رییس کانون زبان ایران با مدیرکل دبیرخانۀ هیات مرکزی گزینش وزارت آموزش و پرورش دیدار و گفت و گو کرد

رییس کانون زبان ایران با مدیرکل دبیرخانۀ هیات مرکزی گزینش وزارت آموزش و پرورش دیدار و گفت و گو کرد
دکتر مهدی ذوالفقاری، رییس کانون زبان ایران با سید حسین داود الموسوی، مدیرکل دبیرخانۀ هیات مرکزی گزینش وزارت آموزش و پرورش دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون زبان ایران، در ابتدای این دیدار ذوالفقاری ضمن معرفی و ارائۀ گزارشی در خصوص این مجموعۀ آموزشی، رئوس برخی اقدامات و دستاوردهای صورت گرفته در دوران جدید مسئولیت ریاست کانون زبان ایران را برشمرد.

تشکیل شبکۀ نخبگان، راه‌اندازی دپارتمان امور ترجمه، انتصابات تخصصی و درون سازمانی، مذاکره با دانشگاه فرهنگیان جهت انجام طرح‌های تحقیقاتی مشترک، صدور مجوز جهت راه‌اندازی مراکز جدید در کشور، عقد قرارداد با بنیاد سعدی، ساماندهی فرآیند تخفیف‌ها و مراکز زیان‌ده، برگزاری نشست‌های مستمر با رایزنان فرهنگی و سفرای ایران، تعامل با شبکه‌های بانکی کشور، راه‌اندازی آزمون‌های آزمایشی بین‌المللی و میزان صرفه‌جویی صورت گرفته در بخش‌های مختلف از موضوعاتی بود که ذوالفقاری به آن‌ها اشاره کرد.

1

در ادامه دکتر مصطفی میرزایی، معاون آموزشی کانون زبان ایران پیرامون فرآیند جذب مدرس در این مجموعه توضیحاتی را ارائه و با مقایسه‌ای میان نوع فعالیت معلمان آموزش و پرورش و مدرسان کانون زبان ایران عنوان کرد: مدرسان کانون زبان ایران در تمام ایام سال مشغول به آموزش زبان‌آموزان هستند، سیلابس و متدولوژی این مجموعه زبانزد خاص و عام است و انرژی بسیار زیادی را از مدرسان می‌گیرد. از سوی دیگر این عزیزان به طور مداوم تحت نظارت و رصد زبان‌آموزان و والدین آن‌ها، کارشناسان بازدید و مسئولان مراکز قرار می‌گیرند و کوچکترین اتفاقی در این حوزه به معاونت آموزش اطلاع‌رسانی می‌شود. در عین حال با افتخار اعلام می‌کنیم ما مدرسانی داریم که طی سال‌های طولانی همکاری با ما حتی یک گزارش منفی از آن‌ها نداشته‌ایم.

1 در ادامه این نشست، داود الموسوی با ابراز خرسندی از حضور در مجموعۀ کانون زبان ایران عنوان کرد: راهبرد هیات مرکزی گزینش آموزش و پرورش در حال حاضر این است که با همۀ نهادها و سازمان‌ها تعامل و تفاهم سازنده در راستای انجام ماموریت خود و تسهیل فرایند گزینش داشته باشد و در همین زمینه با سازمان‌های مختلف تفاهم‌نامه‌هایی را امضا کرده‌ایم با این هدف که به ما کمک کند تا وظیفه‌مان را بهتر انجام دهیم.

مدیرکل دبیرخانه هیات مرکزی گزینش وزارت آموزش و پرورش گفت: ما فرآیند گزینش را براساس ضوابط و قوانین بالادستی انجام می‌دهیم. قانون گزینش ، مصوب سال 1374 مجلس محترم شورای اسلامی است و تمام ضوابط و دستورالعمل‌های آن از سوی هیات عالی گزینش مستقر در نهاد ریاست جمهوری ابلاغ شده است.

1 وی در ادامه ضمن قدردانی از اقداماتی که در کانون زبان ایران صورت گرفته است پیشنهاداتی در خصوص توسعه، گسترش و اثرگذاری بیشتر، هدف‌گذاری مشخص و اصلاح فرآیندها در این مجموعه ارائه کرد.

ایشان خاطر نشان کرد: همۀ تلاش ما بر این است که قانون را رعایت کنیم، و از ظرفیت های آن جهت رعایت حقوق افراد استفاده و از نگاه‌ سختگیرانه‌ و تنگ نظرانه پرهیز نماییم، ما از شما می‌خواهیم که در راستای این فهم مشترک گامهای موثری را برداریم تا هم افزایی لازم صورت گیرد.

در ادامه این جلسه توافقاتی در خصوص فرآیند گزینش کارکنان و مدرسان کانون زبان ایران صورت گرفت تا ساز و کار مشخصی برای این مهم تدوین شود.

در بخش دیگری از این نشست ذوالفقاری خطاب به مدیرکل دبیرخانه هیات مرکزی گزینش وزارت آموزش و پرورش گفت: از شما سپاسگزاریم که با وسعت نظر به این مجموعه نگاه می‌کنید، ما امروز از شما بسیار آموختیم. هدف همۀ ما این است که افراد را به کشور دلبسته کنیم، فردی که 20 سال در این مجموعه در حال آموزش دادن است یعنی دلبستۀ این مملکت و دلبستۀ این نظام آموزشی است. نفس حضور شما در این‌جا به ما این نوید را می‌دهد که ما مورد توجه این سیستم هستیم و این برای ما بسیار ارزشمند است.

1

گفتنی است، این نشست روز سه‌شنبه، 23 بهمن ماه با حضور دکتر مهدی ذوالفقاری، رییس کانون زبان ایران، سید حسین داود الموسوی، مدیرکل دبیرخانه هیات مرکزی گزینش وزارت آموزش و پرورش، سید رسول طالبی، مشاور مدیر کل و مسئول جذب نیرو در هیات مرکزی، رضا لیاقی، معاون اداری و مالی، دکتر مصطفی میرزایی، معاون آموزشی، دکتر سامان سلیمانی، معاون پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی و لیلا مجیدی، سرپرست حراست کانون زبان ایران در سالن کنفرانس دفتر مرکزی کانون زبان ایران برگزار شد.
 

1

 
۲۵ بهمن ۱۴۰۲ ۲۰:۱۴
تعداد بازدید : ۱,۵۰۸
برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم روی کلید زیر کلیک کنید.
 

درباره ما

کانون زبان ایران به عنوان معتبرترین، قدیمی‌ترین و بزرگترین مؤسسه‌ آموزش زبان‌های خارجی در ایران از سال 1304 تحت عنوان انجمن ایران و آمریکا در تهران شروع به فعالیت کرده است. ادامه...