گفت‌وگویی با مسئول بخش فرانسه پیرامون

راه ‏اندازی آزمون‏ بین‏ المللی فرانسه با اهداف گردشگری، هتل‏ داری و رستوران‏ داری (DFP-THR)

راه ‏اندازی آزمون‏ بین‏ المللی فرانسه با اهداف گردشگری، هتل‏ داری و رستوران‏ داری (DFP-THR)
کانون زبان ایران در اردیبهشت ماه سال جاری آزمون گردشگری، هتل‏‌داری و رستوران‏‌داری را در سطوح B2, B1 ,A2 برای اخذ مدرک DFP در رشته‌ی گردشگری (DFP THR) برگزار می‌نماید. برای آشنایی بیشتر با این آزمون گفت‌وگویی با دکتر لادن غفوری، مسئول بخش فرانسه کانون زبان ایران انجام داده‌ایم که در ادامه می خوانید:

چندی پیش بخش فرانسه کانون زبان ایران موفق به اخذ امتیاز امتحانات بین‌المللی فرانسه با اهداف شغلی در زمینه‌ی گردشگری، هتل‏داری و رستوران‏‌داری (Diplôme de français professionnel Tourisme-Hôtellerie-Restauration: DFP (THR  شد، در خصوص چگونگی میسر شدن این اتفاق مهم برایمان بگویید؟

اهمیت تدریس زبان با اهداف ویژه در علم آموزش در سال‏های اخیر، بیش از پیش مطرح شده و با تخصصی شدن زبان و مشاغل، این امر به صورت عملی ثابت شده‏ است. جناب آقای دکتر هاشمی، ریاست محترم کانون زبان ایران نیز با علم به این مطالب، بر این شاخه از آموزش زبان تاکید ویژه داشتند و از ابتدا، بر لزوم این جهت‏گیری در جلسات و سیاست‏های سالیانه، توجه نمودند؛ در همین راستا مدیریت آموزش زبان با اهداف ویژه راه‏اندازی شد.

بخش فرانسه نیز همگام با جهت‏گیری کلی کانون زبان، رایزنی برای اخذ امتیاز امتحانات بین‏ المللی زبان با اهداف حرفه‏ ای را از سال 93 هم‏زمان با مذاکرات برای راه‏اندازی مجدد امتحانات بین‏ المللی DELF و DALF آغاز کرد. اهمیت و اعتبار کانون ‏زبان ایران و بخش فرانسه‌ی آن، پشتیبانی مسئولان از جمله معاونت مالی و بالاخص معاونت آموزشی و در نهایت همکاری مدیریت‏ ها و بخش‏ های مختلف همچون بخش‌های فناوری اطلاعات (زیرا امتحانات به صورت آنلاین برگزار می‌شوند) و تدارکات باعث شد که این زحمات در سال 1396 به نتیجه برسد.

آیا این آزمون در موسسات دیگری نیز به جز کانون زبان ایران برگزار می‌شود؟

آزمون بین‏ المللی فرانسه با اهداف گردشگری، هتل‏داری و رستوران‏ داری (DFP-THR)، در ایران فقط توسط کانون زبان ایران برگزار می‏شود.

مخاطبان اصلی این آزمون چه کسانی هستند؟

مخاطبان این آزمون دانشجویان و زبان‏ آموزان در حال جهت‏ گیری شغلی هستند؛ همچنین افراد شاغل در این رشته که مایل به ارتقاء موقعیت شغلی و بهبود رزومه‌ی کاری خود هستند می‌توانند در این آزمون شرکت کنند.

هدف از برگزاری این آزمون چیست؟

این آزمون چند هدف را در پی دارد: گام برداشتن در راستای جهت ‏گیری‏ های کلی مجموعه، فراهم آوردن امکان انتخاب یک مسیر شغلی برای زبان‏آموزان و دانشجویان ایرانی که در رشته‌ی زبان فرانسه تحصیل می‌کنند و امکان اخذ مدرک زبان حرفه‏ ای با استاندارد بین‏ المللی برای ایرانیان، بدون نیاز به سفر به کشور‏های خارجی.

مدرک این آزمون از چه میزان اعتباری برخوردار است؟

مدرک این آزمون از طرف اتاق بازرگانی و صنعت پاریس (CCIP) صادر می‏شود و به افرادی که دارای قابلیت مراودات کتبی و شفاهی در زمینه‌ی حرفه‌‏ای هستند، تعلق می‏‌گیرد. این مدرک دارای اعتبار بین‏ المللی است.

این آزمون قرار است چه زمانی برگزار شود؟

اولین دوره‌ی این امتحانات در روز 21 اردیبهشت 1397 برگزار می ‏شود و برآورد اولیه بر اساس اجرای دو دوره در سال است.

آیا بخش فرانسه‌ی کانون زبان ایران برنامه‌ای برای برگزاری دوره‌های آمادگی شرکت در این آزمون دارد؟

بله، دوره ‏های فرانسه با اهداف گردشگری، هتل‏داری و رستوران ‏داری (THR) برای آموزش سریع‏تر زبان فرانسه در این شاخه به‌زودی راه ‏اندازی می‏شود که در ضمن زبان‏ آموزان را برای شرکت در این آزمون آماده می‏کند.

علاقه مندان به شرکت در این آزمون چگونه می توانند از شرایط ثبت نام و اخبار مرتبط با آن مطلع شوند؟

علاقه‏ مندان به شرکت در این آزمون می‏توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت کانون‏ زبان(www.ili.ir(و بخش امتحانات بین ‏المللی مراجعه نمایند و یا همچنین با مراجعه به آدرس www.ilireg.ir:8095/dfp نسبت به ثبت نام خود اقدام کنند.

از این که پاسخگوی سوالات ما بودید از شما سپاسگزاریم اگر صحبت خاصی باقی مانده است بفرمایید؟

من هم از توجه شما متشکرم و از این فرصت استفاده می‏کنم تا از تمامی مسئولان و همکارانی که در پیشرفت این امر سهمی داشتند، به خاطرهمدلی، همیاری و همچنین ایجاد محیطی با احترام سازمانی که از مشخصه‏ های کانون زبان ایران بوده و دلیل اصلی دلگرمی و میل به پیشرفت است، تشکر کنم.
۲۷ فروردین ۱۳۹۷ ۱۲:۵۰
تعداد بازدید : ۳,۰۲۸
همکاران اداری
۱۳۹۷/۰۱/۲۸
0

خانم دکتر غفوری بسیار صبور و پیگیر و مسئولی نمونه می باشند ، برای ایشان آرزوی موفقیت داریم.

یاسر زنگنه
۱۳۹۷/۰۱/۲۸
0

به خانم دکتر غفوری این پیشرفت را تبریک گفته و آرزوی سلامتی و پیشرفت همیشگی برای ایشان و بخش فرانسه کانون زبان را دارم.

لادن غفوری
۱۳۹۷/۰۲/۰۴
0

از حسن نظر و لطف همکاران بسیار متشکرم، به نوبه خود برای ایشان آرزوی پیشرفت و سلامتی دارم.



برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم روی کلید زیر کلیک کنید.
 

درباره ما

کانون زبان ایران به عنوان معتبرترین، قدیمی‌ترین و بزرگترین مؤسسه‌ آموزش زبان‌های خارجی در ایران از سال 1304 تحت عنوان انجمن ایران و آمریکا در تهران شروع به فعالیت کرده است. ادامه...