فواید یادگیری زبان دوم

فواید یادگیری زبان دوم
پژوهش‌های به عمل آمده درباره افرادی که زبان دوم را از کودکی فرامی‌گیرند نشان می‌دهد این افراد می‌توانند نه‌ تنها چند زبانه شوند، بلکه قادر هستند به زبان مادری خود تسلط بیشتری پیدا کرده و در آزمون‌های پیشرفت تحصیلی عملکرد بهتری داشته باشند.
 روزنامه جام جم به نقل از کارشناسان کانون زبان ایران نوشت: «فراگیری زبان دوم علاوه بر تسهیل ایجاد توانایی ارتباط با گروه‌های بزرگ‌تر، در محیط کار نیز می‌تواند اثربخش باشد. در جامعه امروزی ارتباط با فرهنگ‌های مختلف در موقعیت‌های گوناگون از اهمیت زیادی برخوردار است و آشنایی نداشتن به یک زبان دوم در این خصوص ایجاد مانع می‌کند. در محیط کار نیز این مهم مزیتی است که می‌تواند به موقعیت‌های شغلی جدیدتر و بهتر منجر شود.»

این روزها با فراگیر شدن شبکه‌های اجتماعی توانایی برقراری ارتباط و درک فرهنگ‌های دیگر در دنیای کسب و کار به طور فزایندهای اهمیت پیدا کرده است. امروزه کارفرمایان به دنبال کارمندانی هستند که بتوانند به طور روان به یک یا دو زبان دیگر صحبت کنند و این توانایی در ارتقای شغلی افراد همتراز نقش مهمی ایفا کند. مطالعات نشان می‌دهد دانش‌آموزانی که زبان دوم را فرا می‌گیرند در مقایسه با دیگران مبتکرتر و خلاق‌تر هستند و توانایی حل مسائل پیچیده را دارند.

همچنین این دانش‌آموزان در زمینه تفکر واگرا، حافظه و دامنه توجه از خود برتری نشان می‌دهند و می‌توانند در زمینه هوش زبانی و غیر‌زبانی نمرات بالاتری بگیرند. همچنین این زبان‌آموزان در آزمون‌های مرتبط با خواندن، زبان و ریاضیات نمرات بالاتری می‌گیرند. ناگفته نماند مشاهده شده به ازای هر سال که شخص در حال یادگیری زبان دوم است، در دروس دیگر نیز به پیشرفت تحصیلی نائل خواهد آمد.

در مطالعاتی که سال ۱۹۹۲ انجام شد دانش‌آموزانی که چهار سال یا بیشتر به فراگیری زبان دوم مشغول بوده‌اند در بخش شفاهی آزمون‌های استاندارد ارزیابی تحصیلی نمرات بالاتری گرفته‌اند. علاوه بر این آزمون‌ها، نمرات این زبان‌آموزان در آزمون زبان‌های خارجی و تعیین سطح پیشرفته از سطح بالایی برخوردار است. بررسی کارشناسان نشان می‌دهد گرفتن نمرات بالا در آزمون‌های استاندارد به فراگیران کمک می‌کند در دانشگاه قبول شوند و نیز پیشرفت فراگیران در یادگیری زبان دوم در سطح دانشگاهی را تضمین می‌کند.

این افراد حتی در برخی مواقع توانسته‌اند به خاطر پیشرفت تحصیلی که در دوران مدرسه کسب کرده‌اند، از مزایای تحصیل رایگان در دانشگاه نیز استفاده کنند.

۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ ۱۲:۰۵
تعداد بازدید : ۲,۱۱۵
برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم روی کلید زیر کلیک کنید.
 

درباره ما

کانون زبان ایران به عنوان معتبرترین، قدیمی‌ترین و بزرگترین مؤسسه‌ آموزش زبان‌های خارجی در ایران از سال 1304 تحت عنوان انجمن ایران و آمریکا در تهران شروع به فعالیت کرده است. ادامه...