جلسه‌ی آموزشی – تخصصی کارشناسان بخش انگلیسی کانون زبان ایران برگزار شد

جلسه‌ی آموزشی – تخصصی کارشناسان بخش انگلیسی کانون زبان ایران برگزار شد
جلسه‌ی آموزشی – تخصصی کارشناسان بخش انگلیسی کانون زبان ایران با حضور دکتر سید محمدرضا هاشمی، رییس کانون زبان ایران، دکتر محمد نبی کریمی، مشاور در امور آموزش نیروی انسانی، دکتر محمدرضا سهرابی، معاون آموزشی و توسعه‌ی منابع انسانی، دکتر ساسان بالغی زاده، معاون پژوهش و برنامه‌ریزی، رضا لیاقی، معاون اداری- مالی، شهریار رهنما، مدیر روابط عمومی و امور بین الملل و جمعی از مدیران اداره‌ی مرکزی و کارشناسان بخش انگلیسی کانون زبان ایران برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی کانون زبان ایران، در ابتدای این جلسه پس از تلاوت آیاتی از کلام الله مجید، رییس کانون زبان ایران ضمن تبریک به مناسبت ولادت حضرت رسول اکرم‌(ص) و امام جعفر صادق‌(ع)، فرارسیدن هفته‌ی پژوهش را تبریک گفت و نکاتی را حول دو محور فعالیت‌های کانون زبان ایران در سال 95 و آینده‌ی کانون زبان ارائه کرد.

هاشمی با اشاره به رویکرد کانون زبان ایران در سال 95 مبتنی بر کیفیت، تنوع و توسعه‌ی آموزش‌ها بیان کرد: کیفیت مولفه‌ای ثابت در رویکردهای کانون زبان طی سال‌های گذشته بوده است، ما اعتقاد داریم که علی‌رغم نگاه بلند مدتی که در سند راهبردی کانون زبان تجلی پیدا کرده است نیاز به اجرای برنامه‌های کوتاه مدت و میان مدت نیز هست تا این مجموعه به صورت پویا حرکت کند و فضای تغییر تا حدی ملموس باشد.

هاشمی ادامه داد: در راستای این سه مقوله سعی کرده‌ایم تا پروژه‌هایی را تعریف کنیم که در بخش های مختلف ستادی برای به ثمر رساندن آن‌ها تلاش‌های مستمر صورت گرفته است. توقع ما از مدیران استانی و کارشناسان جریان‌سازی برای فعالیت‌هایی است که در ستاد صورت می‌گیرد، پروژه‌هایی که به نتیجه رسیده است قطعا باید از طریق برنامه‌ریزی‌های مدیران استانی و مسئولان مراکز آموزشی در سطح  و بدنه‌ی کانون زبان حس شود.

وی در ادامه به بیان خلاصهای از اقدامات صورت گرفته در کانون زبان در خصوص کیفیت ارائه‌ی آموزش و خدمات آموزشی از قبیل تولید سند مربوط به طراحی و برگزاری آزمون‌ها، طراحی بیش از 20 کد جدید برای آزمون‌های سطوح مختلف، تحلیل وضعیت آزمون‌ها بر اساس عملکرد زبان‌آموزان، انجام پروژه‌ی پژوهشی سنجش سطح رضایت مخاطبان، تولید کتابچه‌های راهنما برای زبان آموزان همه‌ی گروه‌های سنی، برگزاری 14 دوره برای دانش‌افزایی کارکنان و 34 دوره برای مدرسان، برگزاری دوره‌های توجیهی کارشناسی بازدید و جذب، بازبینی محتوا و روش آموزشی مقطع Elementary، تغییر سیستم آموزشی دوره‌ی مکالمه، تغییر سیستم آموزشی دوره‌ی فرانسه، ایجاد بخش نظرسنجی در سامانه‌ی مدرسان و کارشناسان و راه‌اندازی بخش ارسال و دریافت درخواست مهمان شدن به صورت آنلاین پرداخت.

n95- همایش  

 هاشمی در خصوص فضای آموزشی در کانون زبان ایران گفت: در راستای فعالیت مدیران استانی و بازخوردهایی که از سوی آن‌ها دریافت می‌کنیم، در حال تلاش هستیم تا تغییرات لازم را در مراکز آموزشی معرفی شده ایجاد کرده و همچنین مراکز جدید را با وجود محدودیت‌های مالی با کیفیت مناسب و با توجه به معیارهای آموزشی انتخاب و تجهیز نماییم.

