در گفت و گویی با رییس کانون زبان ایران مطرح شد:
از دغدغه‌های روزهای نخست تا دستاوردهای امروز

در گفت و گویی با رییس کانون زبان ایران مطرح شد: </br> از دغدغه‌های روزهای نخست تا دستاوردهای امروز
دکتر سید محمدرضا هاشمی، رییس کانون زبان ایران از بهمن ماه 1392 مسئولیت این موسسه‌ی آموزشی را برعهده گرفت. از زمان حضور ایشان تحولات عمده‌ای در بخش‌های مختلف این سازمان صورت پذیرفت. از آن جا که روابط عمومی کانون زبان ایران از ابتدای مسئولیت ایشان تا به امروز هیچ گفت و گو و مصاحبه‌ای با وی انجام نداده بود، مصاحبه‌ای را با ایشان ترتیب دادیم که در ادامه می‌خوانید:

زمانی که مسئولیت کانون زبان ایران به جنابعالی سپرده شد، مهمترین دغدغه‌ای که برای این سازمان داشتید چه بود و تا به امروز تا چه میزان توانسته‌اید این دغدغه را مرتفع سازید؟

با دغدغه های فراوان وارد این مسئولیت شدم. البته چند دغدغه همیشگی نیز در ذهن داشتم. دغدغه تدوین برنامه بلند مدت، دغدغه کیفیت و دغدغه نیروی انسانی. در مورد برنامه بلند مدت باید بگویم با تلاش همکاران چشم انداز ده ساله و برنامه راهبردی کانون زبان برای اولین بار تدوین شد و آن چه از سال 96 اتفاق افتاد براساس همین سند برنامه ریزی شد. یکی از دغدغه های مهم بنده بحث کیفیت در ابعاد مختلف بوده است. کیفیت آموزشی، کیفیت فضا و تجهیزات، کیفیت محتوا و روش آموزش، کیفیت ارائه خدمات به مخاطب و... . البته ارتقاء سطح کیفی فعالیت ها در کانون زبان کار بسیار دشواری است چرا که این موسسه در یک برهه توسعه و رشد سریع را تجربه کرد و سرعت توسعه مراکز آموزشی تاثیر قابل توجهی بر مولفه‌های مربوط به کیفیت به ویژه کیفیت فضای آموزشی گذاشت. با این توصیف، مهمترین فعالیت‌ها و برنامه‌های انجام شده برای ارتقاء کیفیت آموزشی و خدمات آموزشی از زمان مسئولیت بنده را می‌توان به طور خلاصه در قالب یک لیست ارائه کرد:

· توقف توسعه کمی در سال های 93 و 94

· اتخاذ رویکرد توسعه متوازن در سال های 95 و 96 و برنامه ریزی برای طراحی الگوی توسعه استانی با به کارگیری رویکرد توزیع فضایی در مکان یابی مراکز آموزشی با استفاده از مدل AHP در بستر سیستم اطلاعات جغرافیایی (GIS)

· افزایش بازدیدهای کارشناسان نظارت و ارزیابی (سال 93 حدود 6200، سال 94 حدود 6100، سال 95 بیش از 6400 بازدید. این در حالی است که تعداد بازدیدهای انجام شده در سال های 90، 91، 92، از 2000 تا حداکثر 4000 بازدید بوده است).

· توسعه دوره‌های ضمن خدمت مدرسان و کارکنان (حدود 6000 نفر ساعت در سال 93، 11000 نفر ساعت در سال 94، 8000 نفر ساعت در سال 95)

· ایجاد ساختار مدیریت استانی جهت افزایش سطح نظارت بر مراکز آموزشی در استان‌ها و تشکیل کمیته نظارت و ارزیابی جهت انجام نظارت به صورت محسوس و غیر محسوس

