نشریات کانون زبان ایران در راهند

نشریات کانون زبان ایران در راهند
نشریات کانون زبان ایران از محصولات کمک آموزشی پرطرفداری بودند که مدت زمانی است انتشارشان متوقف شده است؛ با این وجود در گوشه و کنار این مجموعۀ آموزشی خبرهایی مبنی بر تلاش برای آماده سازی و انتشار دوبارۀ این نشریات به گوش می‌رسد. به همین منظور گفت و گویی با دکتر مرضیه امامی، معاون پژوهشی انجام داده‌ایم که در ادامه می‌خوانید:

علت وقفه‌ای که در انتشار نشریات کانون زبان ایران به وجود آمد چه بود؟

از آن­جا که کانون زبان ایران به عنوان یک نهاد دولتی خود را ملزم به حرکت در چارچوب­‌های قانونی و نظارتی می­‌داند، ادامۀ انتشار نشریات کانون زبان ایران نیز منوط به فراهم شدن بسترهای قانونی بود، لذا برای مدتی این امر به تاخیر افتاد و به همین جهت در دورۀ مدیریت جدید به منظور فراهم کردن بسترهای قانونی که سال­ها مغفول مانده بود، مکاتبات با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آغاز و فرایند کسب مجوز برای هر یک از نشریات عمومی و تخصصی کانون زبان پیگیری شد و در تیرماه 1398 کانون زبان موفق به کسب مجوز قانونی انتشار 8 نشریۀ عمومی و علمی- ‌تخصصی شد.

نشریات کانون زبان ایران به چند دسته تقسیم می‌شوند و مخاطبان آن‌ها چه کسانی هستند؟

در حال حاضر کانون زبان ایران دارای 5 نشریۀ عمومی با رویکرد آموزشی برای زبان­آموزان (کودک، نوجوان و بزرگسال)، 1 نشریۀ داخلی  برای مدرسان و کارشناسان و 2 نشریۀ علمی­- تخصصی می­باشد.  

هر یک از این دسته‌ها شامل چه بخش‌ها و محتوایی است؟

کانـون زبـان ایـران متناسـب بـا نیازهـا و آموخته‌هـای زبان‌آمـوزان مقاطـع مختلف و بــه ســبب ایجــاد مهــارت بــه کارگیــری آموخته‌هــا، افزایش دایرۀ لغات‌، یادگیری فعال و بــه تبــع آن ایجــاد شــوق و انگیــزه در زبان آموزان برای سطوح  Move Up و Jump Up  گروه کودکان فصلنامـۀ­ Seesaw، بــرای زبان‌آمــوزان گروه سنی نوجوان در ســطوح Race بــه بــالا  فصلنامــۀRainbow  و فصلنامه­های Outlook,HorizonوSummit به‌ ترتیب برای سطوح Elementary ,Pre-Intermediate ,Intermediate  و Advancedرا در بخش­های متنوعی همچون شعر، داستان، سرگرمی، اطلاعات عمومی و ..... با رویکرد آموزشی­ به چاپ رسانده ­است.

فصلنامه Know How با رویکردی کاربردی در امر تدریس و به عنوان مجلۀ درون­ سازمانی و مختص به مدرسان و کارشناسان کانون زبان ایران، فصلنامۀ علمی­- تخصصی ILI Language Teaching Journal با رویکرد آکادمیک و به منظور برقراری و حفظ رابطۀ علمی کانون زبان ایران با مراکز دانشگاهی و پژوهشی در سطح ملی و بین ­المللی و فصلنامۀ الکترونیک Journal of Second Language Teacher Education (SLTE)  با هدف پژوهش در زمینۀ تحول حرفه‌ای مدرسان زبان نیز در فهرست نشریات کانون قرار دارند.

آیا افرادی که زبان‌آموز و یا مدرس کانون زبان ایران نیستند نیز می‌توانند این نشریات را تهیه و از آن‌ها استفاده کنند؟

تاکنون این رویه وجود نداشته ­است ولی در تلاش هستیم تا با انتشار الکترونیکی نشریات، بستر مناسب برای استفادۀ عموم مخاطبان از نشریات آموزشی و علمی­- تخصصی کانون زبان ایران را فراهم سازیم.

این نشریات از چه زمانی و به چه صورت (هفته نامه، ماهنامه، سالنامه) منتشر خواهند شد؟

کانون زبان ایران تلاش دارد نشریات عمومی و داخلی خود را به صورت فصلنامه و نشریات علمی تخصصی را در قالب دو فصلنامه برای شماره پاییز 1398 آماده چاپ کند.

مدرسان و زبان‌آموزان کانون زبان ایران نیز می‌توانند در تهیۀ محتوای این نشریات مشارکت داشته باشند؟

در حال حاضر محتوای نشریات عمومی و داخلی به­ دست کارشناسان معاونت پژوهشی تهیه می­شود. قطعا کانون زبان ایران پذیرای مطالب و محتوا تولید شده از سوی تمامی مدرسان و زبان‌آموزان نیز خواهد بود.

۵ اَمرداد ۱۳۹۸ ۱۱:۳۸
تعداد بازدید : ۳,۵۲۸
مهدی رمضانی راد
۱۳۹۸/۰۵/۰۶
5

خیلی هم عالی فقط کاش می‌شد کتاب های بیشتر و جدید تر هم به ما کانون زبانی ها داده می‌شد که معلومات انگلیسیمان بالا برود. ممنون از تمامی زحمات شما


برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم روی کلید زیر کلیک کنید.
 

درباره ما

کانون زبان ایران به عنوان معتبرترین، قدیمی‌ترین و بزرگترین مؤسسه‌ آموزش زبان‌های خارجی در ایران از سال 1304 تحت عنوان انجمن ایران و آمریکا در تهران شروع به فعالیت کرده است. ادامه...