تامین امنیت بیشتر زبان‌آموزان در طول مسیر با "ایلیکار"

تامین امنیت بیشتر زبان‌آموزان در طول مسیر با "ایلیکار"
از ابتدای سال جاری سامانۀ سرویس ایاب و ذهاب زبان آموزان کانون زبان زبان ایران برای تردد از مراکز آموزشی به منزل راه اندازی شده است، در این مدت زمان کوتاه استقبال خوبی از این اقدام صورت گرفته است، برخی نیز در خصوص چگونگی شکل‌گیری این اقدام سوالات و ابهاماتی داشتند که این موضوع ما را برآن داشت تا گفتگویی با دکتر مهدی مشفق، معاون اداری و مالی در خصوص سامانۀ ایلیکار انجام دهیم:

ایدۀ راه‌اندازی سرویس ایاب و ذهاب زبان آموزان کانون زبان ایران چگونه محقق شد و هدف از این اقدام چه بود؟

یکی از مسائلی که در بخش زبان‌آموزی باید مورد توجه قرار گیرد چگونگی ایاب و ذهاب این عزیزان است. حرکات خطرناک رانندگان، علاقه‌مندی به سبقت غیر مجاز، عدم آشنایی با خودرو و نحوۀ کنترل آن توسط رانندگان و ... از جمله مواردی هستند که متاسفانه حوادث مرگ‌باری را رقم می‌زنند؛ اما نداشتن مهارت تنها عامل بروز تصادفات نیستند، فرسودگی و استاندارد نبودن ناوگان در کنار وضعیت راه ها از دیگر عواملی هستند که نا‌ امنی در فرآیند رانندگی را باعث می‌شوند.

در همین راستا، راه‌اندازی سرویس ایاب و ذهاب در افزایش ایمنی و مرتفع سازی بخش عظیمی از مشکلاتی که به آن‌ها اشاره شد تاثیر بسزایی دارد. علاوه بر اهمیت سلامت زبان‌آموزانی که با سرویس ایاب و ذهاب در اقصی نقاط شهر در رفت و آمد هستند، رسیدن به موقع به مقصد، رفاه و آسایش زبان‌آموزان،کاهش ترافیک و پایین آوردن درصد ریسک تصادف نیز از نکاتی است که در این اقدام مورد توجه قرار گرفته است.

رانندگان این ناوگان چگونه و بر چه اساسی انتخاب می‌شوند؟

در این سامانه رانندگان شرایطی منطبق با شرایط فعالیت رانندگان سرویس مدارس را باید داشته باشند، به تعداد مورد نیاز از رانندگانی که صلاحیت‌های لازم را دارند گزینش نموده و در این ناوگان استفاده می‌نمائیم. به دنبال آن هستیم تا با استفاده از تکنولوژی‌های نوین و برخط تمامی مراحل را اعم از ثبت نام، پرداخت هزینه، ارائۀ سرویس و پایش آن، مدیریت و کنترل ناوگان ارتقاء دهیم. همچنین افراد و شرکت‌هایی که شرایط و توانایی‌های لازم را داشته باشند می‌توانند به ناوگان حمل و نقل ایلیکار بپیوندند.

یکی از مهمترین دغدغه‌های خانواده‌ها حفظ امنیت فرزندانشان است، چه تمهیداتی برای این مهم سنجیده اید؟

انتخاب رانندگان سامانۀ ایلیکار با وسواس و حساسیت خاصی صورت می‌گیرد؛ تمامی مدارک لازم از آنها اخذ می شود و آدرس، اطلاعات فردی و خودرویی رانندگان در دسترس قرار دارد.
همچنین از آنجایی که سرویس‌های حمل و نقل اینترنتی که سرویس ایاب و ذهاب زبان آموزان کانون زبان ایران (ایلیکار) نیز در این دسته می‌گنجد به واسطه استفاده از تکنولوژی‌های برخط امکان پایش آنلاین مبداء، مقصد و مسیر حرکت خودرو را دارا می باشند لذا سطح نگرانی خانواده‌ها را به شدت پایین آورده است.

نحوۀ خدمات‌رسانی در این سامانه به چه شکل است؟

در این سامانه خدمات‌رسانی هم به صورت فردی و هم به صورت گروهی انجام می‌شود، اما از آنجایی که کودکان و نوجوانان عمدتا تمایل دارند با همکلاسی‌ها و دوستان خود تردد نمایند و همچنین به منظور کاهش هزینه تمام شده سرویس ایاب و ذهاب برای والدین زبان آموزان، توصیه می‌شود سرویس‌ها به صورت گروهی و در هر خودرو نهایتا با 4 نفر انجام پذیرد.

اگر فردی علاقه مند باشد برای خود و یا فرزندش از این سرویس استفاده کند در مرحله اول باید چه اقدامی انجام دهد؟

سامانۀ ایلیکار در فاز اول صرفا برای خدمت‌رسانی در رده‌های سنی کودکان و نوجوانان و در 6 مرکز تجریش، شهرک محلاتی (مینی سیتی)، گلستان، صادقیه، نور و فردوس آغاز به فعالیت نموده است و انشالله پس از حصول نتیجۀ مطلوب، نسبت به تعمیم آن به سایر مراکز اقدام خواهیم نمود.

علاقه مندان می توانند برای پیش ثبت‌نام در این سامانه به آدرس Register.ilicar.ir مراجعه نمایند. همچنین عزیزانی که در این سامانه پیش ثبت نام نموده اند می توانند برای انجام مراحل بعد با شماره های 88852825 و 09033634877 تماس حاصل نمایند.

 

۲۱ فروردین ۱۳۹۸ ۱۲:۱۲
تعداد بازدید : ۳,۴۵۸
پارسا
۱۳۹۸/۰۱/۲۲
0

برای زبان آموزان بزرگسال نمیشه؟ فقط نو جوانان با کودکان میشه؟

مهدیه.
۱۳۹۸/۰۱/۲۶
0

سلام.بعد از ثبت نام چرا راننده رو سریع مشخص نمیکنند؟؟


برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم روی کلید زیر کلیک کنید.
 

درباره ما

کانون زبان ایران به عنوان معتبرترین، قدیمی‌ترین و بزرگترین مؤسسه‌ آموزش زبان‌های خارجی در ایران از سال 1304 تحت عنوان انجمن ایران و آمریکا در تهران شروع به فعالیت کرده است. ادامه...