نیروی انسانی، مهمترین و اثر بخش‌ترین سرمایۀ کانون زبان است

نیروی انسانی، مهمترین و اثر بخش‌ترین سرمایۀ کانون زبان است
دکتر غلامرضا کیانی، رییس کانون زبان ایران در وبیناری که با کارکنان این مجموعۀ آموزشی در سراسر کشور برگزار شد مهمترین و اثربخش‌ترین سرمایۀ کانون زبان را نیروی انسانی عنوان کرد.
به گزارش روابط عمومی کانون زبان ایران، کیانی ضمن قدردانی از همکاران ستاد و صف، ابراز امیدواری کرد ایام پیش‌رو از شروع آزمون‌ها تا ترم پاییز با زمان‌شناسی بیشتر و بهتر، با استفاده از فرصت‌ها و نگاه مشتری‌محور و سازمان‌خواه سپری شود.
وی با اشاره به شعار محوری «ایران برای کانون، کانون برای ایران» به بیان توضیحاتی در خصوص چرایی پذیرش این سمت در کانون زبان پرداخت و اظهار داشت: برای پذیرش این سمت، هیچ انگیزۀ دیگری برای من جز این شعار و اعتقاد راسخ و بنیادین به آن وجود نداشت. اگر به این نتیجه برسم که برای تحقق این شعار توانایی همراه کردن بدنه با خود و همراهی کردن با مسئولان بالادستی و همراهی با مدرسان، کارکنان و ... را ندارم و نتوانم روز به روز به تحقق این شعار نزدیک شوم، حتما این مسئولیت را به عزیز دیگری خواهم سپرد تا این شعار را برای ایران و برای فرزندان، نونهالان و زبان‌آموزان ایران تحقق بخشد.

وبینار کارکنان 2

رییس کانون زبان با اشاره به اهمیت توجه به سرمایه انسانی در سازمان گفت: باید تلاش کنیم تا سرمایۀ انسانی را توانمند کنیم، انگیزه ببخشیم و با آن گفتگو کنیم. نیروی انسانی باید بتواند با مدیریت حرف بزند تا همخواهانه و واقع بینانه، بر اساس شرایط و شناخت سازمان برای تحقق این شعار قدم بردارد.
وی در ادامه به برخی چالش‌ها که سازمان با آن روبرو است از قبیل معیشت، منزلت، آینده، امنیت شغلی و ... اشاره کرد و گفت: همۀ آن چه گفته شد ممکن است موجب عدم تعلق سازمانی شود و تهدید سازمان را در پی داشته باشد.
کیانی همچنین به برخی از ویژگی‌های مدیران موفق در یک سازمان از قبیل آزادگی، عدم وابستگی به پست و مقام، خودارزیابی، جانشین پروری، قدرت رهبری و بسیج منابع انسانی، جدیت، صراحت، یکرنگی، تعامل، حمایت، روابط عمومی موثر، عملگرایی، نقادی، نقد پذیری و شنوندگی،مشتری مداری، باور قوی و عمل مبتنی بر باور در ساختارهای عمودی و افقی، وفاداری به مجموعه در عین ابراز نظر کارشناسی، کمال طلبی، اصلاح امور، شفافیت، برنامه محوری، اعتماد به نفس، قدرت نه گفتن در موارد لازم و نشاط کاری اشاره کرد.
رییس کانون زبان بر فعالیت بر مبنای پژوهش تاکید کرد و ادامه داد: باید به دنبال ارتقا کیفیت و کمیت آموزشی باشیم، ما یک کسب و کار هستیم، اینجا یک صنعت است و ما بر مبنای داده و ستانده کار می‌کنیم.

