گردهمایی مدیران استانی کانون زبان ایران برگزار شد

گردهمایی مدیران استانی کانون زبان ایران برگزار شد
گردهمایی مدیران استانی کانون زبان ایران روز یکشنبه 6 اسفندماه برگزار شد.
دکتر فاضل نظری، مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیز در بخشی از این گردهمایی با مدیران استانی و ستادی کانون زبان دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش روابط عمومی کانون زبان ایران، در این گردهمایی که دکتر سید محمدرضا هاشمی، رییس کانون زبان ایران، دکتر ساسان بالغی زاده، معاون پژوهش و برنامه ریزی، دکتر محمدرضا سهرابی، معاون آموزشی و توسعه‌ی منابع انسانی، رضا لیاقی، معاون اداری - مالی و جمعی از مدیران ستادی و استانی کانون زبان ایران نیز در آن حضور داشتند، بعد از تلاوت آیاتی از کلام الله مجید دو مدیر و دو سرپرست استانی جدید معرفی شدند.

در ابتدا رییس کانون زبان ایران ضمن تشکر و قدردانی از زحمات و تلاش‌های مدیران ستادی و استانی بیان کرد: سالی که رو به پایان است برای کانون زبان ایران سالی بسیار سخت ولی پربار بود که خوشبختانه توانستید با زحمات زیاد، برنامه‌ریزی و اتخاذ رویکرد خلاق نسبت به انجام کار محدودیت ها را تا حدی قابل تحمل کنید.

 

 

 

 

 

 

 

 

n96-افتخارآفرینی  

 

 

 

 

 

 

 

 

هاشمی به رویکرد کانون زبان در سال 96 مبنی بر ارتقاء و توسعه‌ی برند اشاره کرد و افزود: به واسطه‌ی محدودیت‌هایی که امسال وجود داشت بخشی از این برنامه‌ها به شکلی که مورد انتظار بود محقق نشد اما در حوزه‌ی استانی بسیاری از مدیران توانستند با تدبیر و تفکر خلاقانه فعالیت‌های خوبی را در این زمینه انجام دهند. خوشبختانه در اداره مرکزی نیز هیچ کدام از فعالیت‌هایی که ناظر بر توسعه‌ی برند بود متوقف نشد. وی ورود بسته‌ی جدید مقطع Elementary به سیستم آموزشی را که بعد از 13 سال محقق شد، مصداقی از اقدامات ناظر بر توسعه‌ی برند در کانون زبان ایران عنوان کرد و گفت: در این بسته محتوا و روش تدریس کاملا عوض شده است و به واسطه‌ی آن یک پارادایم جدید آموزشی به سیستم آموزشی در کانون زبان ایران معرفی شده است که در نوع خود در تاریخ کانون زبان بی سابقه است؛ البته پیرامون این بسته‌ها بازخوردهایی را دریافت کرده‌ایم و در حال تحلیل و بررسی آن‌ هستیم و ممکن است اصلاحاتی در محتوا، روش یا سیلابس اعمال شود.

رییس کانون زبان ایران تولید کتاب‌های ACT، تولید اولین اپلیکیشن آموزش زبان (570 واژه)، تولید اولین سرگرمی آموزشی کانون زبان (کارت ها و حرف ها) و... را از اقدامات مبتنی بر توسعه‌ی برند عنوان کرد.

هاشمی رویکرد کانون زبان ایران در سال 97 را "ارتقاء بهره‌وری" عنوان کرد و ادامه داد: موضوع بهره‌وری در کانون زبان دارای سابقه‌ی خوبی است. البته در حوزه‌های آموزشی موضوع بهره‌وری با رویکرد صرفا کمی گاها مورد انتقاد قرار می‌گیرد. هرچند نگاه دیگری نیز وجود دارد که می‌گوید بهره‌وری صرفا یک مفهوم کمی نیست. لذا علاوه بر این که نیاز است در حوزه‌ی مدیریت آموزشی به ابعاد کمی بهره وری توجه کنیم، بهره‌وری را یک مقوله‌ی صرفا کمی نمی‌دانیم و به این مسئله اعتقاد داریم که بُعد کیفی بهره‌وری در آموزش بسیار مهم و قابل توجه است.

