گردهمایی مدیران استانی کانون زبان ایران برگزار شد

گردهمایی مدیران استانی کانون زبان ایران برگزار شد
گردهمایی مدیران استانی کانون زبان ایران صبح روز دوشنبه 11 اردیبهشت‌ماه بعد از تلاوت آیاتی از کلام الله مجید با حضور علیرضا حاجیان زاده، مدیر عامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آغاز شد.

به گزارش روابط عمومی کانون زبان ایران، حاجیان زاده در ابتدای این مراسم به بیان نکاتی در خصوص سرمایه‌های کانون زبان ایران پرداخت و سپس گردهمایی با حضور دکتر سید محمدرضا هاشمی، رییس کانون زبان ایران، دکتر ساسان بالغی زاده، معاون پژوهش و برنامه ریزی، دکتر محمدرضا سهرابی، معاون آموزشی و توسعه‌ی منابع انسانی، رضا لیاقی، معاون اداری - مالی و جمعی از مدیران ستادی و استانی کانون زبان ایران ادامه یافت.

هاشمی در ابتدا فرارسیدن اعیاد شعبانیه و هفته‌ی معلم را به خانواده‌ی بزرگ کانون زبان ایران و به خصوص مدرسان تبریک گفت و در ادامه با نگاهی گذرا به عملکرد کانون زبان در سال 95 رویکرد محوری کانون زبان در سال 96 را تبیین کرد.

وی با اشاره به چشم انداز کانون زبان ایران در افق 1404 و اهمیت فرهنگ سازمانی رویکرد سال 96 را "توسعه برند" عنوان کرد.

رییس کانون زبان ایران در ادامه به ارائه‌ی توضیحاتی در خصوص ماهیت برند، ارزش برند، شهرت برند، چهره و شخصیت برند و همچنین جهتگیری های کانون زبان در این حوزه پرداخت.

هاشمی خاطر نشان کرد: اگر عنوان می‌شود که کانون زبان ایران یک برند است این بدین معنی است که کانون زبان ایران در طول زمان، در یک سیر تحولی و در یک چرخه‌ی رشد سازمانی توانسته در ذهن و دل مخاطب جا بگیرد و مخاطب در مواجه با خدمات کانون یک ارزش منحصر به فرد و معنا دار را تجربه می کند.

رییس کانون زبان ایران انسجام آموزشی، انضباط آموزشی، اثر بخشی آموزشی، نگاه عمیق به کیفیت آموزش و کیفیت یادگیری، کیفیت و سطح حرفه‌ای مدرس، توجه به فرهنگ بومی در بسته‌های آموزشی، سرمایه‌ی انسانی، قدمت 90 ساله و... را مقوله هایی عنوان کرد که وجه تمایز کانون زبان ایران با سایر موسسات است.

n96- همایش 2

هاشمی در ادامه، با ارائه‌ی توضیحاتی در خصوص رویکرد کانون زبان در سال 96، سهم مدیریت استانی را در حوزه‌ی رویکرد توسعه‌ی برند پررنگ دانست و گفت: در همین راستا لازم است تعامل مدیران استانی با ستاد کانون زبان ایران بیشتر شود.

تدوین برنامه‌ی بازاریابی در استان‌ها، پشتیبانی آموزش‌های تخصصی، طراحی منظومه‌ی تبلیغاتی منعکس کننده هویت کانون زبان و ... از دیگر نکاتی بود که رییس کانون زبان ایران به آن‌ها اشاره کرد.

هاشمی به ورود بسته‌ی جدید آموزشی برای سطح بزرگسال از ترم پاییز در تهران و از ترم زمستان به صورت فراگیر در همه‌ی استان‌ها اشاره کرد و گفت: این پروژه از سال گذشته آغاز شد و امیدواریم که امسال به نتیجه برسد. این اقدام با حفظ بن‌مایه‌های آموزشی و با  رویکردی نوین در حوزه‌ی زبان‌های خارجی صورت گرفته است.

