کانون زبان مازندران به استقبال از بهار رفت

کانون زبان مازندران به استقبال از بهار رفت
در اولین روز از هفته ملی منابع طبیعی و همزمان با روز درختکاری زبان آموزان مازندرانی با کاشت نهال در مرکز آموزشی امیرکلا به استقبال از بهار رفتند.
به گزارش روابط عمومی کانون زبان ایران، سید مرتضی آصفی، مدیر کانون زبان مازندران در خصوص این اقدام گفت: این اقدام با ابتکار و پیشنهاد دوست و همکار ارجمندم جناب آقای مهندس ابطحی، مسئول مرکز آموزشی امیر کلا آغاز و اولین نهال توسط زبان آموزان در این مرکز کاشته شد.
 
وی افزود: علاوه بر این که در آموزه های دینی ما به اهمیت درخت و کاشت آن توصیه شده است، کاشت نهال انرژی مثبتی به وجود می آورد و  سرسبزی و طراوتش در زندگی ما تاثیر گذار است. در علم مدیریت فرضیه ای وجود دارد بنام اثر پروانه ای به این ترتیب که اگر پروانه ای در یک نقطه از دنیا بالهایش را به حرکت در بیاورد در گوشه ای دیگر از دنیا ممکن است از آن حرکت طوفانی برپا گردد، این موضوع گویای این امر است که اگر هر یک از ما ایرانیان که بیش از 80 میلیون جمعیت داریم در سال یک نهال را به نام خود و عزیزانمان بکاریم مطمئنأ طبیعتی سرشار از پاکی را تجربه خواهیم کرد.
 
آصفی کاشت نهال را با استقبال و شور و هیجان زبان آموزان همراه دانست و ضمن قدردانی از تلاش های همکاران کانون زبان در این استان عنوان کرد: لطف و عنایت الهی است که قلبهایمان با کاشت این نهال های دوستی در کانون زبان استان مازندران بهم نزدیکتر شده  و به آرامش رسیده است. انشاله با لطف و مساعدت سکانداران اجرایی در دفتر مرکزی بتوانیم این شور و نشاط را با عوامل انگیزشی همچنان پایدار و استوار نگه داریم.
 
وی در خصوص اختصاص روزی به عنوان روز درخت کاری در تقویم گفت: اختصاص این روز به نام درختکاری بسیار خوب است اما یک اقدام نمادین است، ما باید تلاش کنیم تا این موضوع به صورت یک فرهنگ درآید. خوشبختانه چند سالی است که در یک پویش مردمی، به جای سبزه هفت سین از جوانه های نهال نارنج و مرکبات استفاده می شود. من نیز سال گذشته این کار را انجام دادم و با همکاری دخترانم توانستیم برای سفره هفت سین عید، جوانه نهال های بهار نارنج را آماده و تکثیر کنیم و با قراردادن آن ها در گلدان های خانگی در حال حاضر این نهال ها یک ساله شده اند، وقتی با دخترانم به آن ها نگاه می کنیم انرزی مثبت می گیریم.
آصفی در پایان اضافه کرد: دوست دارم این گفتگو را با این بیت زیبا به پایان برسانم
درخت دوستی بنشان که کام دل به بار آرد
نهال دشمنی بر کن که رنج بیشمار آرد

انتصاب

 انتصاب

 

 

 

۱۶ اسفند ۱۳۹۷ ۱۹:۵۹
تعداد بازدید : ۲,۵۵۷
مهدی سبزی
۱۳۹۷/۱۲/۱۷
0

باسلام و احترام جناب آقای دکتر آصفی و جناب آقای ابطحی کارتان عالی و ارزشمند است . با آرزوی موفقیت روز افزون

براری
۱۳۹۷/۱۲/۲۵
0

با سلام خدمت همه همکاران خوبم در استان مازندران زحمات شما دوست عزیز جناب آقای ابطحی و همکارانتون در مرکز امیرکلا بسیار ارزشمند است. امیدوارم همواره روند کارهای خلاقانه و زیبای شما برای کانون ادامه داشته باشه.


برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم روی کلید زیر کلیک کنید.
 

درباره ما

کانون زبان ایران به عنوان معتبرترین، قدیمی‌ترین و بزرگترین مؤسسه‌ آموزش زبان‌های خارجی در ایران از سال 1304 تحت عنوان انجمن ایران و آمریکا در تهران شروع به فعالیت کرده است. ادامه...