دکتر کیانی در افتتاحیه دومین دورۀ جذب و تربیت حرفه‌ای مدرس کانون زبان عنوان کرد:

معلم مهمترین، غنی‌ترین و استراتژیک‌ترین سرمایۀ یک سازمان آموزشی است

معلم مهمترین، غنی‌ترین و استراتژیک‌ترین سرمایۀ یک سازمان آموزشی است
افتتاحیه دورۀ جذب و تربیت حرفه‌ای مدرس زبان انگلیسی کانون زبان ایران با حضور دکتر غلامرضا کیانی، رییس، دکتر بهجت تربتی‌نژاد، معاون آموزشی و جمعی از اساتید دوره، شرکت‌کنندگان و مدیران استانی کانون زبان ایران برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی کانون زبان ایران، کیانی ضمن ارائۀ توضیحاتی در خصوص دومین دورۀ جذب و تربیت حرفه‌ای مدرس کانون زبان، پشتوانۀ این مهم را 96 سال قدمت کانون زبان ایران دانست و گفت: همین جا لازم است از همه کسانی که در طی 96 سال گذشته در کانون زبان و به ویژه در حوزۀ بسیار مهم تربیت مدرس مشغول به فعالیت بوده‌اند، تشکر و قدردانی کنیم.

رییس کانون زبان ایران در ادامه از تلاش‌های صورت گرفته در بخش‌های جذب و تربیت مدرس، پژوهش، فناوری اطلاعات، اداری و مالی، نظارت و ارزیابی، مدیران استانی و مراکز و همچنین مدیران حراست کانون پرورش در ستاد و صف برای برگزاری آزمون کتبی جذب مدرس قدردانی کرد.

 وی سپس به اهمیت موضوع جذب و تربیت مدرس پرداخت و عنوان کرد: اساسا نظریات و الگوهای مربوط به تربیت و آموزش زبان و به خصوص آموزش زبان انگلیسی در سطوح مختلف دائما در حال تغییر و به روز رسانی است. یک سازمان پویا و کشوری همچون کانون زبان ایران که ادعای مرجعیت دارد، نمی‌تواند علی‌رغم چالش‌های سنگینی که مقولۀ روزآمدی دارد به این موضوع بی اهمیت باشد و از لذت و برکت آن استفاده نکند. این روزآمدی‌ها فقط شامل تغییرات پاردایمی نیست بلکه باید در حوزه‌های فناورانه، تربیت و توانمندسازی، آموزش، محتوا، سنجش و... خود را به روز نگه داریم که البته این به روز نگه داشتن نیاز به زحمت، مطالعه و کار دارد.

افتتاحیه جذب و تربیت مدرس حرفه ای

کیانی افزود: برای همین امر از سال گذشته فرآیند تربیت و جذب مدرس را به سه فاز با تعریف‌ها و ارزیابی‌های خاص خود تبدیل کردیم. کما این‌که در این دوره نیز نسبت به دورۀ اول در روش‌های ارزیابانه و استفاده از بستر فناوری تغییراتی ایجاد کردیم که ممکن است سختی‌ها و مقاومت‌هایی را نیز در پی داشته باشد.

وی سپس به معرفی اساتید شرکت‌کننده در این دوره پرداخت و گفت: از اساتید برجستۀ ملی، بین‌المللی، دانشگاهی و کانونی که  افتخار همکاری با آن‌ها را در این دوره داریم صمیمانه تشکر و قدردانی می‌کنم. در این دوره از از محضر شریف سرمایه‌های غنی کانون زبان که برخی بیش از 30 سال تجربه تدریس و تربیت دارند بهره خواهیم برد.

رییس کانون زبان ایران خاطر نشان کرد: در امر آموزش درون دادی به نام معلم و مدرس در کنار درون دادهای دیگر سیستم مثل کارمند، مدیریت، کتاب، تجهیزات و تکنولوژی و ... اگر به صورت همگام و همنوا با هم کار نکنند و در این بروزرسانی‌ها به همه این ابعاد توجه نشود طبعا سیستم لنگ خواهد زد و برنامه آموزش در اجزا و جوارح ناهمخوان خواهد بود.

کیانی سپس به اهمیت نقش مدرس پرداخت و اظهار داشت: حتی در زمانه‌ای که از معلم و مدرس به عنوان مرشد و تسهیل‌گر نام برده می‌شود، معلم مهمترین، غنی‌ترین و استراتژیک‌ترین سرمایه یک سازمان آموزشی است. همۀ ما اگر در خدمت آموزش و کف کلاس که اجرا کنندۀ آن معلم و زبان‌آموز است نباشیم به مشکل بر خواهیم خورد. خروجی یک سازمان آموزشی با این گسترۀ عظیم کشوری و تعداد بیشماری از زبان‌آموز و مدرس دست به دست هم می‌دهند که زبان‌آموز بر زبان مسلط شود. پس چه کسی مهمتر، استراتژیک‌تر، پیشران‌تر و نیاز به سرمایه‌گذاری و توجه بیشتر و همه جانبه و گزینش و ارزشیابی بهتر به جز مدرس وجود دارد.

وی ادامه داد: بنابراین استدعا دارم که در جهت حرفه‌ای نمودن این سرمایۀ عظیم دست به دست هم دهیم و لحظه‌ای در حرفه‌ای کردن بیشتر، ایجاد تعلق بیشتر، باسوادتر کردن بیشتر، انگیزه دار کردن بیشتر و ایجاد عشق بیشتر در این سرمایۀ عظیم سازمان دریغ نکنیم. البته می‌پذیریم که مشکلات فراوان است و منابع نیز نامحدود نیست پس در این تنازع بین منابع و مصارف باید با نگاه بهره‌ورانه در جهت بهره‌وری این سرمایه با هم تلاش کنیم.

کیانی در بخش پایانی سخنانش افزود: یک بار دیگر دست تمنا دراز می‌کنم به سمت همۀ عزیزان و سرورانی که به عشق ایران، عشق کانون و به عشق فرزندان ایران زمین در این دوره در حال تلاش هستند و برای همۀ زحماتی که کشیده‌اند از آن‌ها قدردانی می‌کنم.

افتتاحیه جذب و تربیت مدرس حرفه ای

در این مراسم همچنین دکتر بهجت تربتی‌نژاد، معاون آموزشی کانون زبان ایران به ارائۀ گزارشی از فرآیند جذب و تربیت حرفه‌ای مدرس و توضیحاتی در خصوص تقویم اجرایی این دوره پرداخت.

نادر منصوری، کارشناس سامانه و فناوری اطلاعات کانون زبان نیز پیرامون نحوۀ استفاده از پنل سامانه ttc، دسترسی‌های مربوط به اساتید، دستیاران و شرکت‌کنندگان دوره، چگونگی ورود به سامانه و ... نکاتی را مطرح کرد و به سوالات شرکت‌کنندگان در دوره پاسخ داد.

وی افزود: شرکت‌کنندگان در این دوره می‌توانند در صورت بروز هرگونه مشکل با پشتیبانی 88492245 تماس بگیرند.

۷ خرداد ۱۴۰۱ ۱۵:۳۲
تعداد بازدید : ۱,۵۱۲
برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم روی کلید زیر کلیک کنید.
 

درباره ما

کانون زبان ایران به عنوان معتبرترین، قدیمی‌ترین و بزرگترین مؤسسه‌ آموزش زبان‌های خارجی در ایران از سال 1304 تحت عنوان انجمن ایران و آمریکا در تهران شروع به فعالیت کرده است. ادامه...