در وبیناری آموزشی،

تغییرات جدید در نحوۀ ارزیابی و ثبت نمرات کلاسی زبان‌آموزان بررسی شد

تغییرات جدید در نحوۀ ارزیابی و ثبت نمرات کلاسی زبان‌آموزان بررسی شد
وبینار آموزشی در خصوص تغییرات جدید در نحوۀ ارزیابی و ثبت نمرات کلاسی زبان‌آموزان با حضور برخط مدرسان گروه‌های سنی کودک، نوجوان و بزرگسال برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون زبان ایران، در این جلسه محمد علی رحمانی، مدیر بخش تولید محتوای آموزشی در خصوص اهمیت فرآیند ارزیابی در آموزش زبان به مواردی همچون نقش اساسی سنجش پیشرفت زبان‌آموز، تعیین حوزه‌هایی که زبان‌آموز ممکن است در آن‌ها نیازمند حمایت یا آموزش بیشتر باشد و ارائه بازخوردی ارزشمند به زبان‌آموز، مدرس، خانواده‌ها و سازمان و امکان پذیرشدن تدریس هدفمند با توجه به اصول Learning-oriented assessmentاشاره کرد.

1
وی در خصوص شیوۀ ارزیابی تحلیلی و مزایای آن گفت: از مزایای این شیوۀ ارزیابی، می‌توان به فراهم آمدن نقشۀ راه برای رصد پیشرفت زبان‌آموز و کمک به وی در هدف‌گذاری برای پیشرفت بیشتر اشاره نمود. مدرس و زبان‌آموز درکی مشترک از آنچه که مورد ارزشیابی قرار می‌گیرد پیدا خواهند کرد. همچنین، جنبۀ انتزاعی نمره‌دهی نیز کاهش پیدا خواهد کرد. علاوه بر این، اندیشۀ رشد در زبان‌آموز تقویت می‌شود و منجر به ایجاد انگیزۀ پیشرفت در وی خواهد شد.

رحمانی دربارۀ چرایی نمایش مهارت‌ها و زیرمهارت‌ها در Grade Sheet اظهار داشت: مهارت‌ها و زیرمهارت‌های درج شده در Grade Sheet جدید نمایانگر اکثر مهارت‌ها و زیر مهارت‌های مورد نظر در آموزش زبان است و در واقع سعی شده تا از شیوۀ برداشت گرایانه impressionistic به شیوۀ تحلیلی analytic تغییر رویکرد دهیم و ارزیابی مستمر را به نوعی انجام دهیم که به بهبود روندهای یاددهی-یادگیری منجر شود.

1
مدیر بخش تولید محتوای آموزشی در خصوص نمره‌دهی در مقیاس 1 تا 4 عنوان کرد: شیوۀ نمره‌دهی 1 تا 4 به پایایی و روایی و ثبات بیشتری در امر ارزیابی منجر خواهد شد. همچنین شیوۀ ارزیابی تحلیلی از وضوح و روشنی بیشتری برخوردار است زیرا زبان‌آموزان از آنچه که بایستی احراز کنند و چه سطحی از هر شاخص را بروز دهند آگاهی دارند.
نحوۀ نمایش میانگین کلی فعالیت کلاسی زبان‌آموز در سیستم، جداول توصیف عملکرد با توجه به ویژگی‌های هر سطح، نحوۀ اختصاص نمره 1 تا 4 به زبان‌آموزان، نمرۀ قبولی کلی، کاربرد Grade Sheet جدید در کلاس‌های حضوری و برخط، انجام همۀ محاسبات توسط Grade Sheet ، اهمیت به روزرسانی و پویایی مستمر از دیگر مواردی بود که رحمانی به آن‌ها پرداخت.

1
در ادامه این جلسه کارکرد کلی Grade Sheet و بخش‌های مختلف آن بررسی شد و سپس مدرسان به بیان سوالات و نقطه نظرات خود پرداختند و کارشناسان به آن‌ها پاسخ دادند.
گفتنی است، جلسۀ آموزشی در خصوص تغییرات جدید در نحوۀ ارزیابی و ثبت نمرات کلاسی زبان‌آموزان روز چهارشنبه 26 مهرماه با حضور دکتر یاسر زنگنه، مدیر آموزش، محمد علی رحمانی، مدیر بخش تولید محتوای آموزشی، شهریار فصیح، سرپرست مدیریت پژوهش، دکتر مهدی شرافتی‌نژاد، مدیر بخش آموزش‌های ویژه، محمود رحیمی، مدیر فناوری اطلاعات و صدرا درخشانی‌فر، کارشناس پژوهش کانون زبان ایران برگزار شد.


۲۶ مهر ۱۴۰۲ ۱۵:۲۲
تعداد بازدید : ۳,۶۰۷
برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم روی کلید زیر کلیک کنید.
 

درباره ما

کانون زبان ایران به عنوان معتبرترین، قدیمی‌ترین و بزرگترین مؤسسه‌ آموزش زبان‌های خارجی در ایران از سال 1304 تحت عنوان انجمن ایران و آمریکا در تهران شروع به فعالیت کرده است. ادامه...