به مناسبت هفته‌ی بزرگداشت مقام معلم:

به مناسبت هفته‌ی بزرگداشت مقام معلم:
مدیرعامل کانون پرورش فکری و رییس کانون زبان ایران با کارکنان و مدرسان مراکز آموزشی استان اصفهان دیدار و گفت و گو کردند.

علیرضا حاجیان زاده، به همراه دکتر سید محمدرضا هاشمی، رییس کانون زبان ایران، مجید نیازی مدیرکل دفتر ارزیابی عملکرد و پاسخ‌گویی به شکایات و مجتبی دانشور مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل، مهدی قربانی، مدیر کل کانون پرورش فکری استان اصفهان، رسول فرقدانی، کارشناس مسئول امور هنری کانون پرورش فکری استان و هیات همراه در مراسم بزرگداشت مقام معلم در استان اصفهان با مدرسان و کارکنان مراکز آموزشی کانون زبان این استان دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش روابط عمومی کانون زبان ایران، در این مراسم دکتر ساسان بالغی زاده، معاون پژوهش و برنامه ریزی، رضا لیاقی، معاون اداری مالی، شهریار رهنما مدیر روابط عمومی و امور بین الملل و محسن پیمانی، مدیر کانون زبان استان اصفهان نیز حضور داشتند.

در این مراسم حاجیان زاده ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و هفته‌ی معلم بیان کرد: ارزش و جایگاه رفیع معلم باعث شده یک روز و یک هفته به نام او اختصاص داده شود، این اقدام از دو منظر قابل بررسی است، یک منظر نقش علم‌آموزی معلم است، در نگاه دینی در حدیثی آمده است: "زَکوة العِلمِ نَشرُهُ" زکات علم نشر دادن آن است. کسی که علمی می‌آموزد و دانایی کسب می‌کند زکات آن این است که به دیگرانی که این علم را ندارند و نیازمند آن هستند نیز منتقل نماید. معلمان صرف نظر از شغل معلمی و این که به ازای آن حق الزحمه‌ای دریافت می‌نمایند یک رسالت دینی و انسانی برعهده دارند و آن این است که آن‌چه آموخته‌اند را در اختیار افرادی قرار دهند که نیازمند آن هستند.

n96- روز معلم اصفهان3

مدیر عامل کانون پرورش فکری به نقش تربیتی معلم به عنوان نقشی که باعث ارزش معلم و جایگاه رفیع وی شده است اشاره کرد و گفت: معلم ضمن انتقال علم خود یک شخصیت انسانی را نیز منتقل می‌نماید. شاگردان معلمان خود را دوست دارند و به واسطه‌ی علقه و علاقه‌ای که بین معلم و شاگرد برقرار می شود‌ از معلم الگو برداری کرده و شخصیت او را برای خود به عنوان الگو قرار می‌دهند. ما در نگاه دینی رابطه‌ی بین عالم و متعلم را یک رابطه‌ی عرفانی می‌دانیم به این معنا که در این رابطه هم معارف و علم و هم معنویات منتقل می‌گردد.

حاجیان‌زاده با اشاره به سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری بیان کرد: شهید مطهری علاوه بر این که یک متفکر، اندیشمند و دانشمند بودند، نقش تربیتی بی بدیلی در افکار و اندیشه‌ی جوانان و نوجوانان داشتند. بسیاری از جوانان، دانشگاهیان و حوزویان تحت تاثیر تفکر و اندیشه‌ی ایشان قرار گرفتند و شخصیت انسانی‌شان ساخته شد. روز معلم روز علم و تربیت است.

وی به برخی از ویژگی‌های کانون زبان ایران که آن را به عنوان یک برند مورد اعتماد خانواده‌ها قرار داده است اشاره کرد و گفت: آموزش زبان به شیوه‌ای برجسته و برتر و همچنین رویکرد فرهنگی در محتوا و محیط آموزشی این موسسه آموزشی از ویژگی هایی است که مورد توجه خانواده‌ها قرار دارد و باعث شده است تا فرزندان خود را با خیال راحت به کانون زبان ایران بسپارند. در همین راستا تمام تلاش ما بر این بوده است تا کتاب‌های کانون زبان متناسب با فرهنگ ایرانی اسلامی باشد و بتوانیم الگویی برای سایر موسسات باشیم.

حاجیان زاده ادامه داد: یکی از ویژگی‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و به تبع آن کانون زبان ایران این است که تلاش می‌کنیم که شرایطی را فراهم نماییم تا علم آموزی برای بچه‌ها لذت بخش باشد که این مهم با رفتار مناسب، احترام گذاشتن به مخاطبان و رویه‌ی انسانی و محبت‌آمیز میسر می‌شود.

وی در بخش پایانی سخنانش خاطر نشان کرد: ما باید بتوانیم هویتی که کانون زبان ایران طی سالیان متمادی به دست آورده است را حفظ نموده و ارتقاء بخشیم.

در بخش دیگری از این مراسم رییس کانون زبان ایران با تبریک فرارسیدن اعیاد شعبانیه و هفته‌ی معلم از حضور در جمع کارکنان، کارشناسان و مدرسان مراکز آموزشی کانون زبان استان اصفهان ابراز خرسندی کرد و گفت: تعلیم و تربیت امر مقدس و والایی است، خداوند را شاکر هستم که این توفیق نصیب من هم شد تا بتوانم معلمی را تجربه کنم و در این ساحت بسیار بیاموزم.

وی افزود: ما در کانون زبان ایران اعتقادی راسخ به نقش معلم داریم و تمام تلاش خود را به کار می‌بندیم تا بتوانیم منزلت و جایگاه نیروی انسانی و مدرسان کانون زبان را حفظ کرده و ارتقاء بخشیم.

هاشمی گفت: معلم در فرآیند آموزش ارزش آفرین است. ارزش‌هایی همچون ارزش علمی، پژوهشی، اخلاقی، معنوی، هویتی و ارزش برندی توسط معلم ایجاد می شود. مدرس یکی از ارکان کانون زبان ایران است و سهمی از این برند که دارای هویت، شخصیت و چهره‌ی شناخته شده‌ای است به مدرسانِ عزیز کانون زبان ایران تعلق دارد.

رییس کانون زبان ایران اضافه کرد: امیدوارم بتوانیم در وادی قدردانی از این عزیزان گام‌های خوبی برداریم و با پالایش رفتاری و گفتاری و با رعایت اخلاق سازمانی شرایط را روز به روز بهتر نماییم.

n96- روز معلم اصفهان2

وضعیت استخدامی، نحوه‌ی پرداخت‌ها، امتیازات حقوقی مدرسان، توسعه‌ی مراکز آموزشی و... از موضوعات مطرح شده توسط مدرسان بود که رییس کانون زبان ایران در مورد آن‌ها توضیحاتی را ارائه نمود.

وی همچنین به برخی از پروژه های انجام شده در کانون زبان ایران در سال 95 اشاره کرد.

هاشمی در بخش پایانی سخنانش گفت: ما برای ارتقاء وضعیت معیشتی کارکنان و مدرسان کانون زبان ایران از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد.

n96- روز معلم اصفهان

n96- روز معلم اصفهان4

۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ ۰۹:۵۴
تعداد بازدید : ۳,۴۳۴
برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم روی کلید زیر کلیک کنید.
 

درباره ما

کانون زبان ایران به عنوان معتبرترین، قدیمی‌ترین و بزرگترین مؤسسه‌ آموزش زبان‌های خارجی در ایران از سال 1304 تحت عنوان انجمن ایران و آمریکا در تهران شروع به فعالیت کرده است. ادامه...