کانون زبان ایران یک خانواده و هویتی چند میلیون نفری است

کانون زبان ایران یک خانواده و هویتی چند میلیون نفری است
دکتر مهدی ذوالفقاری، رییس کانون زبان ایران در نشست گفتگوی تعاملی پیرامون اهمیت یادگیری زبان‌های خارجی در خصوص وجه تمایز کانون زبان ایران با سایر مراکز علمی در کشور گفت: کانون زبان ایران فقط یک موسسۀ آموزشی نیست بلکه یک خانواده و هویتی چند میلیون نفری است.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل کانون زبان ایران، ذوالفقاری در خصوص ارتباط با دانشگاه‌ها بیان داشت: بخش اعظم بدنۀ مدرسان، کارشناسان و پژوهشگران کانون زبان عمدتا از دانشگاه‌ها هستند و این جریان مهمترین حلقۀ ارتباط ما با دانشگاه‌ است. همچنین سامانۀ پژوهشی این مجموعه متولی پاسخگویی به نیازهای جامعۀ دانشگاهی کشور است و این جامعه در تولید و بازبینی محتوا که یکی از ماموریت‌های مهم ما است نقش قابل توجهی دارد.
وی با مثبت ارزیابی کردن این قبیل نشست‌ها عنوان کرد: لازم است این نشست‌ها که بیش از پیش ما را به مخاطبان و جامعۀ علمی کشور نزدیک می‌کند توسعه پیدا کند. البته این نوید را می‌دهم که قرار است نشست‌های تخصصی جدیدی در قالب وبینار برگزار شود که اطلاع رسانی آن از طریق سایت کانون زبان ایران انجام خواهد شد.

کانون زبان ایران یک خانواده و هویتی چند میلیون نفری است
ذوالفقاری در پاسخ به سوال یکی از حضار مبنی بر آموزش زبان فارسی به راه‌اندازی دپارتمان زبان فارسی در کانون زبان ایران اشاره کرد و اظهار داشت: در این مجموعۀ آموزشی ۱۰ زبان آموزش داده می‌شود که یکی از آن‌ها زبان فارسی است. البته وظیفۀ آموزش زبان فارسی انحصاری بر عهدۀ ما نیست و آموزش و پرورش، بنیاد سعدی و فرهنگستان علوم این مسئولیت را برعهده دارند. ماموریت ما این است که زبان فارسی را به ایرانی‌های خارج از کشور و افرادی که فرزندانشان علاقه‌مند به زبان فارسی و فرهنگ ایرانی هستند و یا دانشجویان خارجی در ایران آموزش دهیم. انشاالله با فعالیت بیشتر دپارتمان زبان فارسی در کانون زبان ایران بیش از پیش از اقدامات این بخش خواهید شنید.

کانون زبان ایران یک خانواده و هویتی چند میلیون نفری است
پخش فیلم، تولید کتاب‌های داستانی و کمک آموزشی به زبان‌های مختلف و تولید پادکست‌های متناسب با سطوح مختلف زبانی از دیگر موضوعاتی بود که رییس کانون زبان ایران به آن‌ها اشاره کرد.
گفتنی است، نشست گفتگوی تعاملی پیرامون اهمیت یادگیری زبان‌های خارجی با عنوان «چرا کودک؟ چرا کانون؟ چرا اکنون؟» روز سه‌شنبه ۱۸ مهرماه همزمان با هفتۀ ملی کودک از ساعت ۱۴ تا ۱۶ در سالن کنفرانس مرکز آفرینش‌های فرهنگی و هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد.


۱۹ مهر ۱۴۰۲ ۱۳:۰۰
تعداد بازدید : ۶۴۶
برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم روی کلید زیر کلیک کنید.
 

درباره ما

کانون زبان ایران به عنوان معتبرترین، قدیمی‌ترین و بزرگترین مؤسسه‌ آموزش زبان‌های خارجی در ایران از سال 1304 تحت عنوان انجمن ایران و آمریکا در تهران شروع به فعالیت کرده است. ادامه...