گفت‌وگوی صمیمانه رییس کانون زبان ایران با مدرسان

گفت‌وگوی صمیمانه رییس کانون زبان ایران با مدرسان
دکتر غلامرضاکیانی، رییس کانون زبان ایران در جلسه‌ای که به صورت آنلاین برگزار شد ضمن گفت‌وگویی صمیمانه با مدرسان این مجموعۀ آموزشی در جریان دغدغه‌ها و نقطه نظرات آن‌ها قرار گرفت.
به گزارش روابط عمومی کانون زبان ایران، در ابتدای این وبینار امیر محمدنژاد، معاون آموزشی کانون زبان ضمن قدردانی از تلاش‌ها و زحمات مدرسان در دوران کرونا و همچنین برگزاری موفق کلاس‌های آنلاین، آن‌ها را سرداران خط مقدم این مجموعۀ آموزشی خواند و گفت: مخاطبان، کانون زبان را با مدرسان توانمند آن می‌شناسند و خوشبختانه دیدگاه رییس محترم مجموعه نیز از همان ابتدای حضور، ایجاد ارتباط موثر با اعضا و بدنه سازمان بوده است.
محمدنژاد ادامه داد: ما در دورۀ جدید به دنبال آن هستیم تا با برگزاری جلسات متعددی با مدرسان، دغدغه های این عزیزان را از بدنه و کف کانون زبان به رییس محترم و ستاد منتقل نماییم. اهداف این جلسه در چهار بخش جذب، توانمند سازی، ارزشیابی و جایگاه و منزلت مدرسان تقسیم‌بندی شده است و مدرسان عزیز می‌توانند دغدغه‌ها، نظرات و پیشنهادات خود را در هر یک از این حوزه‌ها مطرح کنند.
در ادامه دکتر کیانی، پیشاپیش فرارسیدن عید غدیر خم را تبریک گفت و عنوان کرد: امیدوارم تا با درس‌گیری از مولای‌مان حضرت علی (ع) و آموزه‌های ارزشمند ایشان در باب معلمی در نهج البلاغه و مهم‌تر از آن چه که در سیره این امام همام است، وظایف‌مان را به عنوان یک مسلمان شیعه به بهترین شکل ممکن نسبت به کشور و فرزندان این آب و خاک ادا کنیم.
ایشان ادامه داد: بسیار خرسندم که به عنوان یک معلم بعد از حدود 20 سال دوباره به کانون زبان بازگشته‌ام. در سال 72 قبل از عزیمت به خارج از کشور جهت ادامه تحصیل در دوره دکتری، به مدت یک سال در این مجموعۀ پر افتخار تدریس کرده‌ام و سپس، بعد از بازگشت نیز افتخار داشته‌ام تا به عنوان مدرس در دانشگاه تربیت مدرس، برگزار کنندۀ یک دوره TTC برای جمعی از همکاران کانون زبان باشم.