وی تنوع آموزش‌ها را دومین محور مورد توجه در کانون زبان ایران در سال 95 عنوان کرد و گفت: درگذشته آموزش ها در کانون زبان به صورت محدودتری انجام می‌شد، تمرکز اصلی بر روی آموزش زبان عمومی بود و به طور خاص در بعضی دوره‌ها نگاهی تخصصی و نیمه تخصصی اعمال می‌شد، در حال حاضر این موضوع تبدیل به یک راهبرد در کانون زبان شده است.

بر همین اساس، تغییر فضای اقتصادی کشور، رشد و هرم جمعیتی کشور، نگاه رو به آینده‌ی سیاست‌های آموزشی، نیازهای مخاطبان در سنین مختلف و ... مورد تحلیل قرار گرفت و این نتیجه حاصل شد که در سال‌های آینده نیاز به تنوع آموزشی احساس خواهد شد. به این ترتیب طراحی و برگزاری دوره‌های بحث آزاد، انگلیسی در سفر، مکاتبات بازرگانی، انگلیسی برای راهنمایان گردشگری، کارگاه انگلیسی از طریق نمایش، مقاله نویسی به زبان انگلیسی و همچنین برگزاری مدرسه‌ی تابستانی روش‌های پیشرفته‌ی پژوهشی در آموزش زبان در دستور کار قرار گرفت.

هاشمی خاطر نشان کرد: دوره‌های متنوع دیگری نیز در دست تهیه است که متناسب با نیاز مخاطبان، درخواست‌های ارسال شده از طرف مراکز آموزشی و پیشنهادات ارائه شده از سوی کارشناسان طراحی و برگزار می‌شود.

رییس کانون زبان ایران اراده‌ی کارشناسان را یکی از مولفه‌های فعال‌سازی استان‌ها عنوان کرد و افزود: اگر کارشناسان انگیزه‌ی رایزنی با مدیران استانی و مسئولان مراکز را داشته باشند و مشاوره‌‌های آموزشی و تخصصی ارائه دهند، امکان برگزاری دوره‌های تخصصی و نیمه تخصصی میسر می‌شود. آینده از آنِ دوره‌های تخصصی و نیمه تخصصی است و باید به عنوان مقوله‌ای جدی و استراتژیک به آن‌ها توجه شود.

هاشمی در ادامه به اقداماتی که در راستای توسعه‌ی آموزش‌ها به صورت متوازن و دانش‌محور در کانون زبان ایران صورت گرفته است از قبیل طراحی الگوی توسعه و تحلیل توسعه‌ی فضایی و مکان‌گزینی مراکز آموزشی، توسعه‌ی آموزش‌های مجازی (LMS) و فناوری‌های آموزشی به صورت دیجیتال و غیر دیجیتال، ارائهی خدمات آموزشی همچون طراحی تک‌پودمان آزمون‌سازی و تک پودمان تهیه و تدوین مطالب درسی و همچنین  آموزش‌های تخصصی و نیمه تخصصی اشاره کرد. 

رییس کانون زبان ایران در بخش تولید و انتشارات به برخی تولیدات آموزشی کانون زبان از قبیل کتاب ACT1، کتاب مکمل سطح START، مجموعه‌ی آموزش زبان فارسی (پردیس1)، مجموعه‌ی دوره‌ی عمومی آموزش زبان فارسی‌ (جلد 1) و همچنین برخی تولیدات کمک آموزشی همچون کتاب آمادگی آزمون سطح Advanced1، کتاب آمادگی آزمون سطح2Advanced، کتاب داستانی سیمرغ و سی پرنده، کتاب داستانی چهار دوست و یک صیاد، کتابچه‌ی راهنمای آزمون‌های SCE و JCE و نشریات زبان‌آموزی برای گروه‌های سنی مختلف اشاره کرد.

n95- همایش  

 هاشمی همچنین از کارشناسان خواست با ایجاد تعاملی علمی برای تولید محصولات مختلف با دفتر پژوهش و برنامه ریزی مشارکت نمایند.

راه اندازی وب سایت جدید کانون زبان ایران از دیگر اقدامات انجام شده در سال 95 بود که رییس کانون زبان ایران توضیحاتی را پیرامون آن ارائه داد.

وی در خصوص سند راهبردی کانون زبان گفت: سند راهبردی با نگاهی به گذشته طراحی شده است، در این سند تلاش کرده‌ایم تا راهبردهای آینده، ارزش‌های بنیادین، زمینه‌های راهبردی و راهکارهای اجرایی را مدنظر قرار دهیم. در تهیه‌ی این سند، اسناد بالادستی مانند سند چشم انداز جمهوری اسلامی ایران، نقشه‌ی جامع علمی کشور، سند تحول بنیادین آموزش و پرورش کشور، سند راهبردی کانون پرورش فکری و نیازهای ذینفعان را مورد تحلیل قرار داده‌ایم.

