معاونت آموزشی کانون زبان ایران کلیه امور مربوط به نظارت بر فعالیتهای آموزشی و مدیریتی بخشهای انگلیسی و غیر انگلیسی را برنامه ریزی و اجرا مینماید. رصد فرآیندهای یاددهی-یادگیری و کیفیت بخشی به آن ها نیز از جمله وظایف این معاونت است. شایان ذکر است که برنامه ریزی درسی، تولید محتوای آموزشی و کمک آموزشی اعم از کتاب و فایل های صوتی، ارزشیابی و آزمونسازی بخش های غیر انگلیسی تماما در این بخش ها انجام میپذیرد.
سه بخش مدیریت آموزش، مدیریت امور مدرسان و مدیریت توسعه و آموزشهای ویژه زیر نظر مستقیم معاونت آموزشی کانون زبان فعالیت مینمایند. همچنین، دو بخش آزمونهای داخلی و بین المللی و صدور مدارک نیز در این معاونت فعال میباشد.
بخش مدیریت آموزش
* نظارت بر ارکان آموزشی (اعم از محتوا، زمانبندیها، اهداف و نیازهای آموزشی) و کیفیت بخشی به آنها و برطرف کردن نقاط ضعف
* تهیه و به روز رسانی شیوه نامهها، آیین نامهها و مقررات مربوط به کلاسها و آزمونها
* انجام نیازسنجی مربوط به مواد آموزشی و کمک آموزشی
* برنامهریزی، سازماندهی، نظارت بر فرایندهای تهیه و تدوین محتوای آموزشی و نحوه ارزشیابی در بخشهای غیر انگلیسی
* نظارت بر طراحی دورههای آموزشی کارآمد (آموزشهای تخصصی و ویژه) در بخشهای غیرانگلیسی
* انجام اصلاحات و تغییرات لازم در شیوههای تدریس و برنامههای درسی و محتوای درسی جدید بخشهای غیر انگلیسی بر اساس نیازسنجی
* برقراری ارتباط هدفمند با مؤسسات آموزشی در خصوص برگزاری و توسعه آزمونهای بین المللی و دورههای مشترک
* نظارت بر امور مربوط به زبانآموزان (انگلیسی و غیر انگلیسی)، مدرسان، کارشناسان و مسئولان بخشهای غیرانگلیسی
* نظارت بر برنامه ریزی تشکیل کلاسهای بخش های غیر انگلیسی
* بهبود کیفیت آموزش در کانون زبان از طریق بازدیدها و کیفیت بخشی به فرایند بازدید از کلاس و جذب مدرس در بخشهای غیر انگلیسی
* ارائه برنامههای سالیانه فعالیت بخشهای غیرانگلیسی
* پیگیری و حل مسائل آموزشی بخشهای غیرانگلیسی با مشارکت هر بخش
* نظارت بر طراحی کدهای سؤالات آزمونهای پایان ترم و تهیه فایلهای صوتی، متون و تصاویر آزمونها و بررسی آن به صورت آنلاین در سامانه آزمون توسط بخشهای غیر انگلیسی
* تهیه محتوای دورههای توسعه حرفهای مدرسان و کارشناسان بخش های غیر انگلیسی
* ارائه راهکار جهت نگهداشت و افزایش جذب زبانآموز
* تجمیع گزارش عملکرد تهیه شده هر ترم توسط بخشهای غیرانگلیسی
* نظارت بر امکان سنجی و طراحی بخشهای جدید و راه اندازی دورههای آموزشی زبانهای جدید
* نظارت بر حسن اجرای آزمونهای بین المللی بخشهای غیر انگلیسی
بخش مدیریت امور مدرسان
* برگزاری دوره های جذب سراسری و ویژه مدرس جهت تامین نیازهای آموزشی مراکز
* نظارت بر عملکرد آموزشی مدرسین، کارشناسان بازدید، کارشناسان جذب و کارشناسان تعیین سطح
* بررسی و رسیدگی به درخواست های مدرسین مبنی بر انتقال یا اشتغال مجدد و قطع موقت یا دائم همکاری. پس از انجام هماهنگی ها و اتخاذ تصمیمات نهایی، نتایج درخواست ها به کانون زبان استان ها اعلام می گردد.
* تمدید و صدور ابلاغ جدید برای کارشناسان بازدید (نظارت و ارزیابی)، کارشناسان جذب و مدرسین تعیین سطح
* رسیدگی به درخواست ها و مشکلات مدرسان و ارائه مشاوره های لازم به ایشان جهت مرتفع نمودن موارد مطروحه
* رسیدگی به اعتراضات زبان آموزان در خصوص موارد آموزشی و آزمون ها و پیگیری درخواست های ایشان
بخش مدیریت توسعه و آموزش های ویژه
* برون کانونی: برگزاری دوره های آموزشی با همکاری سازمانها، ادارات، مراکز آموزشی و مدارس کشور
* آموزش زبان با اهداف خاص (LSP): با توجه به نیاز جامعه به منظور برقراری ارتباط با کشورهای دیگر به منظور کار یا تحصیل، آموزش دورههای متنوع زبان انگلیسی جهت پاسخگویی به نیازهای رشتههای شغلی و تحصیلی مختلف ضروری میباشد. حوزه آموزش با اهداف خاص کانون زبان با برگزاری دورهها، وبینارها و کارگاههای آموزشی مناسب با نیاز متقاضی، زبان آموز را قادر میسازد تا با کسب دانش و مهارتهای جدید، به موفقیت های شغلی یا تحصیلی بیشتری دست یابد.
* مدیریت ارتباط با مشتری: به منظور تکریم مخاطبین، رسیدگی به درخواستها و برطرف نمودن نیازهای ایشان از ابتدای ساعات کاری تا پایان ساعت برگزاری کلاسها، کارشناسان پشتیبانی از طریق شماره ۹۱۰۷۰۰۰۸ پاسخگوی زبان آموزان و متقاضیان میباشند.
* آموزش های برخط: ارائه آموزش های برخط همزمان و برخط غیر همزمان