· تشکیل هسته‌های آموزشی و پژوهشی در استان‌ها

· کاهش میانگین تعداد زبان‌آموزان در کلاس (این میانگین در سال‌های 90 و 91 و 92 حدود 19 نفر به ازای هرکلاس بوده است. در سال 93 با برنامه‌ریزی‌های انجام شده میانگین به 17/8 زبان‌آموز به ازای هر کلاس کاهش یافت. از آن سال به بعد هر سال میانگین به میزان 0/2 کاهش یافت. یعنی 17/6 برای سال 94، 17/4 برای سال 95 و برای سال 96 تا این لحظه 17/2. اطلاع دارید که جمعیت بالای کلاس ها همواره باعث بروز اعتراضات از سوی زبان آموزان و همچنین نارضایتی مدرسان بوده است.

· در حوزه محتوا و روش تغییر محتوا و به روزرسانی روش آموزش در بخش انگلیسی بزرگسال (دوره‌های جدید ACT  و NEW ELEMENTARY) و همچنین در بخش فرانسه (ورود کتاب و روش جدید  alter ego+) و به روزرسانی محتوا در بخش‌های آلمانی، اسپانیایی و تولید محتوای جدید برای بخش روسی و دوره های خاص در بخش عربی در دستور کار قرار داشته است که بخش قابل توجهی از این پروژه‌ها به انجام رسیده است.

·  بالا بردن استانداردهای جذب مدرس از دیگر موارد مربوط به ارتقای کیفی نیروی انسانی بوده است.

· همچنین برای تأسیس مراکز جدید، تلاش شد با همه محدودیت‌های‌ مالی شرایط مطلوب تا حد قابل توجهی رعایت شود. البته بیشترین فعالیت در راستای ارتقا وضعیت تجهیزات مراکز آموزشی در سال 94 اتفاق افتاد که شرایط مالی و تأمین اعتبار به نسبت از سال‌های 95 و 96 خیلی بهتر بود.

· از دیگر اقدامات انجام شده احیای مقررات و ضوابط و ابلاغ راهنمای جامع مقررات در سال 93 بود که تا اکنون ادامه دارد. قبل از آن، توجه لازم به مقررات آموزشی و اجرایی معطوف نبود.

· همچنین طراحی کدهای جدید آزمون و نوسازی آزمون ها برای گروه های سنی مختلف در سطح گسترده ای انجام شد.

برای ارتقا سطح کیفی و تسهیل ارائه خدمات نیز پروژه های مختلفی نظیر راه اندازی وبسایت جدید کانون زبان با قابلیت های متنوع و جدید، طراحی و بهره برداری از سامانه مدرسان و کارشناسان، راه اندازی و بهره برداری از LMS کانون زبان، راه اندازی سامانه صدور مدارک، راه اندازی سامانه ارسال و دریافت درخواست زبان آموزان مهمان به صورت آنلاین، به روز رسانی نرم افزار تصحیح اوراق و همچنین چند طرح پژوهشی مهم از قبیل سنجش سطح رضایت مخاطبان و شناسایی عوامل موثر در رضایتمندی زبان آموزان، طرح پژوهشی تعداد بهینه زبان آموزان در کلاس ها، بررسی میزان اضطراب زبان آموزان در کلاس، پژوهش مربوط به نحوه تصحیح خطاهای زبانی در کلاس و ... نیز در این راستا انجام شده است. البته لازم به ذکر است با توجه به گستردگی کانون زبان، و این که متاسفانه تعداد زیادی از مراکز که از نظر فضا و تجهیزات دارای شرایط مناسبی نیستند در طول سالیان به این شکل بوده اند، بدیهی است امکان تجهیز، نوسازی و یا تغییر فضاهای آموزشی در مدت کوتاه 2 یا 3 سال وجود ندارد و این کار نیازمند برنامه درازمدت و تأمین اعتبار لازم است که مختصات آن در برنامه راهبردی کانون زبان برای یک دوره 10 ساله به تفکیک هر سال پیش بینی شده است

