جلسه‌ی مدیران استانی کانون زبان ایران برگزار شد

جلسه‌ی مدیران استانی کانون زبان ایران برگزار شد
جلسه‌ی مدیران استانی کانون زبان ایران با حضور رییس کانون زبان ایران، معاونان و جمعی از مدیران ستادی و استانی کانون زبان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی کانون زبان ایران، در ابتدای این جلسه پس از تلاوت آیاتی از کلام الله مجید، رییس کانون زبان ایران ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن ایام الله دهه‌ی فجر به بررسی عملکرد کانون زبان در سال گذشته پرداخت و بیان کرد: سال 95 برای کانون زبان ایران همراه با خروجی‌های متناسب با برنامه بود.

وی ضمن اشاره به شعار کانون زبان ایران در سال 95 مبنی بر کیفیت، تنوع و توسعه‌ی آموزش‌ها به برخی از اقداماتی که در راستای این سه مولفه در کانون زبان صورت گرفته است پرداخت.

هاشمی با اشاره‌ای به پروژه‌ی تاریخ کانون زبان ایران بیان کرد: به موازات تهیه و تدوین کتاب تاریخ کانون زبان ایران، برنامه‌ی راهبردی کانون زبان ایران در افق 1404 نیز ترسیم شده است. بر اساس این برنامه‌ی راهبردی کانون زبان ایران در افق 1404 یک نهاد آموزشی الگو، کارآفرین و اثرگذار در حوزه‌ی توسعه‌ی پایدار با بهره‌گیری از اقتصاد دانش بنیان و توسعه‌ی آموزش زبان‌های مختلف با تکیه بر فرهنگ سازمانی متعالی متناسب با ارزش‌های ایرانی اسلامی خواهد بود. این چشم‌انداز بر اساس تحلیل اسناد بالادستی، تحلیل نیازهای ذی‌نفعان و تحلیل نگرش و پیشنهادات همکاران در سطوح مختلف تدوین شده است. برای شکل‌گیری این چشم‌انداز مجموع نظرات تحلیل و جهت‌گیری‌های کلیدی و اساسی و ارزش‌های بنیادی برای کانون زبان احصاء و راهبردها طراحی و متناظر با آن راهکارهای اجرایی به طور خاص ارائه شد.

رییس کانون زبان ایران ادامه داد: در برخی از این جهت‌گیری‌ها اقدامات اولیه برای اجرایی شدن برنامه آغاز شده است. امیدوارم با همکاری و همیاری مدیران محترم استان‌ها بتوانیم ضمن طراحی برنامه با دقت بیشتر و در گام‌های قابل اندازه گیری از نظر زمان و خروجی، این سند را عملیاتی کنیم.

وی به برخی از مفاهیم کلیدی و اولیه در برنامه‌ی راهبردی از قبیل نهاد آموزشی الگو، کارآفرین بودن، اثرگذاری در حوزه‌ی توسعه‌ی پایدار، بهره‌گیری از اقتصاد دانش بنیان و... اشاره کرد و گفت: این موارد از اسناد بالادستی از قبیل سند چشم انداز جمهوری اسلامی ایران در افق 1404، نقشه‌ی جامع علمی کشور، سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، سند چشم انداز کانون پرورش فکری و ... احصاء شده است.

n95-همایش مدیران

هاشمی فرهنگ سازمانی متعالی متناسب با ارزش‌های ایرانی اسلامی را پشتوانه‌ای برای تحقق این چشم‌انداز دانست و گفت: فرهنگ سازمانی مفهوم کلانی است که ذیل آن می‌توان به مقوله‌هایی همچون احترام سازمانی، اخلاق حرفه‌ای، هویت سازمانی، تعلق سازمانی، انگیزه‌ی نیروی انسانی، تعامل سازمانی و... اشاره کرد.

رییس کانون زبان ایران به خودارزیابی در راستای شعار کیفیت، تنوع و توسعه‌ی آموزش ها اشاره کرد و گفت: لازم است با یک خودارزیابی به این مهم دست یابیم که اقدامات ما تا چه میزان منجر به یک اتفاق ملموس برای مخاطب و یا نیروی انسانی شده است.

هاشمی گفت: توسعه‌ی آموزش‌ها سیاستی مهم است که در برنامه‌ی راهبردی نیز مورد توجه قرار گرفته است. این سیاست فقط محدود به توسعه‌ و تاسیس مراکز نیست بلکه شامل طراحی آموزش‌ها و دوره‌های جدید آموزشی در حوزه‌های حضوری و غیرحضوری، بسترهای دیجیتال و غیردیجیتال و یا طراحی آموزش زبان خارجی با اهداف ویژه است. خوشبختانه کانون زبان ایران محدودیتی برای ارائه‌ی خدمات آموزشی به گروه‌های خاص ندارد و اگر مخاطب باشد و نیازهای آنان احصا شود می‌توانیم متناسب با این نیازها دوره‌های جدید را راه اندازی کنیم.