وی در تعریف بهره وری گفت: جدای از تعاریف کلاسیک بهره وری، در رویکردهای جدید به ویژه در محیط های آموزشی تعاریف جدیدی از این مفهوم ارائه شده است. بهره وری به عنوان یک مفهوم کلی در سیستم آموزشی می‌تواند به مجموعه ای از استراتژی ها اطلاق شود که به واسطه‌ی آن منابع و هزینه‌ها (مادی و معنوی) را در تلاشی مستمر برای ارائه‌ی خدمات براساس نیاز مخاطب با در نظر گرفتن کارآیی و اثر بخشی مدیریت می‌کنیم تا آموزش برای مخاطب موثر، باکیفیت، جذاب و قابل دسترس و یا به عبارت فنی affordable شود. یعنی با ارتقاء بهره وری در سیستم آموزشی مخاطب نیز به عنوان یکی از ارکان سیستم با پرداخت هزینه‌ی کمتر خدمات آموزشی در سطح مطلوب‌تر دریافت می‌کند.

 n96-دکتر هاشمی 2

هاشمی با اشاره به چشم انداز ده ساله‌ی کانون زبان ایران گفت: ما در کانون زبان ایران با رویکردهای فرهنگ متعالی سازمانی، فرهنگ متناسب با سبک زندگی ایرانی- اسلامی، توسعه‌ی زبان های غیرانگلیسی، داشتن سهم در توسعه‌ی پایدار، توسعه‌ی اقتصاد دانش بنیان، بهره گیری از فناوری‌های نوین و خلاقیت و نوآوری آموزشی در حال حرکت هستیم. با اتخاذ این رویکردها کانون زبان ایران ظرفیت و قابلیت این را پیدا می‌کند تا تبدیل به یک فرا الگو شود.

رییس کانون زبان ایران به برخی از ویژگی‌های یک موسسه فرا الگو از قبیل جریان ساز بودن، هوشمند بودن، تولید محصولات و خدمات جدید با بهره گیری از نوآوری و خلاقیت، ارتقاء کیفی، بازتعریف نقش و سهم نیروی انسانی، کاهش میزان کنترل و تمرکزگرایی، بازتعریف نقش مخاطب و ترکیب فناوری‌های نوین با نوآوری‌های آموزشی اشاره کرد.

وی افزود: در این سال‌ها بسیار تلاش کرده‌ایم تا با ترکیب فناوری های نوین و نوآوری های آموزشی در قالب یک BM جدید شرایط لازم برای تغییر جهت استراتژیک و جهش سازمانی را فراهم کنیم. راه اندازی LMS کانون زبان، ارائه‌ی دوره‌های متنوع آموزشی به ویژه دوره های آموزش زبان برای اهداف ویژه (دانشگاهی و شغلی)، توسعه آموزش‌ها در بستر دیجیتال و همچنین تولید محصولات کمک آموزشی دیجیتال (مانند App) و غیردیجیتال (مانند سرگرمی آموزشی) بر اساس همین رویکرد انجام شده است.

کنترل و مدیریت هزینه‌های مادی و معنوی در مراکز آموزشی، توجه به سرمایه‌های انسانی، ارتباط موثر و مستمر با نیروی انسانی، نظارت بر مراکز مشارکتی، استفاده‌ی بهینه از فضاها و تجهیزات، بازدید و حضور مستمر در مراکز آموزشی، انتقال مفاهیم کلیدی و فرهنگ سازمانی، توسعه‌ی کمی مراکز آموزشی به صورت کنترل شده، توزیع مناسب نسبت زبان آموز به کلاس و توسعه‌ی آموزش‌های تخصصی از مباحث اجرایی بود که هاشمی بر آن‌ها تاکید کرد.

در بخش دیگری از این گردهمایی معاون اداری- مالی کانون زبان ایران به اقدامات صورت گرفته در این معاونت در چهار بخش فناوری، توسعه و ارزشیابی، اداری و مالی پرداخت.

 n96-لیاقی

وی در بخش فناوری به پرداخت هزینه‌ی محصولات آموزشی و کمک آموزشی به صورت آنلاین و راه اندازی ایمیل مدیران استانی اشاره کرد.

لیاقی در بخش توسعه و ارزشیابی به برخی از پیشنهادات و عملکرد مدیران استانی در زمینه‌ی توسعه‌ی برند همچون برگزاری دوره‌های ضمن خدمت، توسعه‌ی مراکز برون کانونی، ارتقاء کیفی تجهیزات و ساختمان‌ها، انتخاب منطقه‌ی مناسب برای راه‌اندازی مرکز آموزشی، درخواست برگزاری جذب ویژه برای مراکز با مدرس معین، بهره وری در گروه‌های غیرانگلیسی، درخواست راه‌اندازی دوره‌های ESP و... اشاره کرد.

