«جمعه فیلم» راهکاری برای تقویت مهارت شنیداری زبان‌آموزان

«جمعه فیلم» راهکاری برای تقویت مهارت شنیداری زبان‌آموزان
دومین هفته از اکران جمعه فیلم‌های کانون زبان ایران با نمایش انیمیشن Inside Out و استقبال علاقه‌مندان به تماشای این انیمیشین به زبان اصلی همراه بود.

عصر جمعه، سالن غدیر مرکز آفرینش‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در خیابان حجاب میزبان جمعی از علاقه‌مندان به تماشای انیمیشن به زبان اصلی بود. در جمع این عزیزان حضور پیدا کردیم و گفت وگویی با تعدادی از آن‌ها انجام دادیم تا بیشتر با حال و هوای «جمعه فیلم» های کانون زبانی آشنا شویم.

n96-دوره

نسیم مهدی‌آبادی، زبان‌آموز مرکز حجاب، حضور در فضای سینما و تماشای انیمیشن به زبان انگلیسی در کنار دیگران را از جذابیت‌های این برنامه عنوان می‌کند و می‌گوید: دوست داشتم سطح زبانم و توانایی درکم از فیلم را در کنار دیگران بسنجم و بدانم تماشای فیلم زبان انگلیسی در سینما چه حال و هوایی دارد.

مادر نسیم می‌گوید: دخترم با وجود این که برادرش این انیمیشن را در خانه داشت و بارها دیده بود اما اشتیاق زیادی برای تماشای آن در سینما داشت، امیدوارم این برنامه‌های آموزشی ادامه‌دار باشد و بتوانیم به این وسیله سطح زبان بچه‌هایمان را بالاتر ببریم.

سروش رحمانی که از علاقه‌مندان به تماشای انیمیشن به زبان اصلی است می‌گوید: به نظر من یکی از بهترین روش‌ها برای تقویت زبان، دیدن انیمشین است، می‌توانیم با دنیای این فیلم‌ها ارتباط برقرار کرده و تک تک لغات را در ذهن خود ثبت نماییم. تماشای انیمیشن فقط مخصوص کودکان نیست، بلکه بسیاری از دوستان من برای شروع یادگیری زبان از این روش استفاده کرده‌اند و چه بهتر که کانون زبان ایران شرایطی را فراهم کرده تا به صورت جمعی و در کنار هم بتوانیم فیلم ببینیم و دانش زبانی یکدیگر را تکمیل کنیم.

n96-دورهn96-دوره

ریحانه که از بقیه زودتر آمده است و اشتیاق زیادی برای تماشای انیمیشن دارد می‌گوید: زبان آموز کانون زبان نیستم اما بلیت جمعه فیلم هدیه دوستانم به من به مناسبت تولدم است. او ادامه می‌دهد: دوستانم که زبان آموز کانون زبان هستند هفتۀ گذشته به این سینما آمده بودند و از آنجایی که می‌دانستند من علاقۀ زیادی به تماشای فیلم به زبان اصلی دارم، بلیت این فیلم را به عنوان هدیه تولدم به من دادند.

فرشید سیادتی فارغ التحصیل کانون زبان است، می‌گوید: تماشای انیمیشین به زبان اصلی و یادگیری لغات و اصطلاحات جدید همیشه برایم جذاب بوده است، اما با حضور در سینما و مشاهدۀ افرادی که با میل و نه از روی اجبار برای تماشا دور هم جمع شده‌اند برایم خیلی لذت بخش بود.

زهرا یوسف خوان، زبان‌آموز بخش نوجوانان کانون زبان می‌گوید: در کلاس به عنوان زبان‌آموز برتر انتخاب شدم و بلیت این فیلم را جایزه گرفتم. او می‌گوید: دوست داشتم که تماشای فیلم زبان اصلی را در سینما تجربه کنم، دیدن فیلم به همراه زیرنویس انگلیسی آن باعث می‌شود با ساختار جمله بیشتر آشنا شویم و برایمان بسیار مفید بود.

n96-دوره

n96-دوره

سعید فراهانی، پدر یکی از زبان‌آموزان می‌گوید: من مدرک زبان انگلیسی دارم، وقتی پسرم اصرار کرد که برای تماشای انیمیشن بیاییم فکر کردم حتما یک بعدازظهر خسته کننده را سپری خواهم کرد اما حالا به این نتیجه رسیده‌ام که انیمیشن فقط مخصوص بچه‌ها نیست، در برخی از آن‌ها لغات بسیار پایه‌ای برای یادگیری قرار دارد که ممکن است در هیچ کتابی نیابیم.

هانا دوات‌گر زبان‌آموز مرکز صادقیه که با علاقه زیاد از کانون زبان و دوستان کانونی‌اش صحبت می‌کند، می‌گوید: قبلا انیمیشن را با دوبله فارسی دیده بودم اما امروز دوست داشتم بیایم و در کنار دوستانم نیز آن را به زبان اصلی ببینم.

