مدیر عامل کانون پرورش فکری:

باید از زبان و زبان‌آموزی برای فراهم‌سازی مقدمات تمدن نوین اسلامی استفاده کنیم

باید از زبان و زبان‌آموزی برای فراهم‌سازی مقدمات تمدن نوین اسلامی استفاده کنیم
دکتر حامد علامتی، مدیر عامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان در گردهمایی مدیران ستادی و استانی کانون زبان ایران عنوان کرد: خداوند متعال در سورۀ روم یکی از آیات و نشانه‌های خود را در عالم هستی اختلاف زبان عنوان کرده و در سورۀ روم آمده است: "و از نشانه‌هاى قدرت اوست آفرینش آسمان‌ها و زمین، و اختلاف زبان‌ها و رنگهای‌تان. در این عبرتهایى است براى دانایان"

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون زبان ایران، علامتی گفت: ما در نظام جمهوری اسلامی ایران باید تلاش کنیم تا از زبان و زبان‌آموزی برای ترویج علم و دانش و فراهم‌سازی مقدمات تمدن نوین اسلامی استفاده کنیم. باید برای تشکیل تمدن نوین اسلامی که زمینۀ ظهور حضرت حجت (عج) است زبان بدانیم و بتوانیم آن را منتقل کنیم. هدف غایی جمهوری اسلامی ایران تکمیل چرخۀ تمدن نوین اسلامی است و نقش کانون زبان در این حوزه بسیار حائز اهمیت است.

زبان و فرآیند زبان‌آموزی مقدمه‌ای است برای کسب تجربیاتی جدید در یک زندگی جدید
وی ادامه داد: زبان و فرآیند زبان‌آموزی مقدمه‌ای است برای کسب تجربیاتی جدید در یک زندگی جدید، کسی که زبان جدیدی را می‌آموزد وارد یک زندگی، فضا و مرحلۀ جدید می‌شود. در دنیا زبان‌آموزی با اهدافی مادی صورت می‌گیرد اما در کشور ما و سایر کشورهایی که می‌خواهند مقدمۀ تمدن نوین اسلامی را فراهم سازند یک هدف معنوی را نیز دنبال می‌کند.
علامتی عنوان کرد: تفکر غرب به دنبال یک زیست مسالمت‌آمیز است اما ما به دنبال یک زیست متعالی هستیم که از آن‌چه امروز در غرب می‌گذرد عالی‌تر و فراتر است. در زیست متعالی منافع بر اساس فردیت اتفاق نمی‌افتد بلکه بر اساس زیست جمعی و منافع متقابل تعریف می‌شود. در زیست متعالی ما به دنبال تعالی انسان کامل هستیم.

امروز یکی از شاخصه‌های قوی بودن در دنیا علم و پژوهش و ابزار انتقال آن زبان است
ایشان بیان کرد: زمانی که مقام معظم رهبری (مدظله العالی) می‌فرمایند "ایران قوی" یعنی ما بایستی در حوزۀ علم و پژوهش سرآمد باشیم و حرفی برای گفتن داشته باشیم. امروز یکی از شاخصه‌های قوی بودن در دنیا علم و پژوهش است و حتی در مبانی دینی نیز به این موضوع اشاره شده است. ابزار انتقال این علم و پژوهش نیز زبان است و با آموختن زبان می‌توانیم علم‌مان را به دنیا منتقل و معرفی کنیم.
برپایی جشن یکصدسالگی کانون زبان ایران، ترویج زبان فارسی در خارج از کشور، حضور در کشورهای همسایه، تبلیغ زبان و ادبیات فارسی در داخل کشور، المپیاد جهانی زبان‌شناسی، افزایش عیار فعالیت‌های فرهنگی و فوق برنامه در کانون زبان ایران، ارائۀ گزارش از عقد تفاهم نامه‌ها از مهمترین انتظارات مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از کانون زبان ایران بود.
ایشان در بخش پایانی سخنانش خاطر نشان کرد: ما باید به زودی به نقطۀ اوج کانون زبان‌مان برسیم، امروز زیرساخت‌ها برای این مهم کاملا مهیاست و توانسته‌ایم در شورای عالی آموزش و پرورش درج نام کانون زبان ایران را مصوب نماییم.
گفتنی است، گردهمایی مدیران ستادی و استانی کانون زبان ایران روز دوشنبه 7 اسفندماه در مرکز آفرینش‌های فرهنگی و هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد.


۹ اسفند ۱۴۰۲ ۰۹:۰۸
تعداد بازدید : ۲۲۷
برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم روی کلید زیر کلیک کنید.
 

درباره ما

کانون زبان ایران به عنوان معتبرترین، قدیمی‌ترین و بزرگترین مؤسسه‌ آموزش زبان‌های خارجی در ایران از سال 1304 تحت عنوان انجمن ایران و آمریکا در تهران شروع به فعالیت کرده است. ادامه...