آزمون‌های آنلاین تجربۀ روش‌های نو با حفظ کیفیت آموزشی

آزمون‌های آنلاین تجربۀ روش‌های نو با حفظ کیفیت آموزشی
معاون آموزشی کانون زبان ایران در گفتگویی با خبرگزاری ایسنا به نگرانی ها و چرایی برگزاری آنلاین آزمون های کانون زبان پاسخ داد.

دکتر علیرضا اسلامی در واکنش به نگرانی خانواده برخی زبان‌آموزان مبنی بر آنلاین شدن آزمون‌های کانون زبان ایران اظهار کرد: خانواده‌های زبان آموز ما باید بدانند که طی این سال‌ها کیفیت یادگیری و کیفیت آموزش اولویت اول کانون زبان بوده است.

وی افزود: علت اقبال به کانون زبان نیز همین است و خانواده ها به تجربه دریافته‌اند که فرزندانشان در کانون زبان در مهارت‌های زبانی بهتر از سایر مؤسسات رشد می کنند و مزیت رقابتی کانون زبان ایران همواره کیفیت برتر آموزشی و سخت گیری در رشد تواناییهای زبانی زبان آموزان بوده است پس کیفیت یادگیری برای ما یک اصل بسیار مهم است که برای حصول به آن از هیچ هزینه و استفاده از هیچ روشی دریغ نخواهیم کرد.

معاون آموزشی کانون زبان ایران با بیان اینکه یادگیری به معنای تغییر پایدار در خلال یک تجربه است بیان کرد در امر زبان آموزی، برگزاری امتحانات به شیوه سنتی کمکی به تسهیل این فرایند نمی کند و اینکه امروز دانش آموز چیزی را حفظ کند و امتحان دهد و فردا فراموش کند یادگیری رخ نداده است گفت: یادگیری از طریق تجربه زیسته، در معرض بودن، انگیزه و استفاده کاربردی در محیطی عاری از استرس حاصل می‌شود. روشهایی که کانون زبان ایران بر اساس آنها آموزش خود را بنا نهاده و خانواده مفید بودن این سیستم آموزشی را دریافته اند.

دکتر اسلامی با طرح این پرسش که رابطه یادگیری با آزمون‌ها چیست و آیا آزمون، یادگیری را تقویت می‌کند؟ گفت: اکنون بسیاری از افراد یک شب قبل امتحانات درس می‌خوانند و بعد از امتحان هم همه چیز از ذهنشان می‌رود و فراموش می‌کنند. در واقع این مدل درس خواندن، کمکی به فرایند یادگیری نمی‌کند.

وی افزود: هدف اصلی آزمونها بازخوردگیری از یادگیری زبان آموزان است که این فرایند اکنون در طول کلاس ها به طور مداوم انجام می‌شود و با گسترش زیرساختهای تکنولوژی و از طریق اپلیکیشن ها در آینده ای نزدیک این بازخوردها به صورت مداوم و هفتگی از میزان یادگیری زبان آموزان انجام خواهد گرفت.

معاون آموزشی کانون زبان ایران درباره فواید آزمون‌های آنلاین کانون گفت: کارشناسان ما با بررسی نظامهای آموزشی موفق و پیشرو جهان به این نتیجه رسیدند که شیوه برگزاری فعلی آزمونها کارکرد مناسبی ندارد و با رویکردهای جدید تلاش کردیم آزمون‌ها را آنلاین برگزار کنیم. این روش ضمن کاهش اضطراب بیهوده و مخرّب زبان آموزان که به کاهش جاذبه و لذت زبان آموزی برای ایشان منجر شده است به صرفه جویی در وقت و انرژی زبان آموزان و والدین ایشان می انجامد. از سوی دیگر با صرفه جویی در مصرف کاغذ، کانون زبان و والدین زبان آموزان سهم خود در حفاظت از محیط زیست و صرفه جویی در  مصرف آب فراوان تولید کاغذ ادا کرده اند و علاوه بر این زبان آموز فرصت خود ارزیابی و خودکنترلی پیدا می‌کند که در رشد و پرورش کودکان سهم به سزایی دارد.

دکتر اسلامی در مورد بیشتر شدن امکان تقلب در آزمونهای آنلاین ادامه داد: در یک سیستم آموزشی یادگیری محور -و نه مدرک محور- موضوع و بحث تقلب، منتفی است زیرا زبان آموزان برای یادگیری وارد این سیستم آموزشی می شوند و نه برای مدرک. وقتی هدف پیشرفت و یادگیری باشد دیگر بحث مدرک گرایی کمرنگ می‌شود.

وی با اشاره به اینکه البته که مدرک کانون زبان، مهم و معتبر است و خیلی ها به دنبال آن هستند و به همین خاطر آزمون دوره‌های فاینال در مقاطع مهم و نهایی هنوز مکتوب برگزار می‌شود و از سوی دیگر آزمونهای کتاب باز(اُپن بوک) در نظامهای مختلف آموزشی هنوز جایگاه ویژه ی خود را دارند و در این آزمونها امتحان به فرصت 'بازآموزی' تبدیل می شود.