سرمایه‌های انسانی کانون زبان، توسعه‌ی متوازن و دانش محور مراکز آموزشی و ارتقا شاخص توسعه‌ی برند از موارد دیگری بود که رییس کانون زبان ایران به آن‌ها تاکید کرد.

هاشمی در بخش پایانی سخنانش گفت: بهترین نوع وفاداری در یک سازمان یا نهاد وفاداری به برند است که با دو شاخصه‌ی سطح نفوذ برند و تعداد دفعات مراجعه‌ی یک مخاطب ارزیابی می‌شود و لازم است به هر دو مقوله به صورت خاص توجه شود.

در بخش دیگری از این گردهمایی معاون پژوهش و برنامه ریزی کانون زبان ایران به اساس شکل گیری هسته های آموزشی پژوهشی در کانون زبان اشاره کرد و گفت: افزایش میزان مشارکت مدرسان و کارشناسان در امور پژوهشی، دریافت طرح‌های خلاقانه جهت چاپ کتاب‌های کمک آموزشی، سرگرمی‌های آموزشی و ...، ایجاد بستری مناسبت جهت برگزاری رقابت سالم بین زبان آموزان و مدرسان و ایجاد زمینه ای مناسب جهت ارتقاء سطح دانش نظری و عملی مدرسان از مهمترین دلایل شکل‌گیری این هسته ها بود.

n96- همایش 3

پرهیز از طرح مباحث اداری مالی و اجرایی در هسته‌های آموزشی پژوهشی، هماهنگی با معاونت پژوهش و برنامه‌ریزی به هنگام انجام پروژه‌های پژوهشی، تسریع در جمع آوری پرسشنامه‌ها و ارسال به موقع آن‌ها و تاکید به مراکز آموزشی جهت معرفی هر چه بیشتر دوره‌های جدید از دیگر موضوعاتی بود که بالغی زاده به آن‌ها اشاره کرد.

وی همچنین به معرفی برخی پروژه‌های جدید در این معاونت همچون راه اندازی دوره انگلیسی ویژه‌ی پرستاران، راه اندازی دوره‌ی آموزش مهارت نگارش برای آزمون ILETS از طریق (LMS)، راه‌اندازی دو دوره تک پودمان "آزمون سازی " و " تهیه و تدوین مواد درسی" با همکاری دانشگاه جامع علمی کاربردی، راه اندازی سطح متوسط دوره‌ی بحث آزاد و ورود کتاب‌های جدید مقطع Elementary اشاره کرد.

ارائه‌ی برخی گزارش‌های آماری و همچنین نمودارهای مقایسه‌ای آثار پژوهشی در سال های 94 و 95 از دیگر موضوعات مطرح شده توسط بالغی زاده بود.

در ادامه لیاقی در بخش توسعه و ارزشیابی بر اولویت‌بندی، هدف‌گذاری و تعریف چشم‌انداز در امور توسعه‌ی مراکز آموزشی استان، ارسال درخواست توسعه از طرف مدیر استان )یکساله چهار ترم سال 96 (، صدور مجوز راه اندازی، اعلام گزارش اقدام‌های انجام شده در استان، حضور بیشتر مدیر استان در مراکز آموزشی، بررسی عملکرد مراکز، تحلیل و ارائه‌ی راهکارهای مناسب جهت افزایش زبان‌آموز، برگزاری جلسات پیوسته ترمی با مسئولان مراکز و اخذ پیشنهادات ایشان مرتبط با توسعه و افزایش زبان آموز، دعوت مدیران استان به کمیته‌ی توسعه جهت تحلیل وضعیت مراکز فعلی و توسعه در آینده، پرداخت ایاب و ذهاب و مأموریت به مدرسان معین، بررسی ساختمان و تجهیزات مراکز مشارکتی اشاره کرد.

n96- همایش 3

وی همچنین بر تبلیغات مؤثر و تعریف شعارهای تبلیغاتی، اعتماد و وفاداری به سازمان، بکارگیری نیروی انسانی مسلط و با انگیزه، حفظ مشتریان قدیمی، تعریف مشتریان بالقوه و بالفعل، ایجاد حس وفاداری در مشتری، ارسال پیامک‌های مشتری مداری، کیفیت فضای آموزشی و تجهیزات، حضور کامل کارکنان و به کارگیری روش‌های افزایش رضایت مشتری تاکید کرد.