در بخش امور مالی پرداخت شهریه‌ آنلاین به صورت قطعی، ارسال فایل فعالیت مدرسان تا 14 اسفندماه، ارسال به موقع فایل‌های اضافه کار، اجاره، برگشت شهریه، بیمه و مالیات، تسویه اسناد تعیین سطح، مهمان و انتقالی، تسویه‌ی تمامی اسناد عام و خاص، دریافت پرینت حساب و مغایرت گیری و ... از موضوعاتی بود که لیاقی به آن‌ها پرداخت.

در این گردهمایی معاون آموزشی و توسعه‌ی منابع انسانی به بیان اهم فعالیت های صورت گرفته در این معاونت پرداخت.

ارائه‌ی آمار بخش انگلیسی در خصوص بازدیدهای کارشناسی از کلاس‌ها، دوره‌های توجیهی برای مدرسان بزرگسال، دوره‌های توجیهی مکالمه ویژه برای مدرسان، دوره‌های توجیهی ارتقاء به مقاطع بالاتر از جمله مواردی بود که وی به آن ها اشاره کرد.

 سهرابی در بخش غیرانگلیسی به راه اندازی دوباره‌ی زبان روسی از تابستان 96،  همکاری با بنیاد سعدی در تولید کتاب مینا، مطالعات و اقدامات لازم برای راه اندازی مقطع نوجوانان بخش آلمانی و شروع بومی سازی کتب آموزشی آن اشاره کرد.

 n96-سهرابی

وی همچنین به بیان توضیحاتی در خصوص آزمون‌های بین المللی در کانون زبان ایران همچون DELF & DALF و DELE پرداخت.

معاون آموزشی و توسعه‌ی منابع انسانی در بخش جذب مدرس به معرفی آزمون جذب سراسری، آزمون جذب فوق‌العاده و آزمون جذب ویژه پرداخت.

وی افزود از ابتدای سال96 تا به امروز نزدیک به 300 مدرس جدید در بخش‌های انگلیسی و غیرانگلیسی جذب شده است.

ارائه‌ی آمارهایی از برگزاری دو مرحله آزمون سراسری جذب مدرس در سراسر کشور، برگزاری دوره‌های ضمن خدمت کارکنان و مدرسان، دوره‌های بخش انگلیسی با اهداف ویژه، به طور خاص تشکیل دوره‌های ESP و دوره‌های زبان‌های غیرانگلیسی با اهداف ویژه و کلاس‌های برون کانونی از دیگر موضوعات ارائه شده توسط معاون آموزشی و توسعه‌ی منابع انسانی بود.

سهرابی با اشاره به توسعه‌ی درون مرکزی گفت: توجه بیشتر به آموزش‌های تخصصی و آموزش زبان با اهداف ویژه (LSP)، توسعه‌ی آموزش مجازی و استفاده از تکنولوژی جدید آموزشی و توسعه‌ی بخش های غیرانگلیسی و توسعه برون کانونی از جمله پیشنهادهایی است که برای توسعه‌ی درون مرکزی قابل ارائه است.

وی در خصوص بهره‌وری به سه موضوعِ: توجه به استفاده بهینه از فضاهای آموزشی موجود، تشکیل ندادن کلاس‌های زیر حدنصاب مگر در موارد خاص و نصف نکردن کلاس ها به خاطر تعداد کلاس برخی از مدرسان یا تمام وقت شدن آن‌ها تاکید کرد.

مخالفت مسئول مرکز و مدیر استان در فرم‌های قطع موقت همکاری با مدرسانی که بیش از دو ترم متوالی درخواست مرخصی دارند (مگر در موارد خاص و با ارائه‌ی مستندات)، موافقت با موارد خاص انتقال مدرسان، صدور ابلاغ تعیین سطح یک بار در سال، عدم تعیین سطح برای زبان آموزان دارای وقفه مجاز، ارسال درخواست‌های ارتقاء کارشناسی حداکثر تا نیمه اول بهمن ماه، ارسال نامه‌های مربوط به امور آموزشی به دفتر معاونت آموزشی و توسعه‌ی منابع انسانی و امنیت اسناد آموزشی از دیگر نکات ضروری و مهمی بود که وی به آن‌ها اشاره کرد.

