رییس کانون زبان ایران:

دستاوردهای صورت گرفته در این دوره مرهون تلاش‌ها و زحمات همۀ کارکنان و مدرسان است

دستاوردهای صورت گرفته در این دوره مرهون تلاش‌ها و زحمات همۀ کارکنان و مدرسان است
دکتر مهدی ذوالفقاری، رییس کانون زبان ایران در گردهمایی مدیران ستادی و استانی با اشاره به رئوس اقدامات و دستاوردهای صورت گرفته در این دوره، آن‌ها را مرهون تلاش‌ها و زحمات همۀ کارکنان و مدرسان این مجموعۀ آموزشی داشت.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون زبان ایران، وی به برخی از این دستاوردها از قبیل انتصابات تخصصی و درون سازمانی، تعیین تکلیف وضعیت استخدامی مدیران و مسئولان فاقد حکم رسمی و حق مسئولیت، احیای گروه زبان فارسی، عقد تفاهم نامه‌های راهبردی و میزبانی دهمین گردهمایی موسسات فعال در زمینه آموزش زبان فارسی در جهان، تشکیل شبکۀ نخبگان کانون زبان ایران، ایجاد سامانه‌های جدید اعم از سامانۀ وبینارهای آموزشی، سامانۀ دوره و آزمون‌های آیلتس و سامانۀ ثبت پیشنهادات و انتقادات، تقویت شبکۀ مدرسان و کارشناسان بازدید و جذب، تهیۀ چندین عنوان کتاب داستان کوتاه و آماده‌سازی جهت صفحه‌آرایی و چاپ، تغییر منابع آموزشی زبان آلمانی بعد از 20 سال و کسب آمادگی جهت تغییر منابع آموزشی زبان‌های فرانسوی و عربی، انجام اقدامات اولیه جهت راه‌اندازی مجلۀ علمی-پژوهشی، امکان‌سنجی و مذاکرات گسترده جهت تولید اپلیکیشن آموزشی، به روز رسانی متدولوژی بخش نوجوان و کودک و گنجاندن بازی‌ها و سرگرمی‌های آموزشی در سیلابس‌های مربوطه و عقد تفاهم نامه‌های همکاری با سازمان‌های متعدد اشاره نمود.
ذوالفقاری در ادامه احیای گروه زبان فارسی را یکی از دستاوردهای مهم این دوره عنوان کرد و گفت: این موضوع از آن لحاظ حائز اهمیت است که تا پیش از این در کانون زبان ایران 9 زبان به علاقه‌مندان آموزش داده می‌شد اما نسبت به زبان فارسی که برای جمعیت قابل توجهی درجهان حائز اهمیت است، بی تفاوت بودیم؛ امروز از مدیران استانی انتظار داریم که آموزش زبان فارسی برای آموزش به دانشجویان خارجی را در مراکز خود تقویت کنند.

 

در این دوره در پرداخت پاداش عملکرد و رفاهیات به کارکنان و مدرسان همسان و همراه با کانون پرورش فکری عمل کرده‌ایم

وی در خصوص پرداخت پاداش عملکرد و رفاهیات به کارکنان و مدرسان گفت: اگرچه در ادوار گذشته این اتفاق صورت نمی‌گرفت اما در این دوره تا به حال همسان و همراه با کانون پرورش فکری این موارد را پرداخت کرده‌ایم. این نگرانی وجود داشت و دارد که بتوانیم در پرداخت این مهم استمرار داشته باشیم و به لطف خدا توانسته‌ایم بخش اعظم آن را با مدیریت منابع پرداخت نماییم. تمام تلاش ما بر این است که اگر رفاهیاتی پرداخت می‌شود، در صورت وجود منابع کافی، به مدرسان بالای شش کلاس نیز پرداخت گردد زیرا معتقدیم میان مدرسی که تمام وقت در اختیار کانون زبان ایران است و مدرسی که تنها یک و یا دو کلاس دارد باید تفاوتی قائل شویم و قدردان زحمات این عزیزان باشیم.
تصویب سود حاصل از کتاب‌ها از دیگر اقداماتی بود که رییس کانون زبان ایران به آن اشاره کرد و گفت: مبلغی که از این بخش دریافت خواهد شد در رفاهیات کارکنان و مدرسان، حوزه‌های پژوهشی و وبیناری، کتب کمک آموزشی و ... هزینه خواهد شد که البته همین حوزه‌ها نیز برای ما تولید درآمد خواهند داشت.
ذوالفقاری همچنین بر معرفی سامانۀ وبینارهای کانون زبان ایران توسط مدیران استانی تاکید کرد و گفت: یکی از امتیازات این وبینارها برای مدرسان است که می‌توانند در این حوزه ایفا کنندۀ نقش باشند.
وی یکی از اقدامات جدی صورت گرفته در این دوره را راه‌اندازی سامانۀ ثبت انتقادات و پیشنهادات دانست و افزود: این سامانه در آغاز راه خود است و در بخش‌های مدیران، مسئولان و مدرسان فعال است و کمک می‌کند تا بسیاری از ارزیابی‌ها به صورت لحظه‌ای انجام شود.