در بخشی از صحبت‌هایتان به دغدغه‌ی نیروی انسانی اشاره کردید؛ این مسئله و به طور خاص موضوع حقوق و مزایا همواره یکی از دغدغه‌های مهم برای کارکنان و مدرسان نیز بوده است؛ در این حوزه چه اقداماتی را انجام داده‌اید و چه برنامه‌هایی برای آینده دارید؟

بله، موضوع حقوق و مزایای همکاران همواره یکی از دغدغه‌های اصلی مسئولان کانون زبان بوده است. در خصوص همکاران قراردادی در این سال‌ها سعی شد که با ارتقاء برخی از بندهای قرارداد شرایط کمی بهتر شود. البته حقوق کارمندان براساس قوانین مشخص و با ابلاغ دولت و دستگاه های ذیربط تعیین می‌شود و کانون زبان اختیاری در تغییر آن ندارد. اما با تلاش‌های انجام شده از سوی مدیر عامل محترم، "فوق العاده ویژه" از ابتدای سال 95 برای همکاران برقرار شد.

درخصوص مدرسان کانون زبان که نقشی تخصصی و فعال در زمینه آموزش دارند هم اقدامات متعددی انجام شد که به تفکیک سال قابل ارائه است. همانطور که می‌دانید، تغییر نظام پرداخت از سال 90 و ادامه آن در سال 91 باعث بروز نارضایتی در مجموعه شد. در سال 90 سیستم پرداخت تغییر کرد. در سال 91 برای جبران مولفه های حذف شده برخی مولفه ها مانند حق رتبه و ایاب ذهاب اضافه شد و میزان افزایش 10درصدی فقط برای حق التدریس اعمال شد و سایر مولفه ها ثابت ماند. از بهمن 92 که مسئولیت به بنده واگذار شد تلاش بر این بود که با همه محدودیت‌های مالی و اجرایی تا حدی شرایط پرداخت‌ها بهبود پیدا کند. در این شرایط تصمیم‌گیری در خصوص پرداخت کار بسیار دشواری بود. ما برای حقوق سال 93، حق التدریس را 18 درصد افزایش دادیم. ایاب وذهاب به ازای هرکلاس 50 درصد افزایش یافت و پذیرایی نیز رشد 100 درصدی داشت. علاوه بر آن حق رتبه را که قبل از آن متناسب با تعداد کلاس برای مدرسان یک کلاسه 1/10و حداکثر برای مدرسان 10کلاسه 10/ 10(حق رتبه کامل) تعیین شده بود را با تغییر فرمول پرداخت یعنی 1/6برای مدرس یک کلاسه تا حداکثر 6/6 برای مدرس تمام وقت 6 کلاسه ارتقا دادیم. همچنین برای مدرسانی که 7 کلاس یا بیشتر داشتند به ازای هرکلاس 200.000 ریال درنظر گرفته شد و کلیه این آیتم‌ها از سال 93 تا کنون به میزان افزایش سالیانه حق‌التدریس، افزایش پیدا کرده است. برای سال 94  افزایش 16درصدی حق‌التدریس تصویب شد و همچنین برای ارتقا به مقطع بالاتر که قبلا حذف شده بود افزایش 2 درصدی لحاظ شد. افزایش به ازای ارائه مدارک تحصیلی نیز 250 درصد ارتقا پیدا کرد. در سال 95، حق‌التدریس 15درصد و ارتقا به مقطع بالاتر 5 درصد افزایش پیدا کرد.