هاشمی در بخش نگاه رو به آینده‌ی کانون زبان به مقوله‌ی کیفیت در حوزه‌های آموزشی شامل محتوا و روش، ارائه‌ی خدمات، ارتباط با مخاطبان، امور معیشتی و رفاهی نیروی انسانی، فضا و تجهیزات آموزشی اشاره کرد و زمینه های راهبردی را در قالب‌های فرهنگ سازمانی، سرمایه‌ی انسانی، انتظارات ذی نفعان و مخاطبان، پژوهش سازمانی، کیفیت آموزشی، توسعه‌ی متوازن، ساختار سازمانی و اقتصاد دانش بنیان مورد بررسی قرار داد.

وی به بازآفرینی سیستم کارشناسی در مواجهه با تحولات در آینده اشاره کرد و گفت: ما برای آینده نیاز به کارشناسانی با نقش‌های متفاوت داریم و نقش این افراد در آینده‌ی کانون زبان ایران بسیار کلیدی است. هاشمی به نقش کارشناسان در توسعه‌ی دانش (تخصصی و سازمانی)، آگاهی سازمانی و بالندگی و همچنین ارتقاء هویت حرفه‌ای مدرسان اشاره کرد و همچنین نقش آنان را به عنوان سرمایه‌ی علمی مجموعه، پرورش خلاقیت و نوآوری، پایش و سنجش مستمر کیفیت و ارتقاء برند کانون زبان ایران کلیدی دانست.

هاشمی در نگاه رو به آینده‌ی کانون زبان ایران به تجمیع داده‌های کلان، داده کاوی، آینده پژوهی، رصد دائم تحولات پیش رو و برنامه ریزی در راستای چشم انداز و برنامه راهبردی کانون زبان اشاره نمود.

وی همدلی و همسویی را از جمله ارزش هایی عنوان کرد که همواره در کانون زبان ایران جاری بوده است و افزود: بهره‌وری در سازمان‌هایی که در آن‌ها همدلی و همسویی حاکم است بسیار بالا است. فرآیند بازدید و کارشناسی اساسا فرآیندی همدلانه است، اگر این تعامل و همدلی با مدرس صورت نگیرد و حس اعتماد ایجاد نشود نتیجه‌ی موردنظر حاصل نخواهد شد و بهره‌وری فردی و سازمانی ایجاد نمی‌شود. اخلاق حرفه‌ای، اعتماد و احترام سازمانی از جمله مقوله‌هایی است که در سازمان‌های تعالی جو همچون کانون زبان ایران مشاهده می‌شود. همچنین توانمند‌سازی نیروی انسانی دانش مدار از جمله ارزش‌هایی است که در کانون زبان ایران همواره مدنظر بوده و برای آینده نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

هاشمی گفت: انضباط، انسجام و اثربخشی آموزشی از مهمترین دستاوردهای کانون زبان در گذشته است که سالیان سال به آنها افتخار کرده‌ایم. امیدواریم به این مولفه‌هایی که از گذشته به عنوان سرمایه به ما رسیده است ارزش های دیگری نیز اضافه شود و کانون زبان به یک نهاد آموزشی تاثیرگذار در حوزه های کارآفرینی و اقتصاد دانش بنیان تبدیل گردد.

 n95-همایش

 در ادامه این جلسه معاون پژوهش و برنامه ریزی کانون زبان ایران به ارائه‌ی گزارشی در خصوص مهم‌ترین فعالیت‌های صورت گرفته در این معاونت از قبیل تهیه‌ی محتوای جدید Elementary1، تهیه محتوای کتاب ACT، راه‌اندازی دوره‌های آموزش زبان با اهداف ویژه، طراحی دو دوره تک پودمان دانشگاه جامع علمی کاربردی، تهیه‌ی کتابچه‌های راهنمای مربوط به کودکان، نوجوانان و بزرگسالان، کتاب راهنمای آزمون‌های کانون زبان، تهیه‌ی آزمون‌های جدید مقاطع Run1 تا Race3، تهیه‌ی برنامه‌ی توجیهی مدرسان در حال ارتقاء به تدریس در مقاطع Jump , Race و Reach، برگزاری دوره‌ی نمایش برای زبان آموزان کودک به صورت آزمایشی، تهیه‌ی طرح آزمون‌های مدارک Recers و Rechers و... اشاره کرد.