وبینار کارکنان3

داده ما اگر با ستانده برابر باشد ما در شرایط خنثی هستیم و فایده‌ای در پی نخواهد داشت، ستانده باید از داده بیشتر باشد تا بتوانیم سرمایه‌گذاری کنیم و یکی از مهمترین سرمایه‌گذاری‌ها در بخش نیروی انسانی است.
وی خاطر نشان کرد: نمره و آزمون، ناموس کانون زبان ایران است که همه با هم باید برای پاسداشت آن تلاش کنیم. باید یاد بدهیم، زیرا این یاد دادن است که کیفیت آموزشی را در بر خواهد داشت.
در ادامه این وبینار دورۀ توانمندسازی نیروی انسانی توسط دکتر رضا کچوئیان جوادی، مدرس دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهران ـ دانشکده مدیریت و معاون نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان برگزار شد.
کچوئیان در ابتدای این وبینار عنوان کرد: در دنیای امروز با طنین اندازی سه شعار مهم روبرو شده‌ایم، همۀ سازمان‌های خصوصی و غیر خصوصی به سمت مستقل شدن، توسعه در همۀ ابعاد و نوگرایی در حال حرکت هستند.
وی ادامه داد: ما باید دائما رصد نماییم که چه بوده‌ایم؟ چه هستیم؟ چه می‌توانیم باشیم؟ و چه باید باشیم؟ 
نگاهی به تحول تعاریف مدیریت از گذشته تاکنون از قبیل: مدیر باید از بهترین ما باشد، مدیر بداند، بتواند و عمل کند، مدیر باید بداند، بتواند و انسان باشد، مدیریت یعنی توانایی استفاده از توان دیگران، مدیریت یعنی توان اداره شرایط متناقض در عصر تغییر و مدیریت یعنی توانایی کار در عهد محدودیت‌ها و انتظارات کهکشانی بی پایان از موضوعاتی بود که کچوئیان به آن‌ها پرداخت.
وی در تعریف مدیریت گفت: مدیریت، استفادۀ بهینه از منابع انسانی و غیر انسانی به منظور تحقق هدف‌های فردی و سازمانی است. 
کچوئیان منابع انسانی موجود در سازمان را به سه بخش بدون احساس و تعلق؛ بی‌تفاوت، متعقل و با حداکثر احساس تعلق تقسیم کرد و در تعریف بی‌تفاوتی گفت: حالتی را که وقوع یا عدم وقوع پدیده‌های پیرامونی و به طور مشخص، تحقق یا عدم تحقق اهداف سازمانی یا موفقیت و شکست سازمان برای یک یا گروهی از اعضا تفاوت نکند بی‌تفاوتی سازمانی گویند.

دکتر کچوییان 2

ایشان سپس در خصوص انواع بی‌تفاوتی، علائم و نشانه‌های بی‌تفاوتی سازمانی، مشخصه‌های بی‌تفاوتی، دلایل بی‌تفاوتی سازمانی، اثرات بی‌تفاوتی بر عملکرد کارکنان و پیامدهای بی‌تفاوتی نکاتی را عنوان کرد.
کچوئیان به برخی از ویژگی‌های افراد با احساس تعلق به سازمان همچون تعیین هدف‌های والا برای خود و ایفای وظایف دشوار برای رسیدن به آن اهداف، تلاش زیاد و رفتن به استقبال چالش‌ها، بالا بودن انگیزه فردی، ثابت قدم بودن در رویارویی با موانع و ... پرداخت.
وی در بخش پایانی سخنانش به برخی وظایف مدیران برای ایجاد حس تعلق سازمانی در کارکنان از قبیل: به کارکنان بگوئید که چه کاری را باید انجام بدهند و آنان را برای انجام دادن کارهایشان قانع کنید، باید احساس کنند که یک کار مهم را در سازمان انجام می‌دهند، برای انجام دادن کار، اطلاعات، اختیارات، ابزار و تجهیزات مناسب را در اختیار ایشان قرار دهید، باید کار محوله را دوست داشته و برای آن کار ساخته شده باشند، از کارهای خوب افراد قدردانی کنید و ... پرداخت.
در بخش دیگری از این وبینار کارکنان در خصوص عدم وجود چارت سازمانی، تقویت زیرساخت‌های کلاس‌های آنلاین، تبلیغات، تعداد سرورها، آموزش ضمن خدمت کارکنان، ایجاد انگیزه شغلی، تبدیل وضعیت قراردادها، پشتیبانی کلاس‌های آنلاین، استفاده از پژوهش‌های کارکنان در بخش آموزش و پژوهش و ... سوالات و پیشنهاداتی را مطرح کردند.
در این وبینار همچنین از برنامه BI که به منظور ارزیابی و عملکرد کلاس‌های آنلاین و عملکرد کارمندان کانون زبان است طراحی شده است، رونمایی شد.
در این مراسم از جمعی از کارکنان پیشکسوت کانون زبان در اداره مرکزی و مراکز آموزشی تهران و سایر شهرستان ها تجلیل شد.