این در حالی بود که اعطای پایه براساس 3 سال سابقه کاری به میزان 3 درصد افزایش نرخ    حق التدریس نیز تصویب شد. در این سال ها البته تلاش بسیار زیادی برای تغییر سیستم پرداخت و بازگشت به سیستم امتیازی صورت گرفت اما به علت ایجاد بار مالی بسیار سنگین تا به حال موفق به انجام آن نشده ایم. برای سال 95 به 96، با توجه به محدودیت های مالی بسیار جدی، نیاز بود صرفا به بخشی از حقوق ها که در سطح پایین تر طیف پرداخت ها قرار می گرفت توجه بیشتری شود. لذا، افزایش 10درصدی حق التدریس مشابه افزایش ارگان های دولتی (البته با اعمال آن برای همه مولفه های پرداخت) در نظرگرفته شد و برای حق التدریس مبلغ کمینه مصوب شد. لذا، همه همکارانی که حق التدریس های پایین داشتند حق التدریسشان به سطح 70/000 ریال در ساعت افزایش پیدا کرد که تعداد قابل توجهی از آن افزایش ها 20 تا 35 درصدی بوده است. این تغییر براساس تحلیل آماری حقوق ها و احصاء 3 گروه از مدرسان با توزیع آماری متفاوت در گروه هایی با درآمد مطلوب (حدود 600 مدرس)، درآمد متوسط (حدود 1100 مدرس) و درآمد پایین (حدود 1000 مدرس) انجام شد (این تحلیل البته در بستر ظرفیت آموزشگاهی انجام شد) و تلاش برای این است که در برنامه ریزی های بعدی نیز گروه های دوم و سوم مورد توجه بیشتری قرار گیرند. ناگفته نماند، تغییر ناگهانی و افزایش جهشی با توجه به شرایط اقتصادی و مالی مجموعه و محدودیت های متعدد امکان پذیر نیست. لذا، تنها استراتژی قابل اجرا، ارتقا شرایط پرداخت با یک برنامه منسجم و به صورت گام به گام است. همانطور که مشخص است علاوه بر این که آیتم های حذف شده در سال های 90 و 91، دوباره در چند مرحله به پرداخت ها اضافه شد، آیتم های جدید مانند پایه براساس 3 سال نیز در فرمول پرداخت لحاظ شد و به همین ترتیب برای هر سال اضافه شدن برخی امتیازات در دستور کار است به گونه ای که ماهیت پرداخت ها تا حد زیادی نزدیک به سیستم امتیازی شود. در این صورت انتقال نظام پرداخت به سیستم امتیازی از پیچیدگی های کمتری برخوردار خواهد بود. سایر آیتم ها که در این سال ها افزایش قابل توجهی داشت پرداخت های ضمن خدمت و فعالیت های پژوهشی مدرسان بوده است. پرداخت های مربوط به فعالیت های کارشناسی نیز در سال های 93، 94، 95 و 96 افزایش قابل توجه 20 درصدی را داشته است.

محتوای آموزشی و نحوه‌ی تدریس یکی از موضوعاتی است که همواره از سوی مخاطبان کانون زبان ایران مورد بحث قرار می‌گیرد، در این حوزه چه تصمیماتی اتخاذ شده و چه اقداماتی در خصوص محتوای آموزشی بومی و متناسب با فرهنگ ایرانی اسلامی صورت گرفته است؟

یکی از مولفه‌های مهم در برنامه ریزی آموزشی در این سال‌ها ارتقاء کیفیت و به روزرسانی محتوا و روش آموزش بوده است. خوشبختانه اقدامات خوبی در این خصوص در بخش‌های انگلیسی و غیرانگلیسی انجام شده است. در بخش انگلیسی بزرگسال، طراحی و تولید کتاب‌های جدید مقطع Elementary یکی از مهمترین پروژه‌های انجام شده در یک دهه گذشته در کانون زبان است. از لحاظ میزان و عمق تغییر، چه بسا طراحی و تولید این محتوا در نوع خود کم سابقه است. این تغییر بر اساس نیازسنجی دقیق  و با در نظر گرفتن نیازهای مخاطبان و نظرات مدرسان و کارشناسان با رویکردی جدید انجام گرفته است. در طراحی این کتاب‌ها، سعی شده انتقاداتی که سال‌های سال به محتوا و روش مورد استفاده در بخش انگلیسی بزرگسالان کانون زبان وارد می شد، به دقت مورد بررسی قرار گیرد و در طراحی محتوا لحاظ شود.