وی تحلیل توزیع فضایی و ساماندهی بهینه‌ی مراکز آموزشی با استفاده از مدل AHP در سیستم اطلاعات جغرافیایی GIS، تغییر بارم نمرات پایان ترم، تحلیل میزان اضطراب زبان آموزان و تحلیل نحوه‌ی تصحیح خطاهای زبان آموزان توسط مدرسان را از جمله پروژه‌های انجام شده و در دست اجرای این معاونت عنوان کرد.

بالغی زاده  همچنین با اشاره به رویکردهای برنامه‌ریزی درسی، عناصر اصلی یک برنامه‌ی درسی شامل محتوا، روش تدریس، اهداف آموزش و سنجش و ارزشیابی را مورد بررسی قرار داد.

معاون پژوهش و برنامه ریزی کانون زبان ایران در ادامه با طرح چارچوب فکری و نظری کتاب جدید Elementary1 به ارائه‌ی گزارش پژوهشی با موضوع سطح رضایت زبان آموزان و آمارهای توصیفی و استنباطی در این خصوص پرداخت و  سپس با تحلیلی کیفی، سطح رضایت و توقعات زبان آموزان از کانون زبان را مورد بررسی قرار داد.

 n95-همایش

 در بخش دیگری از این جلسه دکتر محمدرضا سهرابی به ارائه‌ی نکاتی در خصوص اخلاق حرفه‌ای، تعلق سازمانی، نظم و انضباط و دانش افزایی پرداخت و در خصوص کارشناسان کانون زبان ایران گفت: کارشناس کانون زبان ایران باید از نظر دانش و توانش زبانی و ویژگی‌های شخصیتی الگو باشد.

توجه به مقولات اخلاقی، آگاهی نسبت به دانش روز، تعداد بازدید کارشناسان در طول یک ترم، تقاضای کارشناسی بدون تدریس، نحوه‌ی ارتقاء مدرسان، تعداد کلاس مدرسان، نحوه‌ی پر کردن فرم‌های جذب و ارتقاء و... از دیگر موضوعاتی بود که سهرابی به آن ها اشاره کرد.

n95-همایش n95-همایش

  سخنرانی تخصصی دکتر محمد نبی کریمی با موضوع عملکرد شناختی مدرسان و معرفی بسته‌ی آموزشی جدید دوره‌ی مکالمه توسط شهریار فصیح، مدیر بخش انگلیسی از بخش‌های دیگر این جلسه بود.

در ادامه کارشناسان به بیان نظرات و پیشنهادات در خصوص نیاز به مدرسان گروه سنی بزرگسال در برخی استان‌ها، شرایط دو توانه شدن مدرسان، اثربخشی فعالیت بازدید، آموزش زبان در بخش کودکان، تنوع در آموزش‌ها، فرم های جذب و ارتقاء، جذب و نگه‌داشت زبان آموز و ایجاد انگیزه در مدرسان پرداختند.

  n95-همایشn95-همایشn95-همایش

n95-همایشn95-همایشn95-همایش

n95-همایش کارشناسان n95-همایش کارشناسان n95-همایش

نحوه‌ی تعیین سطح و نمره‌دهی، ابزارهای پاداش و بازخورد، سیستم اعلام نتایج، ساختمان‌های آموزشی، بهره‌مندی از توانمندی‌های افراد، اطلاع رسانی درون سازمانی، بازاریابی هدفمند برای دوره‌های جدید، پراکندگی جغرافیایی مراکز آموزشی و... از دیگر نکات مطرح شده توسط کارشناسان بود.

گفتنی است جلسه‌ی آموزشی تخصصی کارشناسان کانون زبان ایران در روز یکشنبه 28 آذرماه در سالن کنفرانس شماره‌ی 1 مرکز آفرینش های فرهنگی و هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد.

 

۳۰ آذر ۱۳۹۵ ۱۵:۳۱
تعداد بازدید : ۶,۰۵۲
فرستنده
۱۳۹۵/۱۰/۰۱
0

Hi. Thank the speech writers

ILI adult teacher
۱۳۹۵/۱۰/۱۵
0

Best of luck


برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم روی کلید زیر کلیک کنید.
 

درباره ما

کانون زبان ایران به عنوان معتبرترین، قدیمی‌ترین و بزرگترین مؤسسه‌ آموزش زبان‌های خارجی در ایران از سال 1304 تحت عنوان انجمن ایران و آمریکا در تهران شروع به فعالیت کرده است. ادامه...