در گردهمایی مدیران ستادی و استانی

دستاوردهای سه معاونت اداری ـ مالی، آموزش و پژوهش تبیین شد

دستاوردهای سه معاونت اداری ـ مالی، آموزش و پژوهش تبیین شد
در بخشی از گردهمایی مدیران ستادی و استانی کانون زبان ایران دستاوردهای سه معاونت آموزش، اداری و مالی و پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی توسط معاونان این حوزه‌ها تبیین شد.

 

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل کانون زبان ایران، در این گردهمایی رضا لیاقی، معاون اداری و مالی در خصوص اعلام به موقع استعلاجی و قطعی همکاری، ارسال گزارشات مورد نیاز ستاد در زمان مقرر، جابجایی همکاران از طریق مکاتبه و دریافت تاییدیه از ادارۀ مرکزی، ساعت موظفی حضور کارکنان در هفته، حقوق همکاران انتقالی به آموزش و پرورش و عدم ارسال مکاتبات به صورت مستقیم به کانون پرورش فکری نکاتی را عنوان کرد.

دستاوردهای سه معاونت آموزش، اداری و مالی و پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی تبیین شد
وی همچنین پیرامون صرفه‌جویی و افزایش درآمد، تعداد زبان آموزان غایب و متقاضیان آزمونه مجدد، هزینه های کشور به تفکیک استان ها، حق التدریس پرداختی و حقوق کارکنان، وضعیت اعتبارها، کارگروه سرمایه انسانی، نحوۀ محاسبۀ ساعت اضافه کار، تعداد همکاران انتقالی به آموزش و پرورش و آمار تفکیکی سود و زیان استان‌ها مطالبی را مطرح نمود.
در ادامه دکتر مصطفی میرزایی، معاون آموزش کانون زبان ایران به ارائۀ گزارش عملکرد این معاونت در چارچوب‌های آمارهای مربوط به ترم‌های تابستان، پاییز و زمستان 1402، تقویت شبکه نخبگان کانون زبان ایران، جذب مدرس زبان های انگلیسی و غیرانگلیسی، جذب کارشناس بازدید و جذب، ایجاد کانون فارغ التحصیلان، مشارکت در ایجاد و برگزاری دورۀ توسعه حرفه‌ای مدرسان، طراحی و برگزاری وبینارهای عمومی و تخصصی و ... پرداخت.

دستاوردهای سه معاونت آموزش، اداری و مالی و پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی تبیین شد
وی شناسایی همکاران دغدغه مند، همراه، صاحب نظر و خبره در حوزه زبان های خارجی، بررسی صلاحیت‌های متقاضیان و انجام مصاحبه‌های تخصصی، ایجاد شبکه نخبگان و تقویت آن با افزودن برترین‌ها، دریافت مشاوره و مشارکت دادن اعضاء شبکه نخبگان در فعالیت‌ها و طرح‌ها و ایجاد فضای یادگیری مستمر و دانش افزایی پیوسته را از مراحل شکل گیری و تقویت شبکۀ نخبگان کانون زبان ایران عنوان کرد.
معاون آموزش کانون زبان ایران هدف از ایجاد کانون فارغ‌التحصیلان را پرورش جنبه‌های اخلاقی، اجتماعی، زیستی-بدنی، زیبایی شناختی و هنری، اقتصادی-حرفه‌ای و علمی-فناورانه نوجوانان و جوانان فارغ التحصیل دوره پیشرفته زبانی کانون و بهره‌مندی متقابل کانون زبان از نظرات خلاقانه، مهارت‌ها و خدمات ارزشمند ایشان دانست.
وی طراحی و برگزاری وبینارهای عمومی و تخصصی را از دیگر اقدامات معاونت آموزش عنوان کرد که به منظور تقویت نام تجاری و جایگاه سازمانی کانون زبان ایران از طریق ارائۀ آموزش‌های عمومی و تخصصی برای سه جامعه هدف شامل زبان آموزان، مدرسان و مربیان آموزش زبان صورت می‌گیرد.
جذب مدرسان داخلی برای فعالیت در بخش برون کانونی به عنوان مدرس ثابت برون کانونی، احیاء گروه زبان فارسی و برنامه‌ریزی جهت برگزاری دوره های مربوطه، انعقاد تفاهم نامه با بنیاد سعدی، برنامه‌ریزی جهت ورود به عرصه‌های بین‌المللی جهت آموزش زبان فارسی به ویژه به کودکان و نوجوانان ایرانی خارج از کشور، برگزاری دوره سوم گویش عراقی ویژه زائرین اربعین و ... از مهمترین اقدامات و برنامه‌های مدیریت توسعه و آموزش‌های ویژه و مدیریت آموزش بود که میرزایی به آن‌ها اشاره کرد.