در ادامه‌ی این گردهمایی معاون پژوهش و برنامه‌ریزی کانون زبان در خصوص تغییر در محتوای آموزشی دوره‌ی پیش تافل از ابتدای ترم زمستان و گردش کار مربوط به هسته‌های آموزشی و پژوهشی مطالبی را مطرح کرد.

 n96-بالغی زاده

 وی در خصوص تغییر در محتوای کتاب‌های مقطع New Elementary گفت: این کار به صورت پلکانی و با تقسیم کار در استان تهران و سایر مراکز آموزشی در استان‌های دیگر انجام شد. در ابتدای ترم پاییز شاهد ورود اولین کتاب این بسته در تهران و در مرحله‌ی بعد در ترم زمستان در تمامی مراکز استان‌ها بودیم. به همین ترتیب در ترم زمستان Elementary2 در تهران ارائه و در بهار در تمامی مراکز فراگیر خواهد شد و به یاری خداوند متعال در ترم تابستان 97 کل مقطع Elementary وارد سیستم آموزشی کانون زبان در کلیه مراکز آموزشی استان‌ها خواهد شد.

بالغی‌زاده در ادامه در خصوص کتاب‌های ACT و همچنین سطح بندی جدید دوره‌ی مکالمه مطالبی را بیان کرد.

وی در بخش پایانی سخنانش به ارائه‌ی توضیحاتی در خصوص پژوهش انجام شده درباره‌ی رضایت شغلی مدرسان گروه کودکان پرداخت.

در ادامه محمد شاهین تقدمی، مدیر بخش آموزش‌های نوین کانون زبان ایران به ارائه‌ی گزارشی در خصوص بازنگری دوره‌های آموزش زبان با اهداف ویژه در کانون زبان ایران در سطوح سیاست گذاری، برنامه ریزی و اجرا پرداخت.

 n96-تقدمی

وی در این بخش به موضوعاتی از قبیل تاریخچه‌ی شکل گیری دوره‌های آموزش زبان با اهداف ویژه در کانون زبان، دوره‌هایی که در حال حاضر در این حوزه برگزار می‌شود و دلایل موفقیت یک دوره پرداخت و سپس به ارائه‌ی پژوهشی در خصوص بررسی نظرات گروه‌های ذینفع در سطوح مختلف در مورد جنبه های متفاوت دوره‌های آموزش زبان با اهداف ویژهی کانون زبان ایرانی پرداخت.

ارائه‌ی سخنرانی علمی با موضوع ارتقاء بهره‌وری از بخش‌های دیگر این گردهمایی بود که در آن به موضوعاتی همچون تعاریف بهره‌وری، فلسفه‌ی مدیریت بهره‌وری، مفهوم بهره وری در آموزش، عوامل موثر بر بهره‌وری، مشخصات انسان بهره ور، مشخصات سازمان بهره ور، مزایای حاصل از اندازه‌گیری بهره وری، الگوی اندازه گیری بهره وری سازمان و ... پرداخته شد.

 n96-عزیزی

در بخش دیگری از این گردهمایی مدیران استانی پیرامون موضوعاتی از قبیل درنظر گرفتن بخش روابط عمومی در استان‌ها، رتبه‌بندی استان‌ها و پرداخت حقوق و مزایا بر اساس جمعیت زبان‌آموزی، استفاده از سیستم LMS برای دوره‌های ترمیک، مراکز تخصصی ESP و LMS، بسته‌های آموزشیACT، کارکنان قرارداد داخلی و پروژه‌ای، توسعه‌ی کمی و کیفی برند، فضای آموزشی مراکز، تعلق سازمانی، نحوه‌ی نام گذاری مراکز آموزشی، فرآیند جذب مدرس، ایجاد انگیزه‌ی کارکنان و مدرسان، طبقه بندی مناطق در خصوص شهریه، منشور اخلاقی و سازمانی، شرایط میهمان شدن زبان آموزان، آموزش کارکنان و ... سوالات و پیشنهاداتی را مطرح کردند که رییس کانون زبان ایران و هر یک معاونان به آن‌ها پاسخ دادند.

n96-افتخارآفرینی

n96-افتخارآفرینی

n96-افتخارآفرینی

n96-افتخارآفرینی

n96-افتخارآفرینی

n96-افتخارآفرینی

n96-افتخارآفرینی

n96-افتخارآفرینی

n96-افتخارآفرینی

۸ اسفند ۱۳۹۶ ۱۰:۲۸
تعداد بازدید : ۳,۶۴۷
برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم روی کلید زیر کلیک کنید.
 

درباره ما

کانون زبان ایران به عنوان معتبرترین، قدیمی‌ترین و بزرگترین مؤسسه‌ آموزش زبان‌های خارجی در ایران از سال 1304 تحت عنوان انجمن ایران و آمریکا در تهران شروع به فعالیت کرده است. ادامه...