رییس کانون زبان در نشست فصلی مدیران بر هویت، مرجعیت و اشتغال‌زایی آموزشی در گرو آینده پژوهی فناورانه تاکید کرد

رییس کانون زبان در نشست فصلی مدیران بر هویت، مرجعیت و اشتغال‌زایی آموزشی در گرو آینده پژوهی فناورانه تاکید کرد
دکتر غلامرضا کیانی، رییس کانون زبان ایران در ابتدای این نشست ضمن خوشامدگویی به مدیران ستادی و استانی کانون زبان عنوان کرد: جلسۀ امروز با شعار محوری هویت، مرجعیت و اشتغال‌زایی آموزشی در گرو آینده‌پژوهی فناورانه برگزار شده است.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون زبان ایران، کیانی در خصوص علت انتخاب این شعار عنوان کرد: باور داریم که کانون پرورش فکری با عنایت به مخاطبان کودک و نوجوان خود و همچنین کانون زبان با وجود مخاطبان کودک، نوجوان و بزرگسالِ طالب یادگیری زبان‌های خارجی، اگر بخواهد به قدمت 96 ساله‌ خود به معنای واقعی کلمه ببالد و متناسب با آن و افق گشایی‌های آینده و با چشم‌اندازی که ایران عزیز در سایه رهنمودهای مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و سیاست‌های اسناد بالادستی برای خود در منطقه قائل شده است به عنوان پیشران حرکت نماید، این پیشرانی در امر آموزش زبان‌های خارجی و ایفای نقش مرجعیت به همین سادگی به دست نمی‌آید.

کیانی ادامه داد: در گذشته مفاهیم پارادایم، صنعت، مبانی، رقابت و ... متفاوت بود، امروزه دنیا به گونه‌ای متحول شده که این مرجعیت و حفظ آن نیاز به تلاش شبانه‌روزی، فکورانه، پژوهش محور و جهادی دارد.

رییس کانون زبان

وی گفت: ما اگر امروز به خود میبالیم که در طی یکسال گذشته تعداد بیشتری به مشتریان‌مان اضافه شده‌اند و توانسته‌ایم درآمد تابستان امسال را نسبت به سال گذشته افزایش دهیم این‌ها برای ما مرجعیت آفرین نمی‌تواند باشد. این صنعت؛ مرجعیت، هویت، پیشرانی و پیشاهنگیش در کشور در امر آموزش زبان غیر رسمی و انشاالله در آینده‌ای نه چندان دور نقش‌آفرینی در آموزش زبان رسمی کشور، جز با جهاد فناورانه، پژوهشی، تشخیص نیازهای آینده و حرکت با زمان محقق نمی‌شود. تحقق این امر بنیادین، حیاتی و آینده‌نگرانه نیاز به  چشم‌انداز، برنامه، نیروی‌انسانی حرفه‌ای عاشق و جهادی و باور عمیق به ایران دارد، مگر این که بخواهیم فقط ادعای پیشرانی داشته باشیم و شعار پیشرانی بدهیم.

کیانی خاطر نشان کرد: با داشتن مبنای نظری، پژوهش، تصمیم‌گیری با خرد جمعی و داشتن چشم‌انداز و برنامه می‌توان ادعای مرجعیت داشت. آموزش زبان یک صنعت بهره‌ورانه به معنای واقعی کلمه است و تنها بر مبنای خلاقیت و کار جهادی عمیق فناورانه می‌تواند آینده‌گشایی و افق‌گشایی کند.

رییس کانون زبان در خصوص بعضی از دعوت‌شدگان به این همایش گفت: در این نشست سعی کردیم تعدادی از عزیزانی که فکر می‌کنیم در این کار جهادی و رو به جلو می‌توانند یار و یاور کودکان این سرزمین و یار و یاور کانون زبان ایران باشند گردهم آوریم و از تجربیات و نظرات آن ها مطلع شویم. هویت، مرجعیت و آینده‌پژوهی در گروه عشق به ایران و عزم و اراده‌‌ای سترگ است. همان اراده‌ای که با آن امام حسین (ع) و یارانش در آن دوران سخت و سنگین مقاوت کردند، همان اراده‌ای که با آن در دهلران، خرمشهر و کربلای 5 عاشقانه از وطن دفاع کردند. امروز جبهۀ ما جبهۀ کودکان و نوجوانان است و مرجعیت آموزشی در منطقه تنها با اراده یکایک آحاد ما ممکن است.

رییس کانون زبان

کیانی تلاش‌های صورت گرفته برای جذب زبان‌آموز در این ترم را افتخار آفرین عنوان و بر نگهداشت زبان‌آموز تاکید کرد.

وی با اشاره به آموزش در مناطق مختلف گفت: عدالت آموزشی و نصیب آموزشی برابر، وظیفۀ ماست و باید در برخی مناطق کار مضاعف و جهادی بیشتری انجام دهیم.

بهره‌گیری از تبلیغات موثر و همچنین استقبال مخاطبان از تخفیف ریفرال از دیگر موضوعاتی بود که کیانی به آن‌ها اشاره کرد.