دستاوردهای سه معاونت آموزش، اداری و مالی و پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی تبیین شد
در بخش دیگری از این گردهمایی دکتر سامان سلیمانی، معاون پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی به بخشی از اقدامات این معاونت شامل تهیۀ کتابچه چهار طاقی دانشمندان ایرانی واقع در دفتر سازمان ملل متحد واقع در وین، تهیۀ کتابچه انگلیسی در سفر، تهیۀ پیش‌نویس 3 تفاهم نامۀ برون سازمانی با دانشکده تجارت و مالیه دانشگاه تهران، فرهنگستان زبان و ادب فارسی و بنیاد سعدی، ارتباط با وزارت آموزش و پرورش، سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعۀ مشارکت‌های مردمی و دانشگاه فرهنگیان اشاره کرد.
سلیمانی همچنین پیرامون تصحیح و بازخوانی محتوای آموزشی فعلی کانون زبان ایران، ویرایش، تهیه فلش کارت و فایل صوتی برای کتب داستانی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، تهیه و تولید محتوا برای وبلاگ و وبسایت مخصوص استفاده زبان‌آموزان، برگزاری جلسات و ارائۀ طرح تهیۀ دو دیکشنری کانون زبان ایران، تهیه محتوا برای نظام جدید ارزیابی زبان آموزان که از مهمترین اقدامات مدیریت پژوهش بود نکاتی را عنوان کرد.
برگزاری دو رویداد سرگرمی- آموزشی برای زبان‌آموزان گروه‌های کودک و نوجوان، تولید بازی برای استفاده در کلاس‌های آنلاین و بارگذاری آن‌ها در سامانه، نیازسنجی از زبان‌آموزان در مورد بازی‌های آموزشی، تهیه محتوا برای داستان‌های کوتاه برای بخش‌های نوجوانان و بزرگسالان و تهیه و ویرایش آزمون‌ها از دیگر موضوعاتی بود که معاون پژوهشی کانون زبان ایران به آن‌ها پرداخت.
وی با معرفی سامانۀ پژوهشی کانون زبان ایران در آدرس https://research.ili.ir اهداف این سامانه را کمک به پژوهشگران و محققان حوزۀ آموزش زبان، برقراری ارتباط پژوهش‌محور و دو جانبه میان دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی، ارتقاء کیفیت آموزش و پژوهش در دو سطح درون و برون سازمانی و تسهیل ثبت و ارائۀ درخواست به معاونت پژوهش ذکر کرد.
همچنین در این نشست مدیران استانی به بیان دیدگاه‌ها، پیشنهادات و نقطه نظرات خود پرداختند و هر یک از معاونان به آن‌ها پاسخ دادند.
گفتنی است، گردهمایی مدیران ستادی و استانی کانون زبان ایران روز دوشنبه 7 اسفندماه در مرکز آفرینش‌های فرهنگی و هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد.

دستاوردهای سه معاونت آموزش، اداری و مالی و پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی تبیین شد


۹ اسفند ۱۴۰۲ ۰۸:۵۲
تعداد بازدید : ۳۸۰
برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم روی کلید زیر کلیک کنید.
 

درباره ما

کانون زبان ایران به عنوان معتبرترین، قدیمی‌ترین و بزرگترین مؤسسه‌ آموزش زبان‌های خارجی در ایران از سال 1304 تحت عنوان انجمن ایران و آمریکا در تهران شروع به فعالیت کرده است. ادامه...