بر همین اساس، کتاب های جدید با رویکرد ارتباطی مبتنی بر یک سیلابس ترکیبی و چند لایه طراحی شده است. در این کتاب‌ها، همه مهارت‌ها و مولفه‌های زبانی نقش کلیدی دارند. درس‌ها و فعالیت‌ها  بر اساس دستاوردهای پژوهشی و رویکردهای نوین علمی در حوزه آموزش زبان‌های خارجی  طراحی شده‌اند و هر یک از عناصر تعبیه شده در کتاب پشتوانه نظری و آموزشی دارد. نقش مدرسان نیز برای تدریس محتوای جدید بازتعریف شده است و از حالت مکانیکی فاصله می‌گیرد و بُعد خلاق آن تقویت می شود. محتوای کتاب نیز متناسب با فرهنگ ایرانی و اسلامی طراحی شده است. علاوه بر این، بسته و روش آموزشی بخش فرانسـه هم کاملا تغییـر کـرده و به روز شـده است و کتـاب‌های alter ago+ با روش ارتباط محور مورد بهره برداری قرار گرفته است. این کتاب ها نیز برای بهره برداری در کانون زبان بومی سازی شده است.

برای دوره مکالمه بخش انگلیسی نیز یک سری جدید تحت عنوان ACT طراحی شده است، که تا کنون کتاب‌های 1 تا 4 آن وارد سیستم آموزشی شده است. این دوره ارتباط محور با تمرکز بر مهارت‌های شنیداری_گفتاری و البته توجه به سایر مهارت‌ها به گونه‌ای که سایر مهارت‌ها و مولفه‌ها در خدمت مهارت ارتباطی باشد طراحی شده است. رویکرد موضوعی و کارکردگرا از ویژگی اصلی این بسته آموزشی است. محتوای کتاب‌های ACT و حتی طراحی ساختاری آن نیز متناسب با فرهنگی ایرانی و اسلامی شکل گرفته است.

تولید محتوای آموزشی در این سال ها البته محدود به موارد فوق نمی‌شود. بر اساس دو استراژی مهم تنوع آموزش‌ها و همچنین ارائه آموزش زبان‌های خارجی برای اهداف ویژه، دوره های متنوع و متعدد، به خصوص دوره‌های نیمه تخصصی و تخصصی جدید طراحی و برگزار شده است. این دوره ها که در سال های 95 و 96 بیش از 1000 مخاطب را تحت پوشش قرارداده است عبارت است از: انگلیسی در سفر، انگلیسی برای راهنمایان گردشگری، انگلیسی بازرگانی، مکاتبات بازرگانی، مذاکرات بازرگانی بحث آزاد، انگلیسی از طریق نمایش (برای گروه سنی نوجوانان)، انگلیسی برای پرستاران، مقاله نویسی و برخی از دوره های تخصصی در بخش فرانسه و عربی.

علاوه بر این دوره ها، در این مدت 3 تک پودمان تخصصی شامل تربیت مدرس، آزمون سازی و تهیه و تدوین مطالب درسی طراحی شده است که با مجوز دانشگاه جامع علمی کاربردی مراحل اجرایی شدن را می گذراند. البته تک پودمان تربیت مدرس قبلا نیز برگزار شده است.

راهبرد دیگری که در ارتباط با توسعه و تنوع آموزش‌ها مورد توجه قرار گرفته است استفاده از فناوری های نوین در آموزش زبان های خارجی است. برای تحقق این راهبرد، سامانه مدیریت یادگیری (LMS) کانون زبان در سال 95 راه اندازی شد و برخی از دوره‌های مورد اشاره  مانند مقاله نویسی، انگلیسی بازرگانی و Reading Club تحت این سامانه به صورت مجازی ارائه شد. برخی از آموزش‌های ضمن خدمت و مطالب تخصصی برای کارشناسان نیز در این سامانه ارائه شده است که امیدواریم در آینده توسعه خوبی پیدا کند. این LMS از ظرفیت بسیار بالایی برای برگزاری دوره های متعدد و متنوع به صورت همزمان و غیرهمزمان برخوردار است.

