در گفت و گویی با معاون آموزشی کانون زبان مطرح شد:

چند و چون آزمون جذب مدرس زمستان 97

چند و چون آزمون جذب مدرس زمستان 97
برگزاری آزمون جذب مدرس کانون زبان ایران در اسفند ماه سال گذشته، برخی سوالات را در ذهن مدرسان فعلی این مؤسسه به وجود آورد که باعث شد موضوعاتی را در فضای مجازی مطرح کنند، به همین منظور گفتگویی با دکتر علیرضا اسلامی، معاون آموزشی کانون زبان انجام داده‌ایم که در ادامه می‌خوانید:

آیا این موضوع که عنوان می‌شود آزمون کتبی جذب مدرس در این دوره ساده‌تر از دوره‌های قبل برگزار شده است، صحت دارد؟

کد سؤال مورد استفاده در این دوره از کدهای موجود در دفتر جذب و توسعۀ منابع انسانی کانون زبان بوده است که احتمالا در آزمون‌های جذب دوره‌های گذشته نیز مورد استفاده قرار گرفته است. تنها تفاوت، استفاده از یک سؤال مشترک برای هر سه گروه کودک، نوجوان و بزرگسال بود که کار مقایسۀ متقاضیان تدریس در کانون زبان ایران را ساده‌تر می‌کرد. همچنین نزدیکی درصد آمار تعداد قبولی‌های آزمون کتبی این دوره با دوره‌های پیشین نیز نشان می‌دهد که آزمون کتبی از پایایی کافی برخوردار است و تغییری در این زمینه رخ نداده است.

این‌طور که از سوی مدرسان مطرح می‌شود گویا تعداد پذیرفته شدگان نهایی در جذب مدرس زمستان 97 نسبت به دوره‌های قبل بیشتر بوده است؟

تعداد پذیرفته شدگان نهایی در این دوره بیشتر از دورۀ قبل می‌باشد، اما نسبت پذیرفته شدگان نهایی به ثبت‌نام کنندگان تغییر زیادی پیدا نکرده است و در واقع بیشتر شدن تعداد خروجی جذب به افزایش ورودی‌ها و کارآتر شدن فرایند جذب برمی‌گردد.

چه دلایلی تعداد بیشتر جذب دورۀ اخیر نسبت به دوره‌های قبل را توجیه می‌کند؟

خب، بیشتر و پیشتر از همه، در این دوره تعداد ثبت‌نام کنندگان و شرکت کنندگان در آزمون جذب، رشد تقریبا 3 برابری نسبت به دوره‌های قبل داشت (پس تا حدودی 3 برابر شدن نسبت پذیرفته شدگان قابل توجیه است)، اجازه شرکت مدرسان فعلی کانون زبان در این  آزمون، تغییر جزئی شرط سنی شرکت در آزمون، فراهم آوردن امکان شرکت در آزمون برای افرای که با مشکلات جوی روبرو بودند، برگزاری آزمون کتبی و مصاحبه در 19 استان کشور و بهبود فرایندهای اجرایی جذب مدرس قطعاً در بالابردن این تعداد پذیرش نقش داشته است.

از بهبود فرایندهای اجرایی گفتید، برخی مدرسان فعلی عنوان می‌کنند که مدرسان جدید بدون گذراندن دوره TTC و آزمون ورودی "بدون ردی" پذیرفته شده اند، این موضوع را تأیید می‌کنید؟

طبیعتا رفع سختی‌های غیرضروری فرایند اجرایی جذب به معنای پایین آمدن استانداردهای جذب کانون زبان نیست. بررسی‌های جذب در دوره‌های قبل نشان داد که بخشی از ریزش متقاضیان در فرایند جذب به طولانی بودن این فرایند و تعداد زیاد سفرها و اقامت در شهرهای غیر موطن این عزیزان برمی‌گشت و از سوی دیگر به عنوان مثال درآزمون زمستان 96 بیش از 80 درصد پذیرفته شدگان در آزمون مصاحبه در آزمون دمو نیز پذیرفته شدند پس تغییر در این فرایند می‌توانست به پیشبرد اهداف کانون در این دوره کمک کند. در این دوره آموزش TTC توسط 8 نفر از بهترین مدرسان و کارشناسان کانون زبان با کیفیت محتوایی و شکل مطلوب فیلمبرداری و در اختیار متقاضیان قرار داده شد، به علاوه نمونه‌های تدریس مطلوب و تکالیف(Assignments) های مرتبط نیز قبل از شرکت در آزمون و مصاحبه در اختیار ایشان قرار داده شد تا با تمرین و تسلط لازم در جلسه مصاحبه، آزمون دمو نیز از ایشان گرفته شود.

