کتاب آموزش زبان فارسی "مینا(1)" منتشر شد

کتاب آموزش زبان فارسی "مینا(1)" منتشر شد
با مشارکت کانون زبان ایران و بنیاد سعدی کتاب آموزش زبان فارسی "مینا(1)" منتشر شد.

به گزارش روابط عمومی کانون زبان ایران کتاب "مینا" برای فارسی آموزان سطح مقدماتی تالیف شده است. تهیه، تدوین و تالیف این کتاب بر عهده‌ی بنیاد سعدی و طراحی، گرافیک و چاپ آن برعهده‌ی کانون زبان ایران بوده است.

دکتر غلام‌علی حداد عادل، رییس بنیاد سعدی در یادداشتی در ابتدای این کتاب آورده است: اکنون جای خوش وقتی است که نخستین کتاب از مجموعه‌ی "مینا" منتشر می شود و در دسترس فارسی آموزان قرار می‌گیرد. همکاران این جانب در بنیاد کوشیده اند تا این کتاب را بر پایه‌ی روش‌های علم آموزش زبان دوم طراحی و تالیف کنند و از دستاوردهای علمی جدید در این فن بهره گیرند.

وی ادامه می دهد: آنان در عین حال سعی کرده‌اند کتابی جذاب و خواندنی تالیف کنند. امید است گام های بعدی ما را در راه تامین کتاب درسی برای فارسی آموزان به پیش برد و بنیاد بتواند با تولید انواع نرم افزارهای آموزش زبان، کار آموزش زبان فارسی را آسان تر کند.

دکتر سید محمدرضا هاشمی، رییس کانون زبان ایران نیز در مقدمه‌ی ابتدایی این کتاب آورده است: این بسته‌ی آموزشی دارای ویژگی‌های قابل توجهی است که آن را از سایر کتاب‌های موجود آموزش زبان فارسی متمایز می‌کند.

وی می‌افزاید: "مینا" رویکردی نوین به آموزش زبان فارسی را در پیش گرفته است. به طور خلاصه، از وجوه تمایز اصلی این بسته‌ی آموزشی می توان به جذابیت محتوایی و ساختاری، بهره گیری از شیوه ی آموزشی ارتباط محور و تناسب موضوعات با نیازهای فارسی آموزان به ویژه نوآموزان غیر فارسی اشاره کرد.

هاشمی ادامه می دهد: بسته‌ی آموزشی "مینا" با برخورداری از سیر آموزشی منسجم و به کارگیری برنامه‌ی درسی ترکیبی مبتنی بر عناصر موضوعی، موقعیتی و ساختاری، با پشتوانه‌ی فعالیت های آموزشی معنا محور شرایط مناسبی را برای فراگیری کارکردهای زبانی فراهم می کند.

دکتر رضا مراد صحرائی، معاون آموزشی و پژوهشی بنیاد سعدی و سرپرست گروه تالیف نیز در بخشی از مقدمه‌ی این کتاب به برخی از ویژگی‌های کتاب "مینا" اشاره و بیان کرده است: در مجموعه‌ی آموزشی "مینا" به تفاوت‌های دو گونه‌ی گفتاری و نوشتاری زبان فارسی توجه شده و تلاش شده است گونه‌ی گفتاری فارسی معیار در کتاب تدریس شود.

وی می افزاید: آموزش دستور در این کتاب در کل استنباطی و غیر مستقیم است، اگرچه در مواردی هم، با توجه به شرایط بافت، به صورت مستقیم و قیاسی عمل شده است. همچنین کارکردهای زبانی و صورت‌های دستوری در بافت‌ها و موقعیت‌های کاملا معنادار تدریس شده‌اند.

صحرائی ادامه می دهد: تمرین‌های این کتاب بسیار متنوع و همگی از نوع شناختی و ارتباطی هستند. چینش تمرین ها در هر درس نیز از ساده (تشخیصی) به دشوار (تولیدی) است. علاوه بر آن تکلیف های کارمحور، همواره مورد توجه بوده است و در تدوین محتوا به گونه ای عمل شده که انجام فعالیت/تکلیف مستلزم همکاری گروهی فارسی آموزان است.

کتاب "مینا" برای آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان در سطح بین المللی مورد استفاده قرار می گیرد.
۱۹ تیر ۱۳۹۶ ۱۶:۳۶
تعداد بازدید : ۲۸,۷۵۶
فاطمه مشیراحتشام
۱۳۹۶/۰۸/۲۴
0

بسیارعالی است ،اگربتوان از این کتاب برای پیشبردهدفهای آموزشی در خارج از ایران استفاده کنیم .

الهام
۱۳۹۶/۱۱/۱۸
0

با سلام من در کشور المان هستم و قراره برای بزرگسالان و کودکان به صورت جداگانه کلاس زبان فارسی برای خواندن،نوشتن و صحبت کردن برگزار کنم و از اونجایی که بعضی از شاگردان من المانی خواهند بود به دنبال بهترین کتاب و یا مجموعه کتاب ها برای این کار میگردم، در ضمن ایا این کتاب مینا رو میشه در کشورهای دیگه تهیه کرد یا نه؟ اگر بله،از کجا وگرنه چطور میتونم کتاب شمارو تهیه کنم متاسفانه تمام زبانها در اموزش گاه های زبان کشور المان تدریس میشه،به جز فارسی و من سخت علاقه مند به انجام این کار هستم ، با تشکر

مدیر سایت
۱۳۹۶/۱۱/۲۳
0

سلام، لطفا با بخش آموزش زبان فارسی تماس بگیرید. 02188492752


آهو
۱۳۹۷/۰۴/۱۶
0

چگونه میتوان این کتاب را تهیه کرد؟ آیا کتاب سی دی آموزشی هم دارد؟

حسن پور
۱۳۹۷/۰۵/۱۶
0

کتاب مینا رو از کجا میتوان تهیه کرد

سارا
۱۳۹۷/۱۱/۰۲
0

ممنونم بابت توضیحات خیلی خوبتون

انوشا
۱۳۹۸/۰۳/۱۳
0

با سپاس، میشه لطفاً آدرس منبع رو کامل بنویسید؟ اسم نویسندگان، سال انتشار و انتشارات مثلاً:‌ Shahbaz, Ahmadi-Ghader, and Soltani (2018) Enjoy Reading. Edited by Sahraei. Sa’di Foundation.

الهام
۱۳۹۸/۰۵/۲۶
0

سلام. این کتاب را چگونه و از کجا میتونم تهیه کنم؟


برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم روی کلید زیر کلیک کنید.
 

درباره ما

کانون زبان ایران به عنوان معتبرترین، قدیمی‌ترین و بزرگترین مؤسسه‌ آموزش زبان‌های خارجی در ایران از سال 1304 تحت عنوان انجمن ایران و آمریکا در تهران شروع به فعالیت کرده است. ادامه...