امضای تفاهم‌نامه با سازمان‌ها، دانشگاه‌ها و نهاد‌های مختلف از زمان حضور جنابعالی در کانون زبان ایران محقق شد، این اقدام در راستای چه اهدافی صورت گرفته و چه دستاوردهایی برای کانون زبان ایران تا به امروز به همراه داشته است؟  

عقد تفاهم نامه با سیاست توسعه ارتباطات فراسازمانی و بهره برداری از ظرفیت های سایر سازمان ها به منظور توسعه همکاری های علمی، آموزشی و پژوهشی صورت گرفت و خوشبختانه اکثر تفاهم نامه ها منجر به نتایج و دستاوردهای خوبی شد. به عنوان مثال، تفاهم نامه با بنیاد سعدی منجر به تولید بسته جدید آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان با عنوان "مینا" با همکاری این دو سازمان شد و قرار است این بسته آموزشی در سطح بین المللی مورد بهره برداری قرار گیرد. همچنین تفاهم نامه با انجمن زبان و ادبیات انگلیسی ایران منجر به برگزاری 3 دوره مدرسه تابستانی شامل کارگاه‌ها و سخنرانی های تخصصی در زمینه آموزش زبان شد و کانون زبان در چند دوره همایش برگزار شده توسط انجمن زبان ایران حضور فعال یافت و به معرفی دستاوردها و محصولات جدید آموزشی پرداخت. تفاهم نامه با سازمان سمت نیز منجر به یک تولید مشترک شد که امیدواریم به زودی نهایی شود. در تبادل این تفاهم نامه ها، راهبرد اصلی اتخاذ شده، پیوند فعالیت‌های آموزشگاهی کانون زبان با فعالیت‌های دانشگاهی و حرفه ای بوده است.

تولید محصولات کمک آموزشی یکی از رسالت‌های کانون زبان ایران بوده که در سال های اخیر بیشتر مورد توجه قرار گرفته است، در این خصوص و محصولاتی که به تازگی در این حوزه تولید شده است برایمان بگویید؟

تولید محصولات کمک آموزشی براساس سه راهبرد تولید محصولات دیجیتال، تولید محصولات غیردیجیتال و تولید محصولات کمک آموزشی بومی صورت گرفته است.

در حوزه محصولات دیجیتال، اولین App. کمک آموزشی کانون زبان که یک محصول دانش بنیان است با عنوان 570 واژه با هدف فراگیری 570 واژه پرکاربرد آکادمیک طراحی و تولید شده است و به زودی در کافه بازار عرضه می شود. تولید محصولات غیر دیجیتال شامل حدود 14 عنوان کتاب کمک آموزشی جدید برای گروه های سنی کودک، نوجوان و بزرگسال از سال 93 تا به امروز بوده است. اولین سرگرمی کمک آموزشی کانون زبان برای گروه سنی کودک و نوجوان نیز با عنوان "کارت ها و حرف ها" در بهار 96 تولید و عرضه شد. در این میان، عناوین متعددی از محصولات کمک آموزشی نیز با رویکرد بومی و متناسب با ارزش های ایرانی و اسلامی تولید شده است مانند کتاب بررسی ترجمه های قرآن کریم، داستان های کلیله و دمنه برای گروه سنی کودکان و نوجوانان، داستان های برگرفته از منطق الطیر، کتاب قهرمانان توحید: داستان پیامبران، و ... .

