گردهمایی مدیران استانی کانون زبان ایران برگزار شد

گردهمایی مدیران استانی کانون زبان ایران برگزار شد
گردهمایی مدیران استانی کانون زبان ایران با حضور دکتر سید محمدرضا هاشمی، رییس کانون زبان ایران، دکتر ساسان بالغی زاده، معاون پژوهش و برنامه‌ریزی، دکتر محمدرضا سهرابی، معاون آموزشی و توسعۀ منابع انسانی، رضا لیاقی، معاون اداری - مالی و جمعی از مدیران ستادی و استانی کانون زبان ایران برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی کانون زبان ایران، در ابتدای این مراسم بعد از تلاوت آیاتی از کلام الله مجید، مدیران و سرپرست‌های جدید استانی معرفی شدند.

در این گردهمایی هاشمی در ابتدای سخنانش در خصوص رویکرد محوری کانون زبان ایران در سال 97 مبنی بر ارتقاء بهره‌وری مطالبی را بیان کرد.

وی در ادامه به مقولۀ سلامت سازمانی اشاره کرد و افزود: مفهوم سلامت سازمانی فراتر از رویکرد روانشناسانه، در حوزۀ مدیریت بسط و توسعه یافته است.

هاشمی ادامه داد: به زبان ساده سلامت سازمانی همان خوب بودن حال سازمان در ابعاد مختلف است. اگر سازمان را به مثابه موجود زنده و یا به عنوان یک سیستم در نظر بگیریم در هر دو  صورت مقولۀ سلامت در آن مسئله‌ای جدی است. در سازمان به مثابه موجود زنده خوب بودن حال سازمان در سطوح فیزیکی، روحی، روانی و اجتماعی تعریف می‌شود و سازمان‌ها مانند موجودات زنده دارای سیستم ایمنی و دفاعی در برابر مخاطرات هستند.

رییس کانون زبان ایران مولفه‌های موثر در سیستم ایمنی سازمانی را افراد، قوانین، فرآیندها، پروتکل‌ها، سنت‌ها و فرهنگ سازمانی عنوان کرد و افزود: با توجه به این که این مولفه‌ها عموما بازدارنده هستند ممکن است سازمان در مقابل هر تغییری مقاومت نشان دهد و این نکته‌ای است که نیاز به تامل بیشتری دارد. لازم به ذکر است که در برابر هر تغییری نیاز به فعال سازی سیستم ایمنی سازمان نیست و به بیان دیگر هر تغییری نیاز به موضع گیری و مقاومت ندارد، زیرا باعث می‌شود هم انرژی بیشتری مصرف شود و هم ممکن است روند شکل‌گیری تغییرات مثبت دچار اختلال شود. بنابراین باید سعی کنیم تا با تقویت سیستم ایمنی هوشمند، متناسب با منطق سازمانی و جهت‌گیری‌های راهبردی حرکت سازمان را به سمت نوآوری تسهیل کنیم.

n96-همایش2

وی در حوزۀ سلامت سازمانی به مقولۀ انطباق با محیط و شرایط اشاره کرد و گفت: اگر سازمان بتواند سازگاری با محیط و شرایط را مدیریت نماید می‌تواند تا حدی سلامتی خود را حفظ کند.

 علاوه براین، انسجام و یکپارچگی، دوام آوری، شایستگی حل مسئله و روحیۀ تعامل و روابط خوب از دیگر مولفه‌های تاثیرگذار بر سلامت سازمانی است.

هاشمی در ادامه به برخی از چالش‌هایی که کانون زبان ایران در سال گذشته با آن‌ها روبرو بود و همچنین به نقش مدیران در این شرایط اشاره کرد.

 تحلیل درآمد و هزینۀ مراکز آموزشی کانون زبان ایران در سال 96 از دیگر بخش‌های سخنان هاشمی بود.

