مدیر بخش غیرانگیسی کانون زبان ایران:

با توسعۀ بخش‌های غیرانگلیسی به عدالت آموزشی نزدیک‌تر می‌شویم

با توسعۀ بخش‌های غیرانگلیسی به عدالت آموزشی نزدیک‌تر می‌شویم
مدیر بخش غیرانگلیسی کانون زبان ایران در نشست مدیران استانی با تاکید بر اهمیت یادگیری و آموزش زبان‌های غیرانگلیسی بیان کرد: وظیفۀ اصلی ما ارتقاء و گسترش بخش‌های غیرانگلیسی است که موجب افزایش بهره‌وری می‌شود و به این وسیله است که می‌توانیم به عدالت آموزشی نزدیک‌تر شویم.

به گزارش روابط عمومی کانون زبان ایران، دکتر مهدی پورمحمد در این نشست به معرفی و ارائۀ گزارشی در خصوص هر یک از بخش‌های غیر انگلیسی پرداخت و سپس به روند راه‌اندازی دوره‌های غیر انگلیسی در کانون زبان اشاره کرد.

وی عنوان کرد: ما در بخش غیر انگلیسی در مسیری رو به پیشرفت در حال حرکت هستیم و آینده‌ای روشن پیش روی ماست اما در این مسیر نیاز به همکاری استان‌ها به منظور شناسایی مدرس بومی برای راه اندازی بخش‌های غیرانگلیسی داریم. امیدوارم بتوانیم با توجه به این که در یک ماه اخیر موانع اصلی در جهت گسترش بخش‌های غیرانگلیسی رفع گردیده است، با همیاری یکدیگر با انگیزۀ بیشتر به موفقیت‌های بیش از پیش دست یابیم.

در ادامه این نشست هر یک از مسئولان بخش‌های غیرانگلیسی به بیان توضیحاتی در خصوص این بخش‌ها پرداختند.

دکتر زهرا عباسی، مسئول بخش فارسی در خصوص این بخش عنوان کرد: بخش فارسی کانون زبان ایران در سال 1380 با هدف تالیف محتوای آموزش زبان فارسی افتتاح شد و در ادامه موضوع آموزش نیز در دستور کار این بخش قرار گرفت.

تالیف بیش از 45 کتاب و CD آموزشی و کمک آموزشی، همکاری با مراکز مختلف از جمله بنیاد سعدی، آموزش مجازی و روند تولید محتوا، امکان سنجی و پایش وضعیت استانی برای راه اندازی دوره فارسی و ... از موضوعاتی بود که عباسی به آن‌ها پرداخت.

در ادامه دکتر فاطمه روحی، مسئول بخش آلمانی در خصوص این بخش گفت: 24 سال است که از راه‌اندازی این بخش در کانون زبان ایران می‌گذرد و در سال گذشته نیز خوشبختانه توانستیم بخش نوجوانان آلمانی را راه اندازی کنیم. آموزش زبان آلمانی نوجوانان در کانون زبان از سطح صفر شروع می‌شود که در هیچ آموزشگاهی در ایران به این شکل نیست.

دکتر یاسر زنگنه، مسئول بخش عربی با عنوان این مطلب که 29 سال است از راه‌اندازی بخش عربی در کانون زبان ایران می‌گذرد به معرفی این بخش و بسته های آموزش زبان عربی نوجوانان و بزرگسالان پرداخت. وی همچنین نسبت به تغییر نگرش در مورد زبان عربی صحبت نمود و اینکه در گذشته تصور این بود که زبان عربی مختص قشر خاصی بوده است. حال آنکه یادگیری زبان عربی نوین و گویش های مختلف آن با اهداف مکالمه و ترجمه  برای ارتباط مؤثر با کشورهای عربی و افزایش توریسم و توریسم درمانی از جانب کشورهای عربی و تجارت دو جانبه حائز اهمیت است.

همچنین دکتر لادن غفوری، مسئول بخش فرانسه پیرامون دوره‌های ترمیک و خاص این بخش و همچنین آزمون‌های بین‌المللی نکاتی را بیان کرد. برگزاری دوره‌های گردشگری با روش‌های جدید، آزمون بین‌المللی گردشگری، شرایط برگزاری آزمون و راه‌اندازی بخش فرانسه در شهرها توضیحاتی را بیان کرد.

دکتر مریم غفوری‌، مسئول بخش اسپانیایی با اشاره به 10 سال سابقۀ فعالیت این بخش در کانون زبان گفت: آزمون بین المللی DELE از سال 92 با ارائۀ مدرکی معتبر در حال برگزاری است که با استقبال خوبی نیز مواجه شده است.

دکتر راهله ضیایی، مسئول بخش روسی نیز از آغاز به کار این بخش از سال 95 خبر داد و گفت: خوشبختانه با توجه به استقبالی که از یادگیری این زبان وجود دارد شرایطی را مهیا کرده ایم تا بتوانیم در بسیاری از شهرها مثل رشت، بابل، مشهد، اصفهان و... این دوره را راه اندازی نماییم.
۲۸ بهمن ۱۳۹۷ ۱۸:۲۶
تعداد بازدید : ۱,۷۳۸
برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم روی کلید زیر کلیک کنید.
 

درباره ما

کانون زبان ایران به عنوان معتبرترین، قدیمی‌ترین و بزرگترین مؤسسه‌ آموزش زبان‌های خارجی در ایران از سال 1304 تحت عنوان انجمن ایران و آمریکا در تهران شروع به فعالیت کرده است. ادامه...