رییس کانون زبان ایران افزود: استان‌ها لازم است توسعه‌ی آموزش زبان‌های خارجی با اهداف ویژه، گسترش دوره‌های مجازی در بستر سامانه‌ی جدید مدیریت یادگیری (LMS) و همچنین گسترش آموزش زبان‌های غیرانگلیسی را در دستور کار خود قرار داده و اقدامات و فعالیت‌های بیشتری در این حوزه انجام دهند.

ایمنی، سلامت و امنیت محیط مراکز آموزشی از دیگر مواردی بود که رییس کانون زبان ایران بر آن‌ها تاکید کرد و گفت: کمیته‌ای در کانون پرورش فکری در این خصوص فعال شده که قرار است مراکز کانون پرورش فکری و کانون زبان را بررسی کنند. لازم است مدیران استانی با دقت و حساسیت شرایط مراکز آموزشی را مورد بررسی قرار داده و اطلاعات دقیق و واقعی در این خصوص ارائه دهند.

وی ضمن قدردانی از برخی از مدیران استانی که بهترین عملکرد را در حوزه‌ی ارتقاء بهره‌وری داشتند از مدیران استانی خواست برای ارتقاء بهره‌وری در مراکز آموزشی برنامه‌ریزی و اقدام لازم را انجام دهند.

تناسب تعداد زبان آموز و تعداد کلاس، توسعه‌ی متوازن مراکز آموزشی، ارتقاء فضاهای آموزشی و توسعه‌ی برند کانون زبان ایران از دیگر موضوعاتی بود که هاشمی بر آن‌ها تاکید کرد.

در ادامه‌ی این جلسه معاون آموزشی و توسعه‌ی منابع انسانی کانون زبان ایران به بیان نکاتی در خصوص تغییر شیوه‌ی ارتقاء از Inter به High و از High به Advanced، تقویم ترمی سال 96، دوره‌های میان مدت جذب مدرس، دوره‌های بحث آزاد بخش آلمانی، دوره‌های ضمن خدمت کارکنان و مدرسان و افزوده‌شدن بر تعداد کارشناسان بازدید و جذب پرداخت.

n95-همایش مدیران2

آموزش‌های ویژه در استان‌ها، روش‌های ارتقاء مدرسان، نحوه‌ی میهمان شدن زبان آموزان، تاخیر و تعجیل مدرسان، ارسال به موقع نامه‌ها، برگزاری دوره‌های تافل و آیلتس و استفاده از ظرفیت مدرسان و زبان آموزان در راستای توسعه از دیگر مواردی بود که سهرابی در خصوص آن‌ها نکاتی را ارائه کرد.

معاون اداری مالی کانون زبان ایران نیز در خصوص نکات ایمنی در مراکز آموزشی، مشتری مداری و تکریم ارباب رجوع، تبلیغات مناسب و تعریف شعارهای تبلیغاتی، دقت و بررسی در انتخاب نیرو قبل از معرفی به کمیته‌ی نیروی انسانی، هماهنگی مدیران استانی با اداره‌ی مرکزی، امضا و ارسال به موقع قرارداد مدرسان و کارکنان قرارداد یکساله‌ی داخلی، ارسال به موقع فرم‌های ارزشیابی کارکنان و اطلاع رسانی به موقع بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های ارسالی از اداره مرکزی به مراکز آموزشی توضیحاتی ارائه کرد.

n95-همایش مدیران3

وی همچنین به ارائه‌ی گزارشی در خصوص فعالیت کمیته‌‌های نیروی انسانی و توسعه و ارزشیابی در سال 95 پرداخت و ضمن معرفی سامانه‌ی مدیران استانی بر برخی از ویژگی‌های این سامانه تاکید کرد.

در ادامه معاون پژوهش و برنامه‌ریزی کانون زبان ایران به دو پروژه‌ی انجام شده در این معاونت تحت عنوان‌های تحلیل توزیع فضایی و ساماندهی بهینه‌ی مراکز آموزشی با استفاده از مدل AHP در سیستم اطلاعات جغرافیایی GIS و تحلیل نظام ارزشیابی در کانون زبان اشاره کرد.

n95-همایش مدیران11

تکمیل پرسشنامه‌های آنلاین، استفاده از ظرفیت بومی در استان‌ها برای تهیه و تدوین مطالب، خروجی هسته‌های آموزشی - پژوهشی و راه‌اندازی دوره‌های ویژه از دیگر موضوعاتی بود که بالغی زاده در خصوص آن‌ها نکاتی را ارائه کرد.

n95-همایش مدیران6n95-همایش مدیران9

معرفی بخش آموزش‌های الکترونیکی کانون زبان ایران و همچنین معرفی سامانه‌ی جدید مدیریت یادگیری کانون زبان ایران (LMS) توسط دکتر فاطمه نامی، مدیر بخش تکنولوژی آموزشی و سخنرانی علمی با موضوع فرهنگ سازمانی از دیگر بخش‌های این جلسه بود.

در بخش پایانی این جلسه نیز مدیران استانی به بیان مشاهدات و تجربیات خود پیرامون موