در مراسم معارفه سرپرست جدید کانون زبان استان خراسان رضوی،

رییس کانون زبان ایران بر تلاش و انگیزه‌بخشی موثر به نیروها تاکید کرد

رییس کانون زبان ایران بر تلاش و انگیزه‌بخشی موثر به نیروها تاکید کرد
در مراسم تکریم مدیر پیشین و معارفه سرپرست جدید کانون زبان استان خراسان رضوی رئیس‌ کانون زبان ایران دغدغه‌مندی سازمانی را از اولویت‌های این مجموعه دانست و گفت: همۀ ما باید دغدغه رشد و پیشرفت سازمان را داشته باشیم و باعث انگیزه‌بخشی به نیروها به خصوص نسل جوان و تازه نفس شویم چرا که آیندۀ این سازمان در گرو تلاش و انگیزه‌بخشی موثر به نیروهاست.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل کانون زبان ایران، دکتر مهدی ذوالفقاری، رئیس کانون زبان با تشکر از همراهی مدیر کل کانون پرورش فکری استان با کانون زبان، این تعامل و همکاری را ارزشمند دانست و افزود: هرچه تعامل بین کانون زبان و کانون پرورش فکری قوی‌تر و موثرتر باشد اتفاقات بزرگتر و با ارزش‌تری رقم خواهد خورد. این تعامل و همکاری در هر استانی صورت گرفته است باعث رشد کانون پرورش و کانون زبان شده و استان خراسان رضوی نیز در این زمینه موفق عمل کرده است.
وی در ادامه به برخی از ظرفیت‌های کانون زبان اشاره کرد و گفت: خاطرات خوب و حس نوستالژی مردم به کانون زبان ایران یک سرمایۀ معنوی گرانقدر است که باید مسئولیت آن را بپذیریم، همچنین مدرسان توانمندی که در کانون زبان حضور دارند بخشی از سرمایه‌های این مجموعه هستند که باید از توان و ظرفیت علمی آن‌ها بهره برد.
رییس کانون زبان اظهار داشت: منابع درآمدی کانون نباید تنها منتهی به جذب و نگهداشت زبان‌آموز باشد، ما در کانون زبان ظرفیت‌های دیگری همچون فعالیت‌های پژوهشی داریم که می‌تواند منشا اتفاقات با ارزشی در حوزه‌های تخصصی زبان و زبان‌آموزی شود و در واقع استفاده از حداکثر ظرفیت‌های موجود کانون زبان بر عهدۀ ماست.
ذوالفقاری با اشاره به برخی مشکلات موجود گفت: با توجه به سابقۀ همکاری با کانون زبان ایران در سنوات گذشته نسبت به مسائل مالی مدرسان و همکاران و مشکلات معیشتی موجود در این مجموعه اشراف کامل دارم و با تمام قوا در پی رفع آن هستیم ولی مهمترین مسئله در حال حاضر انگیزه‌‌بخشی به نیروهای جوان و جدیدالورود است.

معارفه خراسان رضوی
در بخش دیگری از این مراسم مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خراسان رضوی ضمن تبریک انتصاب ایشان به سمت رییس کانون زبان ایران و عرض خیر مقدم با ابراز خرسندی از شروع بازدیدهای استانی ایشان از مشهدالرضا (ع) گفت: کانون زبان ایران دارای قدمتی ۹۸ ساله است و به عنوان اولین موسسه آموزش زبان‌های خارجی توانسته است افتخارات بزرگی را به واسطۀ تربیت انسان‌های فرهیخته رقم بزند. کانون زبان در پرورش نخبگان و دانشمندان اثرگذار بوده و جامعۀ علمی کشور به نقش ارزنده و پررنگ کانون زبان واقف است.
زره‌ساز در ادامه گفت: کانون زبان و کانون پرورش فکری یک مجموعۀ یکپارچه هستند که با هماهنگی و ارتباط بیشتر می‌توانند خدمات بهتری را به جامعه هدف ارایه کنند. این خدمات با توجه به تجربۀ کانون پرورش فکری در برگزاری رویدادهای فرهنگی، هنری و ادبی می‌تواند توسط کانون زبان در سطح بین‌المللی به زبان‌های خارجی ارائه گردد و این همکاری فرصت رشد متقابلی را برای کانون زبان و کانون پرورش ایجاد می‌کند.
وی با اشاره به زمینۀ همکاری کانون زبان و کانون پرورش با جامعه المصطفی این گونه تعاملات را مهم دانست و آن را فرصت مناسبی برای استفاده از ظرفیت ایجاد شده در شهر مشهد به عنوان پایتخت معنوی جهان اسلام اعلام کرد و افزود: این فرصت‌ها می‌تواند نقطۀ عطف گسترش و افزایش کمی و کیفی خدمات کانون باشد و امیدواریم در آینده بتوانیم شاهد افزایش مراکز و آمار زبان‌آموز در کانون زبان استان خراسان رضوی باشیم.
زره‌ساز در ادامه از تلاش‌های غلامرضا زارعیان مدیر پیشین کانون زبان استان تقدیر کرد و برای محمد عامل پارسا سرپرست جدید، آرزوی موفقیت نمود.
پرسش و پاسخ با مدرسان حاضر در مراسم، تشریح وضعیت موجود کانون زبان، بررسی مشکلات و چالش‌ها، ارزیابی وضعیت کانون زبان استان خراسان رضوی و ترسیم افق پیش‌رو از دیگر موضوعات مطرح شده توسط رییس کانون زبان ایران در این مراسم بود.
در انتهای این مراسم حکم انتصاب محمد عامل پارسا به‌عنوان سرپرست جدید کانون زبان استان خراسان رضوی به وی اهدا و از زحمات غلامرضا زارعیان مدیر پیشین این کانون قدردانی شد.
گفتنی است، این مراسم با حضور دکتر مهدی ذوالفقاری، رییس کانون زبان ایران، ابراهیم زره‌ساز، مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان، معاونان و کارشناسان کانون پرورش فکری، کارشناسان، مدرسان و همکاران اداری کانون زبان استان در اداره کل کانون استان خراسان رضوی برگزار شد.


۱۴ تیر ۱۴۰۲ ۰۸:۵۴
تعداد بازدید : ۹۴۱
برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم روی کلید زیر کلیک کنید.
 

درباره ما

کانون زبان ایران به عنوان معتبرترین، قدیمی‌ترین و بزرگترین مؤسسه‌ آموزش زبان‌های خارجی در ایران از سال 1304 تحت عنوان انجمن ایران و آمریکا در تهران شروع به فعالیت کرده است. ادامه...