وبینار مدرسان

کیانی خطاب به مدرسان اظهار داشت: من از عمق وجودم با شما عزیزان صحبت می‌کنم؛ فردی نیستم که آن چه که باور ندارم را به زبان بیاورم. بر اساس همین باور عنوان می‌کنم که بنده از جنس شما مدرسان هستم و به این موضوع افتخار می‌کنم و سرفرازم که با این عنوان، انجام وظیفه می‌کنم. حضورم در کانون زبان جز ادای دین در حوزۀ تخصصی و دغدغه‌ام چیز دیگری نیست.
وی با اشاره به شعار محوری «ایران برای کانون، کانون برای ایران» عنوان کرد: در حوزۀ داخلی بر این باور هستم که همۀ هم و غم ما باید در سازمان ناظر بر این شعار باشد، کار ما آموزش است، وقتی همه در خدمت آموزش هستیم، یعنی همه در خدمت کیفیت آموزشی هستیم و زمانی که همه در خدمت کیفیت آموزشی هستیم به این معناست که همگی در خدمت کیفیت، توانمندی، به‌روزرسانی و رضایت مدرسان هستیم، زیرا ترجمان این رضایتمندی، تعلق سازمانی است که بلافاصله به مشتری اصلی ما که زبان‌آموزان هستند می‌رسد و بازخورد آن به سازمان در جهت توانمند شدن و ارتقا آن برمی‌گردد.
رییس کانون زبان ایران در ادامه با تبریک مجدد فرارسیدن عید غدیر، عیدی کارشناسان و مدرسان را در این ایام مبارک، پرداخت حق عضویت برای حدود هزار نفر از آن ها در انجمن های علمی و رسمی هر رشته و از جمله انجمن زبان و ادبیات انگلیسی ایران و پرداخت هزینه ارائه مقالاتی که توسط آن ها در حوزه مسایل مربوط به کانون زبان و به نام کانون در دو کنفرانس بین المللی و ملی آموزش زبان در تهران و مشهد برگزار می شود، عنوان کرد.
کیانی خاطر نشان کرد: سند راهبردی مصوب کانون و برنامه‌های استراتژیک و اقدام کانون زبان سند و مرجع ما برای هرگونه فعالیت اساسی و بنیادی است، این‌ دو،  نقشه راه ما برای بیرون آمدن از روزمرگی بر مبنای آموزه‌هایی است که مطالعات زیادی برای آن‌ها انجام شده است. همۀ ما موظفیم که پژوهش محور و عقلانی تصمیم بگیریم و بهره‌ورانه کار کنیم. 
وی با اشاره دوباره به سند راهبردی ادامه داد: در این سند بر ارتباط موثر بین عقل منفصلی از کانون به نام دانشگاهیان با کانون زبان ایران برای پیدا کردن راه حل‌هایی که از دل داده‌های سیستم بیرون می‌آید، مسائل و نیازهایی که از کف کلاس برمی‌آید و یا از دل برخوردهای ما با ارباب رجوع، مشتری و ... حاصل می‌شود تاکید شده است.  
ایشان ادامه داد: دنیای امروز، دنیای مدیریت مشارکتی است، پس ما نیز باید برنامه محور عمل و هدف‌گذاری کنیم، باید دارای برنامه عملیاتی باشیم و عالمانه، عاقلانه و بهره‌ورانه اقدام نماییم. در این راه ما به کمک شما نیازمندیم و دست همیاری به سوی شما دراز می‌کنیم.

وبینار مدرسان

وی افزود: ما فکر کرده‌ایم که باید به رشته‌های مرتبط دانشگاهی و دغدغه‌مندان وطن در دانشگاه‌ها نزدیک شویم، زیرا بسیاری از دانشگاهیان راه خود را می‌روند، تحقیقات خود را انجام می‌دهند و در دنیای نظر غرق هستند و از دنیای عمل و آن‌چه در کف کلاس می‌گذرد غافل مانده‌اند. به همین منظور در این مرحله با اساتید پنج رشته در حوزۀ زبان و همچنین اساتید رشته‌های منابع انسانی، یادگیری الکترونیکی، بازاریابی و فضای کسب و کار ارتباط برقرار کرده‌ایم و بنا داریم در نشست هم‌اندیشی که هفتۀ آینده برگزار می‌شود، طبق برنامۀ مدونی با این عزیزان مسئله محور بحث و تبادل نظر کنیم.
رییس کانون زبان گفت: شما مدرسان افرادی خوش‌فکر و عاشقان خدمت به فرزندان این مرز و بوم هستید و لازم است مسائلی که در کلاس با زبان‌آموز یا والدین و حتی خودتان دارید و همه مسائلی که فکر می‌کنید جای بهبود از مسیر پژوهش و قابلیت ترمیم دارد را مطرح نمایید. ما با همکاری یکدیگر و حرکت هم جهت به سمت هدف می‌توانیم به آن‌چه که می‌خواهیم دست پیدا کنیم. 
وی در بخش پایانی سخنانش به چهار پنلی که قرار است در نشست هم اندیشی هفته آینده برگزار شود شامل تربیت معلم (اعم از جذب، نگهداشت، ارزشیابی و ارتقا)، رویکردها و محتوا، ارزشیابی و یادگیری الکترونیکی و توسعه بازار کیفیت محور آموزش زبان اشاره کرد و در پایان از مدرسان خواست تا در نیازسنجی که به صورت آنلاین از مسائل عمومی و مسائل تخصصی آن‌ها مطرح شده بود، شرکت کنند.
گفتنی است، این جلسه در روز چهارشنبه، ششم مرداد ماه در سالن کنفرانس اداره مرکزی با حضور رییس و معاونان کانون زبان ایران برگزار شد.
۷ اَمرداد ۱۴۰۰ ۰۸:۰۲
تعداد بازدید : ۱,۱۴۰
برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم روی کلید زیر کلیک کنید.
 

درباره ما

کانون زبان ایران به عنوان معتبرترین، قدیمی‌ترین و بزرگترین مؤسسه‌ آموزش زبان‌های خارجی در ایران از سال 1304 تحت عنوان انجمن ایران و آمریکا در تهران شروع به فعالیت کرده است. ادامه...