 

تعامل با مدیران کل کانون پرورش فکری و استفاده از ظرفیت‌های کانون پرورش فکری استان‌ها مورد تاکید است

تعامل با مدیران کل کانون پرورش فکری و استفاده از ظرفیت‌های کانون پرورش فکری استان‌ها توسط مدیران استانی کانون زبان از دیگر موضوعاتی بود که ذوالفقاری بر آن‌ها تاکید کرد و گفت: بیشترین بازدهی و موفقیت در کانون زبان متعلق به استان‌هایی است که مدیران کانون زبان آن‌ها تعامل خوبی با مدیران کل کانون پرورش فکری دارند و یا مدیر کل و مدیر کانون زبان آن‌ها یک شخص است.
وی در ادامه به ارائۀ آمارهایی در خصوص تعداد زبان‌آموز تحت پوشش، تعداد مدرس جذب شده زبان انگلیسی و غیرانگلیسی برای اهداف عمومی و ویژه، تعداد دفعات آزمون‌های آزمایشی بین‌المللی برگزار شده، تعداد وبینارهای عمومی و تخصصی در سامانه وبینارهای آموزشی، تعداد دوره‌های آموزشی زبان با اهداف ویژه طراحی و برگزار شده، تعداد پیامک اطلاع رسانی به مخاطبان و... پرداخت.
توجه مدیران به ضوابط اداری در کنار تعامل و بخشندگی در مواجهه با کارکنان و مدرسان، بازبینی شرایط و رویه‌های کانون، زیباسازی مراکز و فضای آموزشی، اهمیت توجه به مقولۀ حجاب و عفاف، به روز رسانی سایت، نشریات تخصصی، ارائۀ تسهیلات به کارکنان و مدرسان، توسعۀ بانک سوالات، افزایش حقوق مدرسان، اهمیت آموزش خصوصی، برگزاری آزمون میان ترم به صورت داوطلبانه، فرآیند تعیین سطح و فرآیند گزینش مدرسان از موضوعاتی بود که ذوالفقاری در خصوص آن‌ها توضیحاتی را ارائه کرد.
وی در بخش پایانی سخنانش به برخی از انتظارات خود از مدیران استانی شامل تعامل بیشتر با آموزش و پرورش، کانون پرورش فکری، دانشگاه‌ها، ادارات و اهتمام به ارائۀ گزارش در انجام ماموریت‌های محوله، اجرای تفاهم‌نامه‌ها، بازدید از مراکز آموزشی استان‌ها و ارائۀ گزارش جمع‌آوری مراکز زیان‌ده، ساماندهی ارائۀ تخفیف و ایجاد امید و انگیزه در بدنۀ کارکنان و مدرسان تاکید نمود.
گفتنی است، گردهمایی مدیران ستادی و استانی کانون زبان ایران روز دوشنبه 7 اسفندماه در مرکز آفرینش‌های فرهنگی و هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد.


۹ اسفند ۱۴۰۲ ۰۹:۰۳
تعداد بازدید : ۳۳۰
برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم روی کلید زیر کلیک کنید.
 

درباره ما

کانون زبان ایران به عنوان معتبرترین، قدیمی‌ترین و بزرگترین مؤسسه‌ آموزش زبان‌های خارجی در ایران از سال 1304 تحت عنوان انجمن ایران و آمریکا در تهران شروع به فعالیت کرده است. ادامه...