تجلیل از کارکنان

تجلیل از کارکنان 2

تجلیل از کارکنان3

تجلیل از کارکنان4

در بخش پایانی این وبینار دکتر مهدی علی اکبرزاده، مدیرعامل کانون پرورش فکری با اشاره به قدمت کانون زبان عنوان کرد: کانون زبان ایران به یک قرن سابقه نزدیک شده است و 4 سال دیگر صد سالگی این مجموعۀ آموزشی را جشن خواهیم گرفت؛ یک موسسه آموزشی بسیار بزرگ،  توانمند و باسابقه
که افراد زیادی در آن کار کرده‌اند و دیگر در این مجموعه نیستند، اما این مرغک کانون کماکان وجود دارد و با شما زندگی می‌کند. 
وی ادامه داد: کم و کاستی‌های ناشی از بیماری کرونا در همه کشور وجود دارد، اما حمیت و جدیت شما عزیزان بوده که توانستید یک موسسه آموزشی ارزشمند و با قدمت را حفظ کنید و فعالیت آن را ادامه دهید. 
ایشان با قدردانی از رییس کانون زبان اظهار داشت: از دکتر کیانی تشکر می‌کنم که با جدیت وارد کار شدند و به سامان بخشیدن به فعالیت‌های کانون زبان پرداختند. همچنین از همۀ عزیزانی که در این مجموعه در حال تلاش هستند سپاسگزاری می‌کنم و می‌دانم که یک تیم بسیار قوی در کانون زبان ایجاد شده است و همه اعضا این تیم با عشق و علاقه کار می‌کنند. 

دکتر کچوییان

وی افزود: از همۀ شما انتظار داریم همیاری و کمک کنید تا این درخت پرثمر کانون زبان تناورتر و قدرتمندتر شود که اگر این‌چنین شود افتخاری است برای همۀ شما عزیزان.
مدیر عامل کانون پرورش فکری با اشاره به مطالبات کارکنان عنوان کرد: در زمینۀ مطالبات صنفی با شما هم نظر هستم؛ از زمانی که در کانون منصوب شده‌ام در هر جلسه‌ای تاکید کرده‌ام تا در خصوص تبدیل وضعیت، عدالت کاری، مسائل آموزشی و ... مطالعه و پژوهش صورت بگیرد و مطمئن هستم که دکتر کیانی نیز به زودی از عهده این کار برخواهند آمد. امیدوارم با کمک شما عزیزان و مطالعۀ ایشان در کمترین زمان، مشکلات و مسائل کاری شما حل شود.
وی با اشاره به بازگشایی مراکز کانون پرورش فکری از آبان ماه سال جاری گفت: آرزوی ما این است تا با افزایش تعداد واکسیناسیون در آینده‌ای نه چندان دور با یک برنامه‌ریزی ترکیبی دوباره به کلاس‌هایمان هم به صورت مجازی و هم حضوری بازگردیم، این اتفاق در آینده‌ای نزدیک محقق خواهد شد. 
نشست مجازی رییس کانون زبان ایران با کارکنان سراسر کشور امروز چهارشنبه، 17 شهریور ماه از ساعت 13 در محیط اسکای روم برگزار شد.

تجلیل از کارکنان6

تجلیل از کارکنان8

تجلیل از کارکنان7

۱۷ شهریور ۱۴۰۰ ۲۲:۱۵
تعداد بازدید : ۱,۱۵۷
برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم روی کلید زیر کلیک کنید.
 

درباره ما

کانون زبان ایران به عنوان معتبرترین، قدیمی‌ترین و بزرگترین مؤسسه‌ آموزش زبان‌های خارجی در ایران از سال 1304 تحت عنوان انجمن ایران و آمریکا در تهران شروع به فعالیت کرده است. ادامه...