ارسال مکاتبات پرداختی مدرسان، درخواست‌های اعتبار (برگشت شهریه، خاص، تجهیزات و ...)، دریافت اعتبار، ارائه سند، حفظ ساختار کانون زبان، بررسی ساختمان قبل از تمدید قرارداد، حق ارزشیابی مراکز آموزشی، حذف بستانکاری زبان آموز در صورت ارسال فایل برگشت شهریه، تصحیح بیمه‌ی مدرسانی که فعالیت ایشان از طریق مکاتبه  اعلام گردیده، مراکز زیانده، نظارت بر نحوه‌ی پوشش کارکنان، خودداری از صدور احکام برای نیروها در استان، امضاء و ارسال به موقع قرارداد مدرسان و کارکنان یکساله‌ی داخلی، پنل استانی، انجام مکاتبه برای بعضی از امور مانند وقفه‌ی اجباری و ... و ارسال پاسخ فراخوان جذب ویژه به حوزه اداری مالی از دیگر موضوعاتی بود که لیاقی در خصوص آن‌ها مطالبی را بیان کرد.

n96- همایش 5

در این گردهمایی همچنین معاون آموزشی و توسعه‌ی منابع انسانی در خصوص همخوانی درخواست‌های ضمن خدمت با نیازها و اولویت‌های سازمانی، استفاده سریع از مدرسان جدید، گسترش و تنوع آموزش‌ها، تغییر در نحوه‌ی ابلاغ تعیین سطح، ارسال به موقع برنامه کلاسی و بازدید، ارتباط مدیران استانی و کارشناسان بازدید و جذب استان، توسعه‌ی بخش غیرانگلیسی، امنیت آزمون‌های جذب مدرس، تعامل در انتقال مدرسان با تابعیت از همسر و... توضیحاتی را ارائه کرد.

n96- همایش 7

سخنرانی علمی با موضوع توسعه‌ی برند از دیگر بخش های این گردهمایی بود که در آن به موضوعاتی همچون تفاوت دیدگاه‌ها در خصوص نام تجاری، پارادایم توسعه، رهبری نام تجاری، فرآیند خلق ارزش مستمر، رهبری محصول، صمیمت مشتری، مقایسه استراتژی‌های ارزش، مدل شخصیت برند، پیوستگی افراد به برند و...پرداخته شد.

در بخش پایانی این گردهمایی، جلسه‌ی هم‌اندیشی مدیران کانون زبان در خصوص توسعه‌ی برند برگزار شد.

گردهمایی مدیران استانی در روز دوشنبه 11 اردیبهشت ماه در مرکز فرهنگی و هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد.

n96- همایش 8

n96- همایش 9

n96- همایش 9

n96- همایش 11

n96- همایش 12

n96- همایش 14

n96- همایش 13

n96- همایش 14

n96- همایش 15

n96- همایش 16

n96- همایش 17

۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ ۰۹:۴۷
تعداد بازدید : ۳,۹۷۶
برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم روی کلید زیر کلیک کنید.
 

درباره ما

کانون زبان ایران به عنوان معتبرترین، قدیمی‌ترین و بزرگترین مؤسسه‌ آموزش زبان‌های خارجی در ایران از سال 1304 تحت عنوان انجمن ایران و آمریکا در تهران شروع به فعالیت کرده است. ادامه...