در چند سال اخیر توسعه‌ی مراکز آموزشی در کانون زبان ایران با سرعت گذشته صورت نمی‌گیرد، درباره‌ی رویکردی که در این خصوص داشته‌اید توضیح دهید؟

در آسیب شناسی انجام شده در ابتدای کار، توسعه شتاب زده مراکز آموزشی بدون انجام پشتیبانی های لازم و حفظ استانداردهای آموزشی به عنوان یک نقطه ضعف جدی احصا شد. لذا، در سال های 93 و 94 توسعه به مفهوم ایجاد مرکز آموزشی جدید متوقف شد و سعی شد تا حدی به مراکز آموزشی که از قبل راه اندازی شده بودند توجه بیشتری شود. این پشتیبانی ها در سال 94 به اوج خود رسید و البته بعد از آن به واسطه محدودیت منابع از سرعت آن کاسته شد. شایان ذکر است نتایج ارزیابی شرایط مراکز آموزشی منجر به توقف فعالیت برخی از مراکز آموزشی به ویژه آن دسته از مراکز مشارکتی شد که فضا و تجهیزات آن از سطح مناسبی برخوردار نبود. همانطور که عرض کردم، گستردگی کانون زبان و تعداد زیاد مراکز آموزشی که در طی سالیان ایجاد شده است، کار پشتیبانی را بسیار پیچیده می کند. به روز رسانی فضا و تجهیزات کل مراکز که در چند دهه تاسیس شدند و توسعه پیدا کردند در 3 یا 4 سال غیر ممکن است. لذا، برای پشتیبانی مراکز برنامه ای مشخص طراحی شده و این موضوع در برنامه 10 ساله کانون زبان نیز به طور مشخص و دقیق تعریف شده است. البته، تلاش شد برای تاسیس مراکز جدید استانداردهای مشخصی در نظر گرفته شود و در مجموع اکثر مراکز تازه تاسیس از شرایط نسبتا قابل قبولی برخوردارند.

نکته قابل توجه این است که با کنترل سرعت توسعه مراکز آموزشی، فرصتی ایجاد شد تا کانون زبان به توسعه در محورهای دیگر بپردازد. لذا، فعالیت مراکز فعلی با رویکرد اضافه شدن بخش های جدید ( زبان های جدید) و گروه های سنی جدید توسعه یافت. همچنین، توسعه آموزش ها با رویکرد برگزاری دوره های جدید آموزشی برای پوشش طیف گسترده تری از مخاطبان اولویت پیدا کرد.

از برنامه ها و اقداماتی که برای آینده دارید برایمان بگویید؟

براساس سند راهبردی طراحی شده، راهبردها و برنامه های کلان کانون زبان برای یک دوره 10 ساله مشخص شده است و بر همین اساس برنامه اقدام 5 ساله به صورت دقیق و به تفکیک سال برای سال های 1396 تا 1400 تدوین شده است. به طور خلاصه، زمینه ها و موضوعات راهبردی شامل فرهنگ سازمانی، سرمایه انسانی، انتظارات ذی نفعان و نیازهای مخاطبان، پژوهش سازمانی، اقتصاد دانش بنیان، توسعه متوازن، ساختار سازمانی و پیشینه و برند کانون زبان است که در هر زمینه راهبردهای مشخص احصا شده و برنامه ای دقیق برای حرکت به سمت شرایط مطلوب تدوین شده است. به طور همزمان البته کتاب تاریخ کانون زبان نیز به چاپ رسیده است و تحلیل رویدادها، روندها، حالات و تحولات گذشته در طراحی راهبردهای آینده به ما کمک شایانی کرد. تلاش مجموعه بر این است که دغدغه های مربوط به نیروی انسانی در اولویت قرار بگیرند و امیدوارم که در صورت تخصیص بودجه و تامین اعتبار لازم برنامه های تدوین شده محقق شود.

چند خبر جدید هم قابل ارائه است. اولین خبر مربوط به برگزاری دوره های جدید پیش تافل از ترم زمستان 96 است. خبر دیگر این که، به امید خدا، با تلاش های انجام شده در چند ماه اخیر کانون زبان در آینده نزدیک به عنوان مرکز رسمی برگزاری آزمون تافل  iBTمجوز مربوط را اخذ می کند و امیدواریم از سال آینده میلادی این آزمون در کانون زبان برگزار شود. خبر آخر هم مربوط به اخذ مجوز نشریه جدید کانون زبان است یعنی Journal of Second Language Teacher Education که مقدمات انتشار آن فراهم شده است و به زودی فراخوان دریافت مقاله برای سال اول منتشر می شود.

