آموزان را برنامه دیگر کانون زبان در سال آینده عنوان کرد و افزود: این تغییرات در مرحلۀ نخست به صورت آزمایشی و سپس به صورت گسترده اعمال و نظام محتوایی جدید جایگزین محتوای قبل خواهد شد. این تغییرات و به‌روزرسانی‌ها به منظور رفع کاستی‌های پیشین صورت می‌گیرد و ان شالله ضامن موفقیت‌های آیندۀ کانون زبان خواهد بود.  
ایشان ادامه داد: به همین منظور جدولی نردبانی طراحی شده است که در آن مشخص می‌شود زبان‌آموزانِ نظام محتوایی قبل در چه سطحی از نظامِ جدید قرار خواهند گرفت و نیازی به فرایند تعیین سطح به جز برای زبان‌آموزان جدیدالورود نخواهد بود. 
رییس کانون زبان سومین رویکرد این مجموعه در سال آینده را تمرکز بر دوره‌های آموزشی و دانش‌افزایی مدرسان عنوان کرد و افزود: کمبود مدرس در برخی از استان‌ها موضوعی بود که طی برگزاری چندین مرحله آزمون جذب مدرس تا حد زیادی مرتفع شد، اما مدرسان جدیدالورود نیازمند آموزش هستند و مدرسان باتجربه و باسابقه بهترین انتخاب برای آموزش به این عزیزان خواهند بود.
توسعۀ زبان‌های غیرانگلیسی و توسعۀ دوره های برون کانونی از دیگر محورهایی بود که مومنی به آن‌ها اشاره و خاطر نشان کرد: از مزیت‌های رقابتی کانون زبان، آموزش حرفه ای و علمی زبان‌های غیرانگلیسی هم هست و لازم است اهتمام بیشتری به توسعه این زبانها در استان‌ها صورت گیرد.
وی با تاکید بر توسعۀ کیفی در مراکز از مدیران خواست نسبت به توسعه‌های کیفی اهتمام بیشتری ورزند. این مهم در ارتقای وضعیت مراکز و کیفیت تعامل با زبان آموزان و خانواده های ایشان تبلور بیشتری دارد.
وی در بخش پایانی سخنانش با اشاره به برگزاری موفقیت‌آمیز آزمون‌های بین‌المللی و راه اندازی مرکز آزمون تافل در کانون زبان از مدیران استانی خواست برگزاری کلاس‌های آمادگی این آزمون‌ها را در دستور کار خود قرار دهند.
گفتنی است، نشست فصلی مدیران استانی و ستادی کانون زبان ایران با حضور رییس، مشاوران و معاونان و مدیران ستادی و استانی کانون زبان در مرکز آفرینش‌های فرهنگی و هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در حال برگزاری است.
۲۹ بهمن ۱۳۹۸ ۱۹:۲۹
تعداد بازدید : ۵,۲۱۴
برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم روی کلید زیر کلیک کنید.
 

درباره ما

کانون زبان ایران به عنوان معتبرترین، قدیمی‌ترین و بزرگترین مؤسسه‌ آموزش زبان‌های خارجی در ایران از سال 1304 تحت عنوان انجمن ایران و آمریکا در تهران شروع به فعالیت کرده است. ادامه...