فرارسیدن هفتۀ پژوهش گرامی باد

فرارسیدن هفتۀ پژوهش گرامی باد
نیازی که از سال 1364 با راه‌اندازی دفتر پژوهش و انجام نخستین پژوهش در کانون تشخیص داده شده اما به نتیجه نرسیده بود، در سال 1379 با توجه به نقش بسیار مهم پژوهش در برنامه‌ریزی های کانون زبان ایران و نیز سنجش وضعیت آموزشی و اجرایی کانون و رصد نیازها و تحولات حوزه‌های آموزش، حوزه معاونت پژوهش، برنامه‌ریزی و تربیت نیروی انسانی در ساختار اداری ایجاد شد.

با ایجاد این بخش، دامنه فعالیت‌های پژوهشی از زبان ­آموزان سطوح مبتدی تا مدرسان، کارشناسان، مدیران و کارکنان گسترش  و از نظر موضوعی نیز دامنه پژوهش‌ها در حوزه تعداد مطلوب زبان‌آموزان یک کلاس و امکانات فیزیکی فضاهای آموزشی تا محتوای دروس و کتب آموزشی توسعه یافت.

انواع نظرسنجی‌ها و بررسی‌های آماری تحلیلی و تعریف پروژه‌های کاربردی در مراکز پژوهشی از فعالیت‌هایی بود که در این معاونت طراحی شد.

توجه به الگوهای تغییر کتاب درسی، شیوه‌های آموزشی، الگوهای تربیت مدرس و جذب مدرس، تدوین شرح وظایف و مسئولیت‌های واحدهای مختلف کانون از جمله ماموریت‌های این معاونت بود. معاونت‌ پژوهش همچنین شوراهای آموزشی و پژوهشی و کارشناسی را برای برآورده کردن این اهداف به شکل هماهنگ، با حضور و مشارکت کارشناسان مختلف از مراکز سراسر کشور ایجاد کرد.

 

*برگرفته از کتاب "کانون زبان ایران در گذر زمان"

 

روابط عمومی کانون زبان ایران، فرارسیدن هفتۀ پژوهش را به کارشناسان، مدرسان و تمامی پژوهشگران و محققان عرصۀ علم و دانش تبریک و تهنیت عرض می‌نماید.

۲۴ آذر ۱۳۹۷ ۱۱:۱۱
تعداد بازدید : ۱,۷۶۳
برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم روی کلید زیر کلیک کنید.
 

درباره ما

کانون زبان ایران به عنوان معتبرترین، قدیمی‌ترین و بزرگترین مؤسسه‌ آموزش زبان‌های خارجی در ایران از سال 1304 تحت عنوان انجمن ایران و آمریکا در تهران شروع به فعالیت کرده است. ادامه...