دکتر اسلامی در انتها گفت:  توجه ما معطوف به کیفیت یادگیری است و تجربه کانون زبان ایران در تغییر شیوه برگزاری کوییزها نشان داد که روش های نو می توانند کانون زبان ایران را در حصول به اهداف خود با اثربخشی بیشتر یاری دهند و از این منظر جای  نگرانی برای خانواده‌ها نیست. فناوری، امکان تحلیل پاسخ‌ها را به ما داده و کمک می‌کند که فرایندهای آموزشی را بهبود ببخشیم.
۵ اسفند ۱۳۹۷ ۰۹:۲۸
تعداد بازدید : ۱۷,۷۸۰
مهدی صلح جو
۱۳۹۷/۱۲/۰۵
1

البته امیدوارم زیرساخت های مربوطه پیش بینی شده باشه،به طور مثال در مورد آزمون میان ترم دختر من موفق به ورود به سیستم نشد،چراکه سیستم گزارش داد ایشان در ترم جاری اصلا ثبت نام نکرده ،در صورتیکه اگر این امر محقق شده بود ،با آشنایی کامل وارد آزمون آنلاین در سطح highمیشد،به هر حال آرزوی موفقیت برای طرح دارم در آغاز راه

رضا یزدانی نیا
۱۳۹۷/۱۲/۰۶
0

با سلام من یه بار با این مشکل مواجه شدم. راه حلش این بود: در قسمت State به جای Auto Detect از لیست، استان مورد نظر را انتخاب کردم درست شد.

ali.r
۱۳۹۷/۱۲/۰۹
0

به نظر من باید از اول ترم می گفتن که درصد فاینال تو میانگین 20 هستش.اینجوری برای نمره ی کلاسی خیلی بیشتر تلاش می کردیم.

Sssssssss
۱۳۹۷/۱۲/۱۰
0

این کارتون عالیه ممنون بخاطر این تصمیم

Barana
۱۳۹۷/۱۲/۱۰
5

سلام لطفا این برنامه رو قطعی کنید واقعا این مارتون عالیه بخاطر این تغییرات ممنون


رها
۱۳۹۷/۱۲/۰۵
4

کاهش تاثیر نمره فاینال به ٢٠% در میانگین !! کلا بردارید فاینالو خب ://

ن ایروانی
۱۳۹۷/۱۲/۰۵
5

بسیار عالی است . بنده هم کاملا موافق این تغییرات هستم .

Titi
۱۳۹۷/۱۲/۰۵
0

This is the perfect idea. بهترین کار را کردید به نظر من.

Amir
۱۳۹۷/۱۲/۰۵
0

با سلام این که نمیشه از خونه آزمون بدیم اگه وسط آزمون برق ها قطع شه شاید بگین با بسته اینترنت گوشی آزمون بدیم اینترنت کلا قطع بشه ما همه رد بشیم شما پاسخگو هستیم؟

ریحانه
۱۳۹۷/۱۲/۰۷
0

موافقم و واقعا این موضوع نگران کنندست

حسام
۱۳۹۷/۱۲/۰۸
0

دوست عزیز و بزرگوار هیچ مشکلی برای آزمون شما در هنگام قطع برق یا خارج شدن از صفحه یا هر مشکل دیگه پیش نمیاد، دوباره وارد شید و ادامه آزمون رو بدید ۲۴ ساعت زمان برای ورود دوباره دارید .

Tina
۱۳۹۷/۱۲/۱۰
0

اگر همچین اتفاقی بیفته وقتی دوباره وارد سایت بشید ادامه ی آزمون رو میتونید بدید مشکلی پیش نمیاد


آزاد
۱۳۹۷/۱۲/۰۶
5

روشى عالیست

farhad javan
۱۳۹۷/۱۲/۰۶
5

با سلام این روش بسیار روش خوب و مناسبی است و یکی از اشکالات سیستم کانون را بر طرف می نماید و آنرا با سیستم جدید در دنیا مطابق می نماید با تشکر از زحمات مسییولین و جناب دکتر اسلامی

sogand
۱۳۹۷/۱۲/۰۶
0

به نظر من این روش خوبه ولی انصاف نیس که آخر ترم میگن 80درصد نمره کلاسیه در کل روش خوبیه

sogand
۱۳۹۷/۱۲/۰۶
0

به نظر من روش بسیار خوبی هست چون ما تو فاینال فقط میتونیم میزان یادگیری گرامر و کلمات رو محک بزنیم ولی تو این روش که نمره کلاسی بیشترین درصد رو تشکیل میده ما میتونیم تلفظ ، طرز خواندن متن ، جمله سازی با کلمات و ... رویادبگیریم به نظر من اینطوری خیلی بهتره

حسن پور
۱۳۹۷/۱۲/۰۶
5

جناب آقای دکتر اسلامی بنده آرزوی موفقیت برای شما و بقیه همکارانتان را دارم . این ایده باید حداقل از سال 89 یا 90 اجرا میشد این تدبیر شما قابل تقدیر است . امیدوارم م در پیشبرد اهداف کانون زبان موفق و پیروز باشید.


برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم روی کلید زیر کلیک کنید.
 

درباره ما

کانون زبان ایران به عنوان معتبرترین، قدیمی‌ترین و بزرگترین مؤسسه‌ آموزش زبان‌های خارجی در ایران از سال 1304 تحت عنوان انجمن ایران و آمریکا در تهران شروع به فعالیت کرده است. ادامه...