مدیر دفتر مرکزی حراست کانون پرورش فکری:

مجموعۀ حراست کانون خادم، مشاور و امین شما است

مجموعۀ حراست کانون خادم، مشاور و امین شما است
روح‌اله عباسی‌نژاد، مدیر دفتر مرکزی حراست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در گردهمایی مدیران ستادی و استانی کانون زبان ایران عنوان کرد: مجموعۀ حراست کانون خادم، مشاور و امین شما است.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون زبان ایران، وی گفت: بسیار خوشحالم که از زمان حضور دکتر ذوالفقاری بر مسند ریاست کانون زبان ایران یک فرصت هم باوری، وفاق و همراهی بیشتر فراهم آمده است. وظیفۀ ما در قبال شما عزیزان و به ویژه مدرسان گرانقدر این مجموعه این است که کمک کنیم تا با آرامش و اطمینان خاطر بیشتر به سمت اهداف خود حرکت کنید زیرا آن‌چه در حوزۀ تعلیم و تربیتی در فضای اعتماد و آرامش اتفاق می‌افتد قطعا دامنۀ تاثیر عمیق‌تر و گسترده‌تری دارد.

ایشان با اشاره به اهمیت ساحت مدرس، مربی و استاد عنوان کرد: من شخصا احترام، شان و منزلت ویژه‌ای را برای آموزش دهنده قائل هستم، فارغ از آن که درس اخلاق می‌دهد یا معارف و یا آموزش زبان، آن‌چه مهم است حوزۀ تعلیمی این جریان است. برای این ساحت، شان و منزلت بایستی یک هم باوری دو جانبه ایجاد شود که هم مدرس آن را باور کند و هم کانون زبان ایران و عواملی که به عنوان مجریان و سیاست‌گذاران در حوزۀ مدیریتی حضور دارند.

مدیر دفتر مرکزی حراست کانون پرورش فکری افزود: هر کدام از این‌ها اگر از مولفه‌ها و شاخص‌هایی که برای این ساحت تعریف می‌کنیم عدول کنند حتما انحراف از معیار ایجاد خواهد شد و این انحراف از معیار باید اصلاح شود.

برای ساحت معلمی، مدرسی و استادی دو رکن آموزشی و تربیتی قائل هستیم

عباسی‌نژاد گفت: ما برای ساحت معلمی، مدرسی و استادی دو رکن آموزشی و تربیتی قائل هستیم و مهم است که کفۀ تربیتی از کفۀ آموزشی بالاتر باشد تا آموزشی اثرگذار و ماندگار صورت گیرد.

خیرخواهی، کیفیت آموزش، محتوای آموزشی و راهبری از شاخص‌های مهم حوزۀ آموزشی بودند که مدیر دفتر مرکزی حراست کانون پرورش فکری به آن‌ها اشاره کرد.

وی خاطر نشان کرد: زبان‌آموز الگو گراست و مدرس الگویی مهم برای او است و پیش از آن که درس را یاد بگیرد، شخصیت و شکل ظاهری مدرس را الگوی خود قرار می‌دهد. برای کانون زبان ایران در حوزۀ راهبری دو نقش تعلیمی و تربیتی تعریف شده است و مدرسان و کارکنان فرهیختۀ این مجموعه متوجه هستند که تنها به آموزش صرف زبان آموزان نپردازند و وجۀ تربیتی و شخصیتی آن‌ها را نیز مدنظر قرار دهند. کانون زبان ایران یک برند پراقبال در بین سایر موسسات آموزشی است و در حوزۀ تربیتی رفتار، شخصیت، گفتار، باور و تعهد مدرس معیارهایی است که بسیار مهم است و ما نیز در این بخش‌ها بیشتر ورود خواهیم کرد.

توجه به معیشت مدرسان، استفاده از ادبیات انگیزشی و امید آفرین، توجه به اهمیت موضوع حجاب، تسهیل، روان‌سازی و تسریع فرآیند گزینش از دیگر موضوعاتی بود که مدیر دفتر مرکزی حراست کانون پرورش فکری به آن‌ها پرداخت.

گفتنی است، گردهمایی مدیران ستادی و استانی کانون زبان ایران روز دوشنبه 7 اسفندماه در مرکز آفرینش‌های فرهنگی و هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد.
۹ اسفند ۱۴۰۲ ۰۸:۳۴
تعداد بازدید : ۲۶۳
برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم روی کلید زیر کلیک کنید.
 

درباره ما

کانون زبان ایران به عنوان معتبرترین، قدیمی‌ترین و بزرگترین مؤسسه‌ آموزش زبان‌های خارجی در ایران از سال 1304 تحت عنوان انجمن ایران و آمریکا در تهران شروع به فعالیت کرده است. ادامه...