از این که به سوالات ما پاسخ دادید از شما سپاسگزاریم اگر صحبت دیگری باقی مانده است بفرمایید؟

بنده هم از شما تشکر می کنم. همچنین از کلیه همکاران عزیز، مدرسان، کارکنان، کارشناسان، مسئولان، مدیران استانی و مدیران و معاونان ستادی بابت تلاش های دلسوزانه و مستمر تشکر و قدردانی می کنم. دستیابی به شرایط بهتر صرفا با ایفای نقش حرفه ای و فعال همه همکاران در کلیه سطوح کاری امکان پذیر است.       
۱۹ آذر ۱۳۹۶ ۱۶:۴۱
تعداد بازدید : ۲۲,۹۹۸
کریم زاده
۱۳۹۶/۰۹/۱۹
0

با سلام از زحمات بیدریغ شما سپاسگذارم. امید است مواد آموزشی سایر مقاطع تغییر کند. مدرس کانون زبان شعبه اصفهان

MY
۱۳۹۷/۰۲/۲۶
0

با سلام و خسته نباشید سپاس گزاری می کنیم از تلاش های همگی کارکنان مجموعه کانون زبان سوالی مطرح هست که واقعا کسی پاسخ ان را نمیداند سوال اینه دلالیل سخت گیری بیش از اندازه برای جذب مدرس در سطح کودکان چیست؟ بله دوره تربیت مدرس برگزار شد اما ورود به دوره به مراتب سخت تر از مصاحبه های عادی جذب مدرس بود!!!! و اینکه واقعا راهکاری برای انجام مصاحبه از پذیرفته شدگان کتبی در شهرستان های خودشون اعمال بفرمایید،مشکلات حضور در تهران برای مصاحبه بسیارند لطفا توجه فرمایید.

حجت رنجکش
۱۳۹۷/۰۹/۱۸
0

اگر میشد شهریه ای که به حساب ریختیم رو در صورت نرفتن فرزندمون پس بگیریم خیلی خوب بود

یزدی
۱۳۹۷/۱۰/۰۱
0

باسلام ای کاش ثبت نام کتاب که اینترنتی شد یه فکری هم برای توزیعش میکردین،که اینطور به شان وشخصیت مردم توهین نشه

مژگان
۱۳۹۷/۱۰/۲۷
0

سلام کاش میشد کتابهای پایانی هر levelرو به سه ترم گذروند . چون سخت ترین ترمهاس مخصوصا برای کودکان . چون احتیاج به تمرین وتکرار دارند

شکوهی
۱۳۹۷/۱۲/۰۷
0

سلام. با توجه به مشکلات عدیده ای که جهت شرکت در مصاحبه حضوری تهران وجود دارد خواهشمند است تدابیری اتخاذ گردد تا مصاحبه حضوری در محل شهرستان یا مرکز استان سکونت متقاضی برگزار گردد. با تشکر

آیسان کسانی
۱۳۹۸/۰۶/۱۷
0

سرکار خانوم سلیمانی معلم بسیار مهربان و عالی است .

سمانه حکمتی
۱۳۹۸/۰۶/۲۵
0

با سلام خدمت شما.سوال من این است در کلاس چرا اینقدر سخت می گیرن. نمره کلاس من را خیلی کم دادن. من تلاش خودم را کردم خیلی خیلی ممنونم میشم رسیدگی کنید

سروش قویمی
۱۳۹۸/۰۹/۲۴
0

پرداخت شهریه را پرداخت کردم میتوانم پس بگیرم؟


برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم روی کلید زیر کلیک کنید.
 

درباره ما

کانون زبان ایران به عنوان معتبرترین، قدیمی‌ترین و بزرگترین مؤسسه‌ آموزش زبان‌های خارجی در ایران از سال 1304 تحت عنوان انجمن ایران و آمریکا در تهران شروع به فعالیت کرده است. ادامه...