تلاش برای جذب گروه‌های جدید مخاطبان، بهینه‌سازی نسبت زبان‌آموز به کلاس، کنترل هزینه‌ها و استفادۀ بهینه از منابع، توجه به مخاطب و مشتری‌مداری، بازبینی روش توزیع محصولات و... از موضوعاتی بود که رییس کانون زبان ایران بر آن‌ها تاکید نمود.

در بخش دیگری از این گردهمایی معاون اداری- مالی کانون زبان ایران به بیان توضیحاتی در حوزۀ اعتبارات عام و خاص از قبیل: ارسال فاکتورهای هزینه، بررسی درآمد هزینه، ارسال گزارش درآمد هزینه در پایان هر ترم، نظارت مدیر استان بر عملکرد مالی مراکز آموزشی، برگشت شهریه، نحوۀ انعقاد قرارداد اجاره ساختمان و ... پرداخت.

وی در حوزۀ بازرگانی به بیان نکاتی پیرامون فروش محصولات به صورت آنلاین، ارسال به موقع درخواست محصولات و توزیع محصولات پرداخت.

n96-همایش 3

لیاقی در خصوص بهره‌وری بر اهمیت موضوع نگهداشت و افزایش زبان آموز، توسعۀ گروه ها و بخش‌های آموزشی، اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی با کیفیت بالا به مخاطبان، حضور مسئول و کارکنان در ساعات موظفی، ایجاد امکانات رفاهی، به کارگیری نیروی انسانی مسلط و با انگیزه و... تاکید کرد.

ایمنی مراکز آموزشی، نامگذاری مراکز آموزشی، بیمۀ مدرسان، پاسخگویی به موقع به مکاتبات، هماهنگی مدیران استان با ادارۀ مرکزی و ... از دیگر موضوعاتی بودند که وی بر آن‌ها تاکید کرد.

در ادامه معاون آموزشی و توسعۀ منابع انسانی به بیان نکاتی در خصوص چرخۀ حیات سازمان پرداخت.

سهرابی در خصوص توسعه، جذب و نگهداشت بیان کرد: در کانون زبان ایران جذب مدرس بر عهدۀ اداره مرکزی است اما عمدتا بخش زیادی از نگهداشت مدرس از وظایف مهم مراکز آموزشی است و توجه به مقوله های تعامل و ارتباط می‌تواند بر آن اثر گذار باشد.

وی افزود: از سوی دیگر جذب و نگهداشت زبان آموز بر عهدۀ مراکز آموزشی است که مدیر، مسئولان و کارکنان مراکز آموزشی نقش پررنگی را در این حوزه ایفا می‌کنند.

توسعۀ بخش‌های غیرانگلیسی و برون‌کانونی از دیگر موضوعاتی بود که سهرابی بر آن‌ها تاکید کرد.

 انواع جذب مدرس شامل جذب سراسری، جذب ویژه، جذب فوق العاده و جذب میان مدت، توسعۀ آموزش زبان با اهداف ویژه (LSP)، تقویم ترمی، بررسی پاسخ به نامه‌های اداری، اعلام وصول مدارک، آزمون ها و عودت امتحانات قدیمی، فرآیند تعیین سطح و انجام تعیین سطح مجدد و ... از موضوعاتی بود که معاون آموزشی و توسعۀ منابع انسانی به آن ها اشاره کرد.

وی همچنین در خصوص موضوعاتی از قبیل به کارگیری مدرسان جدیدالورود، فرم های قطع همکاری، ارتقاء مدرسان، زمان و مکان کلاس‌های جبرانی، هماهنگ بودن مراکز با سیاست های سازمان، مشتری مداری و... توضیحاتی را ارائه کرد.

n96-افتخارآفرینی

معاون پژوهش و برنامه‌ریزی کانون زبان ایران در بخش دیگری از گردهمایی مدیران استانی در خصوص هسته‌های آموزشی و پژوهشی و همچنین طراحی و اجرای دو آزمون جدید در کانون زبان توضیحاتی را ارائه کرد.