جلسات تکمیلی تدریس TTC و روش تدریس کانون زبان ایران به صورت حضوری قبل از شروع کلاس‌ها برگزار گردید. الزام شرکت در 3 کلاس مدرسان پیشکسوت برای ایشان لحاظ شد و به علاوه پس از پایان ترم دوم تدریس و موفقیت در بازدید کارشناسان کانون، قرارداد همکاری با این عزیزان نهایی خواهد شد. با فرآیند ذکر شده تلاش شد تا با تغییر فرایند جذب، علاوه بر رفع عوامل بازدارنده، کیفیت توانمندی‌های مدرسین جذب شده فزونی یابد.

برخی از مدرسان با سابقۀ کانون زبان شکایت دارند که آنها در فرایند سخت و دشوارتری از فرایند فعلی، جذب کانون زبان ایران شده‌اند و این مساعدت ها را به نوعی بی‌عدالتی در حق خودشان تلقی می‌کنند و برخی نیز نگرانند که با جذب‌های جدید هر زمان امکان قطع همکاری با مدرسان با سابقه فراهم است؛ در این مورد نظر شما چیست؟

تا حدودی مدرسان عزیز در مورد تفاوت فرایند جذب حق دارند اما همان طور که ذکر شد حصول به اهداف آموزشی کانون مهمتر از روش‌های رسیدن به این اهداف است و لزوماً هر سخت‌گیری به معنای اخذ درست ترین تصمیم نیست. مدرسین جذب شده در فرایند قبلی رنج سفر و سختی اقامت در شهرهای دیگر را علاوه بر استرس های آزمون باید تحمل می‌کردند که با تدبیر جدید این فشار و استرس کاهش یافته است. گویی که سابقا پدران ما با ماشین های دودی سفر می کردند و امروزه با هواپیما سفرها انجام می شود و طبعا فراهم آمدن این امکان اجحاف در حق پدران ما نبوده و تلقی نادرستی است اگر به بی عدالتی ربط پیدا کند.

در مورد امکان قطع همکاری با مدرسین با سابقه کانون هم بعید می دانم کسی که کوچکترین آشنایی با ادبیات مدیریت داشته باشد قدر این تجربه و سرمایه های عظیم انسانی خود را نداند. مدرسان کانون زبان همواره سرمایه و مزیت رقابتی اصلی کانون زبان ایران نسبت به رقبایش بوده و می‌باشند و حفظ و ارتقا جایگاه این عزیزان باعث رشد و اعتلای کانون زبان ایران خواهد بود.

بعلاوه ذکر شد که حتی با جذب اخیر نیز نیازمندی‌ کانون زبان در حوزۀ مدرس برطرف نشده است و کماکان کانون زبان ایران نیازمند حضور حداکثری و پرقدرت تمامی مدرسان عزیز برای پوشش نیاز مراکز کانون زبان است.

۲۴ فروردین ۱۳۹۸ ۱۶:۱۹
تعداد بازدید : ۳,۴۸۴
احمدرضا
۱۳۹۸/۰۱/۲۵
0

سلام قانونی برای مدرسان فعلی کانون زبان هست که هر سال یکبار فقط میتوانند در ازمون شرکت کنند ...اگه امکان داره این قانونو بردارید و ما هم بتونیم مثل بقیه افراد هر دوره امتحان بدیم ... سوالی داشتم از خدمتتون در دوره های قبل نمره 280به بالا میتونستند دوبار ازمون شفاهی بدند ولی در این دوره نمره کتبی و نزدند چطور میشه از نتیجه (نمره) باخبر شد؟

بهمن ابراهیمی
۱۳۹۸/۰۱/۲۶
0

با سلام و عرض ادب حضور معاونت محترم آموزشی کانون زبان ایران، سوالی که برای اینجانب و شاید بسیاری از داوطلبان پیش امده است این است که چرا این دوره درصد نمرات در هر بخش از آزمون کتبی اعلام نشد این درحالیست که در دوره های قبل نتایج اولیه در قالب کارنامه ای به اطلاع داوطلب می رسید. با تشکر بهمن ابراهیمی

نسرین بهرامی
۱۳۹۸/۰۱/۲۷
0

سلام.من در ازمون جذب مدرس اسفند شرکت کردم.کتبی رو قبول شدم و مصاحبه و دمو رفتم اما متاسفانه هیچ نتیجه ای به ما اعلام نشد و.کماکان دارم سایتو بررسی میکنم.حتی مردود شدن هم به ما اعلام نشد.لطفا نتایج رو اعلام کنید.اذر ماه 97 هم من در ازمون شرکت کردم دقیقا بعد از مصاحبه دوباره هیچ اطلاعی داده نشد حتی مردودی


برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم روی کلید زیر کلیک کنید.
 

درباره ما

کانون زبان ایران به عنوان معتبرترین، قدیمی‌ترین و بزرگترین مؤسسه‌ آموزش زبان‌های خارجی در ایران از سال 1304 تحت عنوان انجمن ایران و آمریکا در تهران شروع به فعالیت کرده است. ادامه...