رییس دانشگاه فرهنگیان استان کردستان:

دانشگاه فرهنگیان با کانون پرورش فکری و کانون زبان ایران کمال همکاری را خواهد داشت

دانشگاه فرهنگیان با کانون پرورش فکری و کانون زبان ایران کمال همکاری را خواهد داشت
دکتر بهجت تربتی نژاد، معاون آموزشی کانون زبان ایران در شورای همکاری نهادهای آموزشی استان کردستان شرکت کرد.
به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون زبان، نشست هم‌اندیشی شورای همکاری دستگاه‌ها و نهادهای آموزشی استان کردستان با حضور معاون آموزشی کانون زبان ایران، سرپرست کانون استان کردستان، مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری کردستان، رئیس دانشگاه فرهنگیان استان کردستان، رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان، معاون آموزش و پرورش استان، نماینده امور اجتماعی استانداری کردستان، نماینده دانشگاه کردستان، کارشناسان کانون و مسئول کانون زبان ایران برگزار شد.

در بخشی از این نشست، حمیدرضا گوهری سرپرست کانون زبان استان کردستان گفت: با توجه به تاکید وزیر آموزش و پرورش بر تشکیل شورای همکاری بین دستگاه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، آموزش و پرورش، دانشگاه فرهنگیان و دیگر ادارات فرهنگی، همکاری‌ بین این سازمان‌ها آغاز شده که امیدوارم این جلسات باعث همکاری و هماهنگی بیشتر بین دستگاه‌های ذیربط باشد که برای نیل به این هدف، نیاز به حمایت همه دستگاه‌های فرهنگی و آموزشی استان داریم.

وی افزود: پیچیدگی و پویایی دنیای امروز، ما را مجبور می‌کند تا برای تربیت مفید و مؤثر کودکان خود به عنوان بزرگ‌ترین سرمایه های جامعه به جهت رشد و بقا، به افزایش خلاقیت رو آوریم و در این زمینه سرمایه گذاری کنیم. این تربیت از خانه شروع می شود و با کمک نهادهای دیگر از جمله کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ادامه می‌یابد.

استان کردستان

در ادامه بهجت تربتی‌نژاد، معاون آموزشی کانون زبان گفت: این جلسه را با هدف شنیدن و رصد مشکلات برگزار کرده‌ایم و هدف ما این است که ارتباطی مناسب و دوسویه با مجموعه بیرون از کانون داشته باشیم تا بتوانیم از حالت عزلت و محجوریتی که در بعضی از شهرهای ما وجود دارد دربیاییم.

تربتی‌نژاد در ادامه، به تاریخچه کانون زبان اشاره و اطلاعاتی درباره تعداد زبان‌آموزان، مدرسان و مراکز آموزشی این مجموعه در سراسر ایران ارائه کرد.

وی با اشاره به ظرفیت‌های استان، فعال بودن تنها یک مرکز در استان را کافی ندانست و تاکید کرد: رسالت ما آموزش زبان‌های خارجی است و بر اساس توصیه مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، برای پوشش زبان‌های غیرانگلیسی برنامه داریم، همه محتوای فعلی ما محتوای تولیدی است و انشاالله بتوانیم از ظرفیت‌هایی که کانون زبان ایران برای توسعه فرهنگ آموزش در استان کردستان نیز کمک کرده باشیم.

یحیی معروفی، رئیس دانشگاه فرهنگیان استان کردستان نیز در این نشست عنوان کرد: ما با کانون پرورش فکری اشتراک‌های فراوان داریم و می‌توانیم در بسیاری از جنبه‌ها مکمل فعالیت‌های یکدیگر باشیم.

وی با اشاره به ناشناخته بودن کانون زبان در استان کردستان، اظهار امیدواری کرد در آینده کانون زبان در تعامل با سایر دستگاه‌ها به ارائه خدمت به مردم بپردازد و افزود: ما در مجموعه دانشگاه فرهنگیان با کانون پرورش فکری و کانون زبان ایران کمال همکاری را خواهیم داشت.

استان کردستان

لیلا آژیر، مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری کردستان نیز در ادامه این نشست عنوان کرد: کردستان استان محرومی نیست و واقعا سرزمین فرصت‌ها و توانمندی‌هاست. رتبه‌های برتری در آموزش عالی و کنکور داریم و هر چه میزان تعامل مدیر با دیگر دستگاه‌ها و مجموعه استانداری بیشتر باشد، مجموعه موفق‌تر است.

وی گفت: با توجه به ظرفیت‌های بی نظیری که کانون پرورش فکری و کانون زبان ایران دارد این امکان فراهم است که کانون زبان در همۀ شهرستان‌های استان حضور داشته باشد.

استان کردستان

در ادامه این جلسه معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان، معاون فرهنگی دانشگاه کردستان، معاون آموزشی دانشگاه فنی و حرفه‌ای ، مدیر حراست و نوسازی مدارس استان و کارشناس امور اجتماعی استانداری کردستان به ارائه نظرات و دیدگاه‌های خود پرداختند و آمادگی خود را جهت هر نوع همکاری با کانون پرورش فکری و کانون زبان ایران را اعلام کردند.

این نشست در روز دوشنبه 7 شهریور ماه در سالن جلسات کانون زبان استان کردستان برگزار شد.

۸ شهریور ۱۴۰۱ ۱۵:۳۰
تعداد بازدید : ۱,۹۷۰
برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم روی کلید زیر کلیک کنید.
 

درباره ما

کانون زبان ایران به عنوان معتبرترین، قدیمی‌ترین و بزرگترین مؤسسه‌ آموزش زبان‌های خارجی در ایران از سال 1304 تحت عنوان انجمن ایران و آمریکا در تهران شروع به فعالیت کرده است. ادامه...