وی به بیان نکاتی در خصوص نحوۀ شکل گیری هسته‌های آموزش و پژوهشی در پاییز سال 93 در کانون زبان پرداخت و گفت: ایجاد فرصت برای مشارکت بیشتر مدرسان و کارشناسان در زمینۀ مسائل آموزشی و پژوهشی انگیزۀ اصلی برای شکل‌گیری این هسته‌ها بود.

بررسی آمار تعداد جلسات تشکیل شده هسته‌های آموزشی پژوهشی استان ها از دیگر بخش‌های سخنان معاون پژوهشی و برنامه ریزی بود.

بالغی‌زاده در ادامه به برخی از زمینه‌های انجام فعالیت‌های این هسته‌ها از قبیل برگزاری نشست‌ها و سخنرانی‌های علمی با تایید و نظارت معاونت آموزشی و توسعۀ منابع انسانی،

برگزاری کارگاه‌های علمی جهت معرفی فنون و مهارتهای خلاقانه و نوآورانه درتدریس زبان با تایید و نظارت معاونت آموزشی و توسعۀ منابع انسانی، تشکیل جلسات و نشست‌های کارشناسی جهت معرفی منابع مفید و کارآمد (چاپی یا الکترونیکی) به مدرسان وکارشناسان با تایید معاونت پژوهش و برنامه ریزی، برگزاری مسابقات علمی در میان زبان آموزان و مدرسان با تایید معاونت پژوهش و برنامه‌ریزی و هماهنگی با روابط عمومی قبل از اجرا و تشکیل جلسات جهت بررسی پیشنهادها و نظرهای مدرسان درباره کتاب‌ها و آزمون‌ها و ارائۀ موارد مطرح شده به مدیر استان جهت ارسال به معاونت پژوهش و برنامه ریزی اشاره کرد.

ارائۀ سخنرانی علمی با موضوع "مدیریت چرخۀ  بهره‌وری در سازمان‌های آموزشی" از دیگر بخش های این گردهمایی بود که در آن به موضوعاتی از قبیل تعریف بهره‌وری، عوامل موثر بر بهره‌وری (خرد، دانش، مهارت و اندیشه)، ارتقاء سطح بهره‌وری، سهم بهره‌وری در رشد اقتصادی، ارکان اصلی بهره‌وری، مراحل عملیاتی طرح بهره‌وری و ... پرداخته شد.

 

n96-همایش 5

 

نمایش فیلم کوتاه مراحل طراحی و تولید نسل جدید کتاب‌های کانون زبان ایران و همچنین ارائۀ گزارش عملکرد دو استان چهارمحال و بختیاری و هرمزگان به عنوان گزارش‌های منتخب در حوزۀ بهره‌وری از دیگر بخش‌های این مراسم بود.

 n96-افتخارآفرینی

در ادامه مدیران استانی به بیان نکاتی در خصوص روند توزیع کتاب، تجهیزات مراکز آموزشی، ایجاد انگیزه در کارکنان، بهره‌وری در استان‌های مختلف، بخش برون کانونی، تبلیغات در استان‌ها، مشکلات مراکز استیجاری، برگزاری دوره‌های با اهداف ویژه و ... پرداختند و رییس کانون زبان ایران و هر یک از معاونان به آن‌ها پاسخ دادند.

گفتنی است گردهمایی مدیران استانی کانون زبان ایران 24 مردادماه در مرکز آفرینش‌های فرهنگی و هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد.



۲۹ اَمرداد ۱۳۹۷ ۱۱:۰۶
تعداد بازدید : ۲,۷۹۲
برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم روی کلید زیر کلیک کنید.
 

درباره ما

کانون زبان ایران به عنوان معتبرترین، قدیمی‌ترین و بزرگترین مؤسسه‌ آموزش زبان‌های خارجی در ایران از سال 1304 تحت عنوان انجمن ایران و آمریکا در تهران شروع به فعالیت کرده است. ادامه...