بازدید آنلاین، فرآیندی در راستای تسهیل کنترل کیفیت آموزشی کانون زبان ایران

بازدید آنلاین، فرآیندی در راستای تسهیل کنترل کیفیت آموزشی کانون زبان ایران
کارشناسان نظارت و بازدید کانون زبان ایران مسئولان کنترل کیفیت آموزشی این مجموعه هستند که نقشی بسیار مهم و تعیین‌کننده در حفظ و ارتقاء کیفیت آموزشی دارند.

به تازگی فرآیند بازدید از کلاس در برخی از مراکز آموزشی کانون زبان ایران به صورت آنلاین صورت می‌گیرد، نوشین حسین زاده دلیر، مدیر امور مدرسین معاونت آموزشی کانون زبان در خصوص این فرآیند گفت: با توجه به این که در برخی از شهرها کارشناس مقیم برای بازدید از کلاس‌ها وجود ندارد، برآن شدیم تا با انجام بازدید به صورت آنلاین، این فرآیند را تسهیل و تسریع بخشیم.

وی در خصوص روند این اقدام گفت: با برنامه‌ریزی و هماهنگی که با مرکز آموزشی صورت می‌گیرد، ارتباط ویدئویی با کلاس درس برقرار شده و سپس فرآیند بازدید از کلاس توسط کارشناس مربوطه انجام و فرم بازدید توسط ایشان تکمیل می‌شود. در جریان فرآیند بازدید، توانایی تدریس مدرسان براساس مجموعه‌ای از مولفه‌های آموزشی و مدیریتی سنجیده می‌شود و معیارهای آموزشی توسط کارشناسان بازدید از کلاس مورد بررسی و ارزیابی قرار می‌گیرد.

n96-دوره

 

ایشان در خصوص مولفه‌هایی که از سوی کارشناس بازدید مورد سنجش و ارزیابی قرار می‌گیرد، گفت: در این فرآیند، کارشناس بازدید رعایت مراحل سیلابس و متدولوژی، تدریس خلاقانه و جذاب، مدیریت زمان و قدرت انتقال مطالب به زبان‌آموزان و مشارکت دادن آنان در فرآیند تدریس را مورد سنجش قرار می دهد.

دلیر افزایش بهره‌وری، صرفه‌جویی در زمان و مصرف کاغذ و کاهش سفرهای غیر ضروری را از مهمترین مزیت‌های این اقدام عنوان کرد و ادامه داد: بازدید آنلاین در حال حاضر در استان‌هایی که کارشناس مقیم ندارند و همچنین استان‌هایی که کارشناس مقیم آن‌ها زمان کافی برای بازدید از همۀ کلاس‌ها را ندارد صورت می‌گیرد، اما در برنامه‌های آتی تصمیم داریم تا کارشناسان مقیم هر استان را تجهیز نماییم تا بتوانند بازدیدهای مراکز دور از دسترس را نیز به صورت آنلاین انجام دهند.

مدیر امور مدرسین در خصوص بازخوردهایی که پیرامون این اقدام تاکنون دریافت کرده‌اند گفت: مدرسانی که کلاس آن‌ها به صورت آنلاین بازدید شده است نظرات مثبتی نسبت به این موضوع داشتند و علاوه بر این مدیران مراکز آموزشی نیز از این فرآیند بسیار راضی بوده‌اند.

توانمندسازی مدرس، ارتقاء سطح کیفی آموزش، ایجاد ارتباط موثر، کارآمد و دوطرفه بین مدرسان و کارشناسان از جمله نتایج یک فرآیند کارشناسی مطلوب بود که دلیر به آن‌ها اشاره کرد.
۲۳ اَمرداد ۱۳۹۸ ۱۴:۲۹
تعداد بازدید : ۲,۶۲۴
کارمند-فارس
۱۳۹۸/۰۵/۲۴
0

از زمان حضور جناب آقای دکتر مومنی الحق و الانصاف شاهد پویایی و حرکتی نوین در بستر تکنولوژی برخط را شاهد هستیم. امید ماحصل این نشاط و پویایی رشد بیش از پیش خانواده بزرگ کانون زبان ایران باشد.


برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم روی کلید زیر کلیک کنید.
 

درباره ما

کانون زبان ایران به عنوان معتبرترین، قدیمی‌ترین و بزرگترین مؤسسه‌ آموزش زبان‌های خارجی در ایران از سال 1304 تحت عنوان انجمن ایران و آمریکا در تهران شروع به فعالیت کرده است. ادامه...