دانیال عبدی از فارغ التحصیلان کانون زبان است که به همراه برادرش برای تماشا انیمیشن آمده است، می‌گوید: خانوادۀ ما خانواده‌ای کانون زبانی است، پدرم زبان‌آموز کانون زبان بود و بعد من به اینجا آمدم و فارغ‌التحصیل شدم و در حال حاضر هم برادرم در این موسسه مشغول به یادگیری زبان است. او دربارۀ جمعه فیلم می‌گوید: معمولا فیلم‌ها را به زبان اصلی نگاه می‌کنم چون می‌خواهم با لهجه آن‌ها و همچنین اصطلاحاتی که به کار می‌برند بیشتر آشنا شوم، از زمانی که این روند را شروع کرده‌ام نسبت به قبل روان‌تر صحبت می‌کنم. فکر می‌کنم با تماشای فیلم در سینما و در کنار دیگران، به نوعی احساسمان با احساسات آن‌ها آمیخته شود و موثرتر خواهد بود.

n96-دوره

مینو عبداللهی زبان‌آموز مرکز اکباتان که با پدرش برای تماشای انیمیشن آمده، می‌گوید: از طریق مرکز از اکران این انیمیشن مطلع شدم و با وجود این که قبلا این انیمیشین را دیده بودم اما دوست داشتم لذت تماشای فیلم زبان اصلی در کنار هم سن و سالان را نیز تجربه کنم.

مهدیه علیمردانی، مدرس مرکز شهرک غرب است که به همراه تعدادی از شاگردانش برای تماشا آمده است، می‌گوید: برنامۀ امروز به نظر من بسیار عالی بود، تماشای انیمیشین به زبان اصلی یک نیاز مهم برای فراگیری زبان است که کانون زبان ایران به خوبی در جهت مرتفع ساختن آن برآمده است. شاید حتی بتوانیم فیلم‌های بخش بزرگسال را نیز در این رویداد وارد ساخته و به صورت متداوم اکران نماییم.

در ابتدا و پایان نمایش نیز امیر صدرا درخشانی‌فر، مجری برنامه در خصوص انیمیشن و لغات و عبارات پرکاربرد آن با حضار گفت و گو کرد و با سوال و جواب‌هایی که در این بخش صورت گرفت جذابیت تماشای فیلم دوچندان و حلقۀ آموزشی این برنامه بسیار پربارتر شد.

n96-دوره

«جمعه فیلم»های کانون زبانی رویدادی است که به تازگی به منظور تقویت مهارت شنیداری و ارتباط تصویری، آمیختن سرگرمی و فراگیری زبان و افزایش توان درک مطلب برگزار می‌شود. رویدادی که قرار است در دو هفتۀ آینده نیز به اکران انیمیشن‌‌های Coca در اول شهریورماه و Isle of Dogs در روز هشتم شهریورماه بپردازد.

منتظر دیدارتان در سالن غدیر مرکز آفرینش‌های فرهنگی و هنری کانون پرورش فکری در خیابان حجاب هستیم. برای خرید بلیت می‌توانید به اپلیکیشن جامع کانون زبان ایران به نشانی APP.ILI.IR مراجعه نمایند.

۲۶ اَمرداد ۱۳۹۸ ۱۳:۰۰
تعداد بازدید : ۴,۳۷۵
Kosar
۱۳۹۸/۰۵/۲۶
0

تو رو خدا این برنامه رو تو تبریز هم پیاده کنین . خیلی خوب میشه اگه بتونیم با دوستامم بریم و بعدش هم تحلیل کنیم 🙏

مهدیه علیمردانی
۱۳۹۸/۰۵/۲۶
0

از تمامی مدرسان فرهیخته کانونی تقاضا دارم که با تشویق زبان‌آموزانشان و حضور در این رویداد تازه و نوآورانه، مبلغ نام والای کانون زبان و تاثیرگذار بر روند آموزشی آنها باشند.ضمن تشکر از مدیریت محترم جناب دکتر مومنی و مجموعه دست‌اندرکار، خواشمندم این برنامه در شهرهای دیگر نیز ادامه یابد تا تمام زبان‌آموزان کل کشور بهره‌مند شوند.

یاسر فرج مشائی
۱۳۹۸/۰۵/۲۷
5

با عرض سلام و خداقوت خدمت تمامی همکاران، ایجاد محیط آموزشی مناسب برای فراگیر یکی از عوامل مهم یادگیری محسوب می گردد، لذا با فراهم کردن شرایط اکران فیلم در سینماها و حضور مدرسین علاقه مند در کنار زبان آموزان و دوستداران آموزش زبان شور و هیجان مضاعفی در بین متقاضیان ایجاد کرده و بسیار مثمر ثمر می باشد. ایجاد شرایط اینچنینی در شهرستان ها نیز مطالبه دوستداران بوده و خواهشمندم نسبت به این مهم نیز راهکار های مناسب اندیشه شود. با تشکر

;
۱۳۹۸/۰۵/۲۷
5

با سلام خسته نباشید میگم به امید اینکه در تمامی استانها این کار بزرگ انجام بگیرید. وما منتظر این برنامه آموزشی و مفرح در بوشهر هستیم .


برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم روی کلید زیر کلیک کنید.
 

درباره ما

کانون زبان ایران به عنوان معتبرترین، قدیمی‌ترین و بزرگترین مؤسسه‌ آموزش زبان‌های خارجی در ایران از سال 1304 تحت عنوان انجمن ایران و آمریکا در تهران شروع به فعالیت کرده است. ادامه...