رییس کانون زبان ایران در بخش پایانی سخنانش در نوبت صبح عنوان کرد: همۀ ما در خدمت کف کلاس هستیم، کف کلاس یعنی یاددهی و یادگیری، یعنی جذب زبان‌آموز و جلب رضایت خانواده، یعنی نمره‌دهی عادلانه و عشق ورزیدن به فرزندان ایران به گونه‌ای که کیفیت برایمان کمیت بیاورد. خدا را شاکر هستیم که در نگاه مشتری و مخاطب کانون زبان نیز این رضایت هویدا است.

بخش دوم سخنرانی رییس کانون زبان ایران در نوبت عصر با حضور مدیر عامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و معاون وزیر آموزش و پرورش انجام شد و ایشان اظهار داشت: بسیار خرسندیم که با هدف هم‌افزایی در آموزش و پرورش و دیگر نهادهای ملی همدل و مرتبط به استقبال مهرماه می‌رویم.

وی با اشاره به جایگاه کانون ادامه داد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و کانون زبان ایران با عنایت به ماموریت سترگ ملی خود در عرصه خطیر شناسایی و پرورش خلاقیت‌ها و استعدادهای نهفته ادبی هنری و همچنین آموزش  همه جانبه زبان‌های خارجی به عنوان یک مولفه بسیار ضروری برای سنجۀ سواد قرنِ بیست و یکمی؛ آنچنان که شایسته ایران  و آینده سازان ایرانی باشد مورد توجه قرار نگرفته است.

رییس کانون زبان ایران

کیانی با تاکید بر فعالیت‌های انجام شده در کانون زبان در دوران کرونا گفت: اکنون که با محو تدریجی کرونا و بازگشت شور و شوق و امید به عرصه تعلیم و تربیت حضوری و استفاده از تجربه گران سنگ دو ساله آموزش مجازی، به استقبال ترم پاییز می رویم، با افتخار به استحضار می‌رسانیم که کانون زبان ایران با گذر از این بحران، در تابستان جاری خدمت رسان خیل عظیمی از دلبندان این آب و خاک بوده است. این خدمت خالصانه توسط مدرسان مجرب حرفه‌ای، کارمندان نجیب، پرتلاش و جمعی از مدیران عاشق ارائه می‌شود.

رییس کانون زبان ایران در خصوص نظرسنجی‌های صورت گرفته عنوان کرد: نتایج نظرسنجی گسترده کشوری از خدمات گیرندگان کانون زبان ایران اعم از زبان‌آموزان و والدین آن‌ها، حکایت از آن دارد که مشتریان ما تقریبا از همه مولفه‌های درون دادی، فرآیندی و برون دادی اعم از مدرس، محتوای آموزشیِ بومی، بسترهایِ مجازی و حضوری، جزییات آموزشی و آزمونی، فرایندهای یاددهی، یادگیری و خروجی‌ها رضایت بالایی دارند.

کیانی با اشاره به «معماری کلان برنامه درسی» خاطر نشان کرد: امروز کانون زبان ایران با رونمایی از «معماری کلان برنامه درسی» خود که عصارۀ فضایل حداقل سی تن از متعهدترین، باسوادترین و عاشق‌ترین استادان فرهیخته دانشگاهی و کانونیان بوده و در یک فرایند بسیار فشرده شش ماهه و بالغ بر هزاران نفر ساعت، کار کارشناسی و چندین مرحله نیازسنجی و اعتبارسنجی گسترده کشوری به نتیجه رسیده است و با قدرشناسی صمیمانه از اعضای کارگروه و اعتبارسنجان آن با خضوع و خشوع در برابر همه فرهیختگان اعلام می نماییم با همۀ عزم و توان ممکن آمادۀ فداکاریِ هم افزایانه در اجرای این ماموریت ملی هست و دست نیاز، تمنا و همکاری به سوی همۀ سیاست گذاران، مجریان دولتی، فعالان بخش خصوصی و فرهیختگان دانشگاهی ملی و بین المللی دراز می‌نماییم.

رییس کانون زبان ایران

وی در بخش پایانی سخنانش خاطر نشان کرد: ما عمیقا باور داریم بازار آموزش زبان و متعلقات آن از جمله پژوهش، تربیت مدرس، محتوای آموزشی، ارزشیابی و آزمون‌های مجازی و بین‌المللی؛ بسیار گسترده است و همگان می‌توانند در این عرصه فعالیت داشته باشند. کانون زبان ایران با اقتدار به سمت مرجعیت، هویت و دانش بنیانی اشتغال آفرین و پژوهش محور در کشور و منطقه حرکت خواهد کرد.

۲۲ شهریور ۱۴۰۱ ۱۵:۴۵
تعداد بازدید : ۸۵۸
برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم روی کلید زیر کلیک کنید.
 

درباره ما

کانون زبان ایران به عنوان معتبرترین، قدیمی‌ترین و بزرگترین مؤسسه‌ آموزش زبان‌های خارجی در ایران از سال 1304 تحت عنوان انجمن ایران و آمریکا در تهران شروع به فعالیت کرده است. ادامه...