مدیرعامل کانون پرورش فکری در مراسم تکریم رییس پیشین کانون زبان ایران:
آموختن یک زبان جدید، دَری تازه به سمت افق‌های تازه است

مدیرعامل کانون پرورش فکری در مراسم تکریم رییس پیشین کانون زبان ایران:</br> آموختن یک زبان جدید، دَری تازه به سمت افق‌های تازه است
فاضل نظری، مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در مراسم تکریم سید محمدرضا هاشمی، رییس پیشین کانون زبان ایران بیان کرد: کانون زبان ایران یک نشان معتبر در حوزۀ زبان‌آموزی است و سابقۀ موثر آن گواهِ تلاش همۀ افرادی است که طی سالیان گذشته در آن زیسته‌اند.

نظری با اشاره به افق پیشروی کانون زبان ادامه داد: برای رسیدن به این چشم‌انداز و منظر از پیش طراحی شده لازم است امکاناتی مهیا و موانعی رفع شود. برای رفع موانع باید ریشه، عوارض، راه‌های رفع و نتایج رفع آن بررسی شود، زیرا اگر این مولفه‌ها برای سازمان آشکار شود سازمان اهتمام خود را برای حل مشکلات موجود به کار خواهد بست.

وی در ادامه به برخی از این موانع از قبیل نگرشی، زیرساختی، ارتباطی و... اشاره کرد و افزود: در صورت رفع این موانع کانون زبان ایران می‌تواند موثرتر و بهتر از پیش قدم بردارد. یکی از الزامات این حرکت توجه به ساختار (فیزیکی، اداری و منابع انسانی) است و در دورۀ جدیدِ فعالیت کانون زبان، مهمتر از ایجاد فرصت‌ها از بین بردن تهدیدها است.

مدیر عامل کانون پرورش فکری گفت: زبان و زبان‌آموزی را می‌توان یک مهارت دانست، آموختن یک زبان جدید دَری تازه به سمت افق‌های تازه است. ما با کلمات فکر و خیال‌پردازی می‌کنیم و آینده را متصور می‌شویم. کلمات براثر تکرار به نگرش و گفتگو و سپس به رفتار و عادت و در نهایت تبدیل به ملکه می‌شوند و آدمی تبدیل به چیزی می‌شود که به آن فکر می‌کند. با همین نگاه باید کانون زبان ایران را به مثابه نهادی دانست که فرصتی را برای نگرش‌ها، فکرها و زیستن‌های تازه مهیا می‌کند.

n96-دوره

وی خاطر نشان کرد: دَری که به سمت زبان دیگری گشوده می‌شود تبادل و همرفتی را ایجاد می‌سازد که اگر یک سویه باشد باعث می‌شود به اهداف خود دست پیدا نکنیم. ما باید نگرش خود را به آموزش زبان انگلیسی به شکلی تغییر و توسعه دهیم که به واسطۀ آن گفتمان حاکم بر فرهنگ خود را با ابزارهایی که در اختیار نوجوانان و جوانان قرار دارد توسعه دهیم. باید با آمیخته کردن ابزارهایی مثل هنر و زبان در را برای ایجاد این همرفت باز کرده و سفیران فرهنگی تربیت نماییم که بتوانند به خوبی درباره ایران صحبت کنند، به داشته‌های خود امیدوار باشند و به آن افتخار نمایند.

نظری همچنین توسعۀ زبان‌های غیرانگلیسی، تمرکز بر هدفِ آموزش زبان، اصلاح ساختارها و رفع موانع را چهار استراتژی عمومی در کانون زبان ایران عنوان کرد و افزود: امیدوارم در این دوره در ادامۀ پرنشاط حیات کانون زبان شاهد درخشش‌های ارزشمند در ادامۀ تلاش‌های موثر گذشته باشیم.

در این مراسم هاشمی نیز ضمن قدردانی از زحمات و تلاش‌های همکاران در طول دورۀ ریاست خود به برخی از اقدامات صورت گرفته در این دوران اشاره و در خصوص کانون زبان بیان کرد: کانون زبان ایران اعتقاد درونی و باور شخصی من است و معتقدم کانون زبان ایران یک سرمایۀ ملی است که در ابعاد مختلف آموزشی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در کشور اثرگذار بوده است. درکانون زبان ایران بر اساس بهره برداری از دانش و مهارت، سرمایه تولید می‌شود که اقدامی مهم و اثر گذار است.

n96-دوره

هاشمی ادامه داد: من برای کانون زبان ایران اهمیت زیادی قائل هستم؛ اولین بار که به عنوان زبان‌آموز وارد این موسسه شدم کیفیت آموزشی آن را درک کردم و از همان زمان مشتری کانون زبان شدم و تا به امروز نیز مشتری و مدیون کانون زبان ایران هستم و خواهم بود. 

مراسم تکریم دکتر سید محمدرضا هاشمی، رییس پیشین کانون زبان ایران با حضور دکتر فاضل نظری، مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، دکتر مصطفی مومنی، رییس جدید کانون زبان ایران، دکتر امیرحسین آزادی وفا، معاون توسعه و مدیریت منابع انسانی کانون پرورش فکری و جمعی از معاونان، مدیران و مسئولان کانون زبان روز سه‌شنبه 20 آذرماه در ساختمان مرکزی کانون زبان ایران برگزار شد.

n96-انتصاب

۲۰ آذر ۱۳۹۷ ۱۶:۱۵
تعداد بازدید : ۳,۲۹۸
همکار فارس
۱۳۹۷/۰۹/۲۱
0

نام دکتر هاشمی و شخصی که آشنایی خود را از زبان آموزی شروع و با دوران ریاست طلایی به پایان رساند ، سطح رفتاری و اخلاقی آن بزرگوار در تاریخ کانون زبان ایران خواهد ماند....

همکار تبریز
۱۳۹۷/۰۹/۲۲
0

Goodbye dear Dr Hashemi. You will be greatly missed. Wish you the best wherever you are.

کارمند بندپی
۱۳۹۷/۰۹/۲۳
5

آقای دکتر هاشمی سال ها خودشان را وقف کانون زبان نمودند.با کمال تشکر از ایشان -جای خالی آن بزرگوار خیلی احساس می شود.نام نیک و زحمات شبانه روزی آن عزیز هیچ گاه از یادها نخواهد رفت.

مریم صفاتاج - مسئول بخش غیر انگلیسی و رابط روابط عمومی کانون زبان استان اصفهان
۱۳۹۷/۰۹/۲۵
0

ضمن تشکر از جناب آقای دکتر محمد رضا هاشمی به واسطه زحمات بی دریغ ایشان طی این چند سال، به عنوان عضو کوچکی از کانون انتصاب دکتر مصطفی مومنی را به سمت رییس جدید کانون زبان تبریک گفته، موفقیت روز افزون ایشان را در تمامی عرصه های زندگی آرزومندم.


برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم روی کلید زیر کلیک کنید.
 

درباره ما

کانون زبان ایران به عنوان معتبرترین، قدیمی‌ترین و بزرگترین مؤسسه‌ آموزش زبان‌های خارجی در ایران از سال 1304 تحت عنوان انجمن ایران و آمریکا در تهران شروع به فعالیت کرده است. ادامه...