آزمون کتبی جذب مدرس زمستان ۱۴۰۲ کانون زبان ایران برگزار شد

آزمون کتبی جذب مدرس زمستان ۱۴۰۲ کانون زبان ایران برگزار شد
آزمون کتبی جذب مدرس ویژه ترم زمستان ۱۴۰۲ کانون زبان ایران به صورت سراسری در ۳۰ استان با حضور حدود ۱۶۰۰ داوطلب برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی کانون زبان ایران، دکتر مصطفی میرزایی، معاون آموزشی کانون زبان ایران، در جریان بازدید از روند برگزاری آزمون در خصوص اهداف این دوره از جذب سراسری مدرس گفت: هدف اصلی حصول اطمینان از تامین پایدار مدرس در ترم‌های آتی و تقویت بدنۀ مدرسان متعهد کانون زبان ایران است.
وی افزود: هدف مهم دیگری که دنبال می‌کنیم نهادینه کردن فرهنگ پرورش مدرس است، به این معنا که تلاشمان بر این خواهد بود که برای داوطلبان موفق این دوره که تدریس‌شان را در کانون شروع خواهند کرد پودمان‌های توسعه حرفه‌ای برگزار کنیم تا به مرور شاهد مهارت افزایی لازم توسط ایشان باشیم. هدف دیگر نیز ایجاد فرصت‌های شغلی برای افراد علاقه‌مند به تدریس که حائز صلاحیت‌های حرفه‌ای هستند می‌باشد.

1
میرزایی در ادامه با تأکید بر این‌که فرآیند جذب مدرس از طریق حذف مراحل غیرضروری و افزودن پودمان‌های آموزشی اساسی چابک‌سازی خواهد شد افزود: به دلیل هدف گذاری منسجم در فرآیند جذب، متقاضیانی موفق به گرفتن پذیرش به عنوان مدرس کانون زبان ایران خواهند شد که از رفتار حرفه ای، نظم پذیری سازمانی، انضباط آموزشی و اداری، دانش زبانی و توانمندی تدریس قابل توجه نسبت به سایرین برخوردار باشند.

معاون آموزشی کانون زبان ایران ادامه داد: بدون شک مدرس رکن اصلی هر نظام آموزشی است و باید بکوشیم تا به این باور برسیم که مدرسان کانون زبان سرمایه اصلی این مجموعه هستند و این باور را در تصمیم سازی‌ها و تصمیم گیری‌ها به طور مستمر دخیل کنیم. در این میان، تعریف عملیاتی صلاحیت‌های حرفه‌ای و رتبه‌های شغلی مدرسان زبان به همراه توصیف‌گرهای مربوطه و سپس یکپارچه‌سازی تمامی فرآیندهای جذب و ارتقاء بر مبنای این تعریف ضروری است. همچنین، ترسیم مسیر شغلی و فرصت های شغلی موجود در این مسیر باعث می‌شود مدرسان بتوانند با انگیزه خوبی فعالیت‌شان را آغاز کنند و برای پیمودن نردبان شغلی در فضایی رقابتی و شفاف همکاری خود را با کانون زبان ادامه دهند.

1
شایان ذکر است پذیرفته‌شدگان در آزمون کتبی جهت شرکت در آزمون شفاهی در قالب مصاحبه با متخصصان حوزۀ آموزش زبان انگلیسی و کارشناسان کانون زبان ایران دعوت خواهند شد. در مرحله سوم، پذیرفته‌شدگان وارد دورۀ تربیت مدرس می‌شوند که در انتهای آن داوطلبان در آزمون تدریس عملی شرکت می‌کنند و در صورت کسب موفقیت به عنوان مدرس کانون زبان ایران فعالیت خود را پس از طی مراحل اداری آغاز خواهند کرد.
گفتنی است نتایج آزمون کتبی ۲۷ آبان ماه بر روی سامانۀ جذب مدرس کانون زبان ایران اعلام خواهد شد و پذیرفته‌شدگان از ۲۷ تا ۲۹ آبان ماه برای ثبت‌نام جهت آزمون شفاهی (مصاحبه) فرصت خواهند داشت.

۲۰ آبان ۱۴۰۲ ۱۲:۱۶
تعداد بازدید : ۷,۸۳۶
برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم روی کلید زیر کلیک کنید.
 

درباره ما

کانون زبان ایران به عنوان معتبرترین، قدیمی‌ترین و بزرگترین مؤسسه‌ آموزش زبان‌های خارجی در ایران از سال 1304 تحت عنوان انجمن ایران و آمریکا در تهران شروع به فعالیت کرده است. ادامه...