رییس کانون زبان ایران:

معلم عنصر اصلی فرآیند یادهی-یادگیری و آموزش قلب هر سازمان آموزشی است

معلم عنصر اصلی فرآیند یادهی-یادگیری و آموزش قلب هر سازمان آموزشی است
دکتر غلامرضا کیانی، رییس کانون زبان ایران در افتتاحیۀ دورۀ حرفه‌ای تربیت مدرس زبان انگلیسی کانون زبان ایران عنوان کرد: معلم عنصر اصلی هر فرآیند یادهی-یادگیری و آموزش قلب هر سازمان آموزشی است.

به گزارش روابط عمومی کانون زبان ایران، وی اظهار داشت: نبض هر سازمان آموزشی با نبض معلم آن می‌تپد و مهمترین عنصر کیفیت آموزش نیز به کیفیت دوره‌های آموزشی پیش از خدمت و حین خدمت معلمان آن بستگی دارد. در این دوره گرد هم آمده‌ایم تا با طی یک فرآیند حدودا چهل روزه معلمان و مدرسانی عاشق، فداکار، حرفه‌ای، نقاد و پاسخگو و در یک کلمه مدرس با کیفیت خلق نماییم.

کیانی در خصوص فرآیند معلم شدن عنوان کرد: معلمی فعل "شدن" است و هر شدنی جز با صرف فعل خواستن میسر نیست. پس اگر خواسته‌ایم در مسیر معلم حرفه‌ای شدن گام برداریم، باید بدانیم رسالتی بس سنگین و عمدتا کم اجر و مزد را انتخاب کرده‌ایم. معلم شدن هرگز تمامی ندارد و هر لحظه کلاس معلم می‌تواند برای خود او لحظات یادگیری باشد مشروط بر آن‌که با نگاه یادگیرنده مادام‌العمر به این فرآیند ورود نماید.

دوره حرفه ای تربیت مدرس زبان انگلیسی

وی افزود: صرف فعل معلم شدن خود نیازمند معلمانی معلم‌ساز است و به همین دلیل امروز استادان و مرشدان پیش‌کسوت و فرهیخته و مریدان و شاگردان آن‌ها را گردهم آورده‌ایم تا به عشق ایران و سربلندی فرزندان آن در این فرآیند ارزشمند معلم شدن، نقش عاملان و تسهیل‌گران را ایفا نمایند.

 کیانی گفت: با وجود جمعی از قویترین، متعهدترین، حرفهای ترین و محبوب ترین سروران دانشگاهی و کانونی، تردید نداریم که محصولات این دوره در آینده‌ای نه چندان دور نه تنها می‌توانند به گل‌های سرسبد کانون بلکه به عاملان تغییر در بسیاری از آموزشگاه‌های ایران تبدیل شوند.

رییس کانون زبان با تاکید بر حضور اساتید با تجربه در این دوره بیان کرد: لازم است همۀ ما تک تک لحظات این دوره را کیفیت خواهانه قدر بشناسیم و بر همۀ همکارانم نیز مسلم است که از هرگونه تلاش، فداکاری و دقت در ارتقاء کیفیت و نظم دوره دریغ نکنند.

دوره حرفه ای تربیت مدرس زبان انگلیسی 2

وی در خصوص تفاوت این دوره با دوره‌های قبل جذب مدرس اظهار داشت: رویکرد این دوره ترکیبی و تلفیقی است، به این معنا که با اجماع نسبی نخبگان، مباحث آموزشی، فعالیت‌ها و ارزیابی‌های مربوطه در سه فاز آکادمیک، مهارتی و کانونی طراحی شده است. در این دوره رویکردهای پژوهش‌محور و برنامه‌ای و به‌روز سازی پارادایمی، محتوایی و روشی بیشتر مورد تاکید بوده و به همین جهت در کنار بسیاری از کارگاه‌های تخصصی مرکب از کانونیان و دانشگاهیان، امر بسیار مهم و بنیادین «معماری کلان برنامۀ درسی کانون زبان» به کارگروه تخصصی برنامه درسی سپرده شده است.

 وی با اشاره به کارگروه برنامۀ درسی خاطر نشان کرد: ساختار این کارگروه به اجماع نسبی رسیده و در حال تمرکز بر محتوای آن هستیم. انتظار می‌رود با تصویب این برنامه کلان در مراجع ذیصلاح تخصصی و مدیریتی کلان کانون پرورش فکری بتوانیم به مولفه‌های جزئی برنامه و از جمله به محتوا و کمک محتوا نیز بپردازیم. جزئیات بیشتر این مهم و به ویژه ساختار معماری کلان برنامه درسی آتی کانون زبان ایران در فاز سوم برنامه توسط نماینده کارگروه مربوطه تشریح خواهد شد.

افتتاحیه جذب مدرس5

گفتنی است، افتتاحیه دورۀ حرفه‌ای تربیت مدرس کانون زبان ایران روز دوشنبه، 10 آبان ماه با سخنرانی دکتر مهدی علی اکبر‌زاده، مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، دکتر غلامرضا کیانی، رییس کانون زبان ایران و دکتر حسین فرهادی، استاد دانشگاه یدیتپه ترکیه و با شرکت جمعی از اساتید و فراگیران دوره، مدیران استانی و مراکز کانون زبان، کارشناسان و رابطین مدرسان و سایر مدعوین در فضای اسکای روم برگزار شد.
۱۰ آبان ۱۴۰۰ ۱۳:۵۱
تعداد بازدید : ۱,۴۹۳
برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم روی کلید زیر کلیک کنید.
 

درباره ما

کانون زبان ایران به عنوان معتبرترین، قدیمی‌ترین و بزرگترین مؤسسه‌ آموزش زبان‌های خارجی در ایران از سال 1304 تحت عنوان انجمن ایران و آمریکا در تهران شروع به فعالیت کرده است. ادامه...