آیین نکوداشت روز معلم

آیین نکوداشت روز معلم
آیین نکوداشت روز معلم با عنوان « عصر اردیبهشتی» روز 13 اردیبهشت در محل سالن آمفی تئاتر شهید بهنام در مرکز آفرینش های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در خیابان حجاب برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی کانون زبان ایران، آیین نکوداشت روز معلم با عنوان « عصر اردیبهشتی» روز 13 اردیبهشت در محل سالن آمفی تئاتر شهید بهنام در مرکز آفرینش های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در خیابان حجاب برگزار شد. مراسم با آیاتی از کلام الله مجید و سرود جمهوری اسلامی ایران آغاز و با سخنرانی دکتر مؤمنی رییس کانون زبان ایران، دکتر اسلامی معاون آموزش، تقدیر از سه مدرس پیشکسوت و سخنرانی مدیر عامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان دکتر نظری پی گرفته شد.

 

n98-momeni

 

اولین شرط معلم بودن عاشق بودن است

دکتر مصطفی مؤمنی رییس کانون زبان ایران در آیین نکوداشت روز معلم ، این روز را به مدرسان کانون زبان تبریک گفت و آن ها را عاشق خطاب کرد.

دکتر مؤمنی با روایتی از پیامبر آغاز سخن کرد: انما بعثت معلماً (من معلم مبعوث شدم) و خشنودی خود را از سابقه معلم بودن ابراز کرد. وی مدرسان را پیشانی و خط مقدم تلاش و کوشش در کانون زبان دانست و بسیاری از موفقیت های کانون زبان را نتیجه بیان شیرین، لحن دلنشین و دستان توانمند مدرسان دانسته و به ایشان به خاطر عضویت در خانواده کانون زبان تبریک گفت.

وی در ادامه به این شعر اشاره کرد که «اولین شرط معلم بودن عاشق بودن است» و افزود تنها معلمانی در خاطر می مانند که خوب هستند. مومنی ادامه داد: سعی کنیم آنقدر خوب باشیم تا در یادها و خاطره ها بمانیم و این با خوش اخلاقی امکان پذیراست.

مؤمنی در انتها از حضور مدرسان در این محفل دوستانه تشکر کرد و گفت : به نام پر افتخار کانون زبان ایران می بالم و افتخار می کنم که یکی از شما هستم.

 

n98-eslami

 

 

تحولات کانون زبان ایران از زبان معاون آموزش 

دکتر علیرضا اسلامی معاون آموزشی کانون زبان ایران در این مراسم با تقدیم شعری از دکتر شفیعی کدکنی روز معلم را به مدرسان و  پیشکسوتان تعلیم و تربیت در کانون زبان تبریک گفت. 

وی عنوان کرد در شغل معلمی وجود عشق عنصری است که باعث برکت مال و زندگی طیبه ایشان می شود که البته این موضوع رافع مسؤولیت ستاد در تلاش برای بهبود وضعیت معیشتی مدرسین نیست امری که آقای دکتر نظری و آقای دکتر مؤمنی اهتمام جدی بر آن دارند که در کنار هم کمک کنیم تا انشاالله این سفره بزرگتر شود.

اسلامی در ادامه از برنامه های آتی کانون خبر داد و این جلسه را آغازی برای بهبود فضای شور و مشورت با مدرسین در خصوص برنامه های آتی اعلام کرد و روحیه ی تعاملی حاکم در مجموعه را بسیار مفید برای ارتقا کانون و نیز رفع مشکلات مدرسان دانست و بیان کرد در همین راستا ایجاد مدیریت توسعه در معاونت آموزش از تغییرات مثبتِ صورت گرفته در این حوزه است که یکی از وظایف این دفتر دریافت ایده ها و پیشنهادهای مدرسین و پذیرش دیدگاه های آنان در فضایی باز است. 

وی خاطر نشان کرد همه سازمان ها مانند انسان چرخه عمر دارند و پس از طی کردن دوران بلوغ روزی به افول می رسند اما مدیران خلاق و شجاع در این مرحله این خطر را حس کرده و سعی می کنند به احیای سازمان بپردازند اگرچه تغییر همیشه سخت است و مقاومت هایی در این زمینه صورت می پذیرد اما برای نجات سازمان چاره ای جز پذیرفتن سختی های این دوره نیست. با این مقدمه ایشان برخی از برنامه های آتی کانون زبان ایران را به شرح زیر ارائه نمودند؛

- اصلاح و به روز رسانی کتب و محتوای آموزشی کانون

- تولید محتوای کمک آموزشی نظیر: پویانمایی، پادکست، بازی و غیره

- آماده سازی بسته های کمک آموزشی "چگونه کودکانمان را در زبان آموزی یاری دهیم" برای والدین

-  برنامه سفرهای یک یا دو روزه با عنوان Language Trips  برای قرار گرفتن زبان آموزان در محیط و استفاده عملی از زبان

-  برگزاری جلسات سخنرانی زبان آموزان با عنوان Kanoon Talk در جهت افزایش اعتماد به نفس زبان آموزان و استفاده عملی از آموخته های زبانیشان

- طراحی اپلیکیشن جامع کانون زبان ایران برای رفع نیازهای اداری و آموزشی آن ها

- برگزاری آزمون و دوره های آموزشی برای تدریس دوره های EPT,IELTS,TOEFL

 

n98-taghdir

 

 تقدیر از 3 کارشناس پیشکسوت کانون زبان ایران

در ادامه این مراسم از سه کارشناس و مدرس پیش کسوت به پاس سالهایی که عمر، دانش و تجربیات خود را در راستای اعتلای نام کانون و فرزندان این مرز و بوم در طبق اخلاص قراردادند، قدردانی شد.

در ابتدا از نصرت الله برزآبادی که از سال 1362 یار دیرین کانون بودند و سپس احترام هاشمی کیا و شهاب نوایی که از سال 1364 همدلانه در کنار کانون عمر گذراندند، تقدیر شد.

کانون زبان ایران همواره قدردان زحمات ایشان و تمام مدرسان حرفه ای و فداکار خود است.

 

n98-nazari

 

 مدیر عامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان

مدرسان قلب تپنده و خون جاری در رگ های کانون زبان ایران هستند.

دکتر فاضل نظری در ابتدای کلام روز معلم را به مدرسان کانون زبان ایران تبریک گفت و در مورد ابراز احساساتی که در هنگام تجلیل از پیشکسوتان کانون زبان شد، بیان کردند ابراز احساسات به صورتی بود که انگار خود حضار مورد تجلیل و تقدیر قرار می گرفتند و این احساس خوب هرجایی دیده نمی شود که نشان از آن دارد زبان آموزی فقط آموختن زبان نیست بلکه بهانه ای برای آموختن چیزهای دیگر مانند اخلاق و رفتار، روش های زندگی، انتقال آرامش، نگرش ها و یا هر چیز دیگری است که یک معلم می آموزاند و این بستری می شود برای دستیابی به آن حقایق والاتر. 
وی افزود من به عنوان کسی که به کانون زبان تعلق خاطر دارم احساس می کنم همانطور که سال های سال موفقیت داشته و آجر روی آجر گذاشته و به این مرحله رسیده است به لطف خدا از این پس بتواند بهتر و با سرعت بیشتری این دژ محکم را بسازد. اگر به جایی که هستیم قانع باشیم تعالی اتفاق نخواهد افتاد.
نظری با اشاره به این نکته که ما از نظر مشورتیِ دوستان خود بی نیاز نیستیم، گفت از آقای دکتر مؤمنی که دانش، تجربه و پشتکار خوبی در این حوزه دارند و همکاران ایشان خواهش کردم که در مسیر اصلاح نگرشِ نسبتِ کانون زبان با کانون پرورش به عنوان عضو مؤثر از یک خانواده بزرگ، تلاش کنند چرا که  کانون پرورش فکری اجزای مختلفی دارد که کانون زبان یکی از اجزا مهم آن خانواده است.
وی از مدرسان بعنوان قلب تپنده و خون جاری در رگ های کانون زبان یاد کرد و آن ها را یکی از ارزشمند ترین دارایی های کانون زبان قلمداد نمود و هزینه برای مدرسان را سرمایه گذاری دانست.
ایشان با اظهار امیداوری در جهت پیشرو بودن کانون زبان ایران، در ادامه گفت ما باید نگرش مان این باشد که از کانون زبان، جامعه منفعت بیند. نسلی که ما پرورش می دهیم تنها دارای دانش محفوظات است که در عصر تکنولوژی این نوع دانش ارزش بالایی ندارد. فرصتی که در کانون زبان در اختیار ماست برای آموزش زبان به عنوان یک مهارت را، می توان برای آموختن راه و روش بهتر زندگی کردن به کار برد و یک دریچه به سوی افق های تازه برای زبان آموزان باز کرد.

 

 

n98-taghdir1

n98-taghdir2

n98-taghdir3

n98-taghdir4

n98-taghdir5

n98-taghdir6  

 
۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ ۱۵:۴۰
تعداد بازدید : ۴,۲۱۱
کارمند
۱۳۹۸/۰۲/۱۶
0

ضمن تبریک روزباشکوه "معلم" به همه مدرسین محترم خانواده بزرگ کانون زبان ایران؛ شاهدبرگزاری مراسمات خردوکلان درمراکز آموزشی، دفاتراستانی و دفترمرکزی با اهدا هدایایی برای پاسداشت معلمین هستیم اما خواستم عرض کنم درتمام حدود 10سالی که درکانون زبان ایران مشغول هستم هرگز بابت "روز کارمند" نه مراسمی، نه حتی کوچکترین تبریک لسانی از (صدر تا ذیل) مدیران کشوری تامراکز آموزشی ندیدم وفقط از جانب روابط عمومی محترم کانون تبریکی درسایت منتشر شده.امیدوارم مدیران محترم قدر کارکنان دلسوز،سختکوش و مظلوم راهم بدانند.

کارمند
۱۳۹۸/۰۲/۲۰
0

با سلام ضمن عرض تبریک به مناسبت روز معلم و تشکر برای برگزاری مراسم روز معلم. امید است که این اینگونه مراسم برای کارمندان زحمت کش کانون زبان از سوی ریاست محترم هم برگزار شود.


برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم روی کلید زیر کلیک کنید.
 

درباره ما

کانون زبان ایران به عنوان معتبرترین، قدیمی‌ترین و بزرگترین مؤسسه‌ آموزش زبان‌های خارجی در ایران از سال 1304 تحت عنوان انجمن ایران و آمریکا در تهران شروع به فعالیت کرده است. ادامه...