توجه ویژه به آموزش و توسعۀ زبان فارسی یکی از مهمترین ماموریت‌های کانون زبان ایران است

توجه ویژه به آموزش و توسعۀ زبان فارسی یکی از مهمترین ماموریت‌های کانون زبان ایران است
دکتر مهدی ذوالفقاری، رییس کانون زبان ایران در دهمین گردهمایی موسسه‌های فعال در آموزش زبان فارسی در جهان، توجه ویژه به آموزش و توسعۀ زبان فارسی را یکی از مهمترین ماموریت‌های کانون زبان ایران عنوان کرد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل کانون زبان ایران، ذوالفقاری عنوان کرد: بخشی از ماموریتی که امروز توفیق داریم در حوزۀ آموزش زبان فارسی انجام دهیم مرهون دستورات جناب آقای دکتر علامتی، مدیر عامل محترم کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است؛ به طوری که در متن حکم انتصاب رییس کانون زبان ایران بر توجه ویژه به آموزش و توسعۀ زبان فارسی تاکید شده است.
وی ادامه داد: بسیار خرسندم که این خبر را خدمت اساتید ارجمند این حوزه و جناب آقای دکتر حداد عادل اعلام نمایم که زبان فارسی دهمین زبانی است که در کانون زبان ایران راه اندازی شده است و امروز آزمون جذب مدرس زبان فارسی در مرکز شهرک غرب این مجموعۀ آموزشی در حال برگزاری است و در کانون زبان ایران این نوید را خدمت شما می‌دهم که از بهار امسال کلاس‌های آموزش زبان فارسی را برگزار خواهیم کرد.

1 ایشان افزود: این اقدام در حقیقت یکی از ظرفیت‌هایی است که ما به عنوان بزرگترین متولی آموزش زبان در کشور داریم، این مهم شاید تکلیفی بود که انجام آن پیش از این در کانون زبان ایران احساس نمی‌شد ولی امروز به لطف این مشارکت و همکاری با بنیاد سعدی برای ما فراهم شده است. خوشبختانه جلسات متعدد و مستمری با دکتر زند مقدم، معاون محترم پژوهشی بنیاد سعدی پیرامون حمایت از پروژه‌ها و پژوهش‌هایی که در این زمینه می‌توانیم به صورت مشترک انجام دهیم، برگزار کرده‌ایم.
رییس کانون زبان ایران گفت: اتفاق مبارک دیگری که در این حوزه محقق می‌شود همکاری‌هایی است که ما در توسعۀ زبان‌های دیگر داریم که می‌تواند قدرت چانه‌زنی ما را بالا ببرد. به این ترتیب که بسیاری از مراکز دانشگاهی و آموزش زبان‌های خارجی در دنیا به ما مراجعه می‌کنند و تمایل دارند که ما زبان‌های آن‌ها را در کشور خودمان توسعه دهیم و شرط این توسعه را همکاری متقابل برای توسعۀ زبان فارسی می‌دانیم.
دکتر ذوالفقاری در بخش دیگری از سخنانش ابراز امیدواری کرد که در سال جدید با عنایتی که کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در بخش بین‌الملل دارد و ماموریت‌های جدیدی که به حوزۀ بین‌الملل کانون پرورش فکری سپرده شده است، این همکاری‌ها توسعۀ بیشتری پیدا کند.

1


۱۶ بهمن ۱۴۰۲ ۱۴:۲۸
تعداد بازدید : ۲۳۳
برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم روی کلید زیر کلیک کنید.
 

درباره ما

کانون زبان ایران به عنوان معتبرترین، قدیمی‌ترین و بزرگترین مؤسسه‌ آموزش زبان‌های خارجی در ایران از سال 1304 تحت عنوان انجمن ایران و آمریکا در تهران شروع به فعالیت کرده است. ادامه...