گفت و گویی دربارۀ سوالات آزمو‌ن‌های آنلاین کانون زبان:

گفت و گویی دربارۀ سوالات آزمو‌ن‌های آنلاین کانون زبان:
آزمون‌های آنلاین کانون زبان ایران از امروز یکشنبه 17 شهریور ماه آغاز می‌شود و در روز یکشنبه 24 شهریورماه به پایان می‌رسد. طراحی سوالات این آزمون بر عهدۀ تیمی از کارشناسان و مدرسان معاونت‌های پژوهش و آموزش این مجموعه بوده است.
سرگروه این تیم در خصوص مبنایی که برای برگزاری آزمون به صورت کتبی و یا آنلاین در نظر گرفته شده است، گفت: در سه سطح نهایی از سطوح بزرگسالان که به صدور گواهینامه می‬‌انجامد، آزمون پایان‬‌ترم به صورت کتبی و در بقیه سطوح بزرگ‌سال و کلیه سطوح نوجوانان به صورت آنلاین انجام می‌پذیرد.
به گزارش روابط عمومی کانون زبان ایران، وی در خصوص سوالات این آزمون افزود: سوالات آزمون‬های آنلاین شامل بخش‌های واژگان، درک مطلب متون و گرامر است؛ سوالات در طیف آسان تا سخت طراحی و برای ارائه به صورت آنلاین به شکل تصادفی انتخاب می‌شوند. در نتیجه ترتیب سختی و آسانی در آن‌ها مطرح نیست. 
ایشان در خصوص مدت زمان پاسخگویی به سوالات عنوان کرد: زمان پاسخگویی به هر سوال بر حسب معیارهای استاندارد در نظر گرفته می‌شود و بیشتر زبان‌آموزان در مدتی کوتاه‬تر از زمان داده شده، آزمون را به اتمام می‬رسانند. به طور کلی بهتر است زبان‌آموزان در مورد مدیریت زمان پاسخگویی به آزمون، تمرین کنند. 
وی پیرامون مزیت‌های آزمون آنلاین بیان کرد: سیستم‬های آموزشی جهانی آزمون آنلاین را به عنوان ابزاری برای سنجش انتخاب کرده‌اند و هرچه بیشتر به سمت آن در حرکت هستند. این امر به دلیل مزایای متعدد این شکل از آزمون است که از جمله آن می‌توان به تجزیه و تحلیل آماری سریع و دقیق با توجه به متغیرهای گوناگون، مدیریت زمان مطلوب، حصول اطمینان بیشتر در مورد ایمنی و محرمانه بودن آزمون‌ها، سطح بالای شفافیت روند تولید، اجرا و اعلام نتایج آزمون و در دسترس بودن برای زبان‌آموزان در اماکن مختلف و انعطاف‌پذیری اشاره کرد. 
همچنین مقرون به صرفه بودن از لحاظ اجرا، صرفه‌جویی در  وقت و انرژی نیروی انسانی، صرفه جویی کامل در مصرف کاغذ و اثرات مثبت زیست محیطی، کاهش هزینه‌های لجستیکی، نمره‌دهی سریع و پردازش نتایج و ثبت آ‌ن‌ها، بهره‌گیری از آزمون‌سازی مشارکتی، امکان استفاده از برنامه‌های تجمیع سوالات خودکار، قابلیت مقایسه با سطوح آموزشی جهانی، سازگاری با الزامات عصر دیجیتال و تردد کمتر در ترافیک و کمک به رفاه فردی و خانوادگی از دیگر مزیت‌های برگزاری آزمون به صورت آنلاین است که ایشان به آن‌ها اشاره کرد.
سرگروه تیم طراحی سوالات آزمون آنلاین خاطر نشان کرد: به طور کلی می‬توان گفت که آزمون آنلاین در ابعاد تولید، نظارت بر اجرا و نمره‌دهی در مقایسه با سایر اشکال آزمون از کارایی بالاتری برخوردار است. 
وی در خصوص اقداماتی که به منظور بالابردن ضریب امنیت سوالات انجام شده است گفت: در تولید، ذخیره و اجرای آزمون از ویژگی‬های حوزه فناوری دیجیتال از جمله هوش مصنوعی، انتخاب تصادفی سوالات، پایگاه داده‬‌های متعدد و بانک گسترده سوالات استفاده کرده‌ایم.
ایشان در بخش پایانی سخنانش از زبان آموزان خواست برای موفقیت در آزمون آنلاین زمان کافی را برای مطالعه در نظر بگیرند و از آن به طور مطلوب استفاده کنند، همچنین به صورت فردی و سپس گروهی مطالعه کنند و برای خود و هم‌گروهی خود مطالب را توضیح دهند. قبل از امتحان موانع محیطی را برطرف کنند؛ در جلسه امتحان صرفاً به امتحان توجه نمایند و با اتخاذ نگرش صحیح، بدون نگرانی و با امید به پیشرفت در آزمون شرکت کنند.
۱۷ شهریور ۱۳۹۸ ۱۵:۰۳
تعداد بازدید : ۳,۰۰۳
مدرس
۱۳۹۸/۰۶/۱۸
4

با سلام و با تشکر از زحمات شما لطفاً شیوه ای اتخاذ کنید که در آن پس از انجام آزمون، جواب های اشتباه نشان داده شوند تا زبان آموزان با اشتباهات خود آشنا شده و در جهت رفع آنها تلاش نمایند. با تشکر

مرصاد اسکندرلی
۱۳۹۸/۰۶/۱۹
0

تدریس توسط مدرسان را خوب ارزیابی میکنم.

زینت رجبی
۱۳۹۸/۰۶/۲۳
0

سلام ببخشید حداقل نمره قبولی در آزمون آنلاین در سطح بزرگسال چند است با تشکر

Mahan
۱۳۹۸/۰۶/۲۷
0

سلام ببخشید اگه موفق به دادن آزمون در این زمان نشده ایم چه کار کنیم


برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم روی کلید زیر کلیک کنید.
 

درباره ما

کانون زبان ایران به عنوان معتبرترین، قدیمی‌ترین و بزرگترین مؤسسه‌ آموزش زبان‌های خارجی در ایران از سال 1304 تحت عنوان انجمن ایران و آمریکا در تهران شروع به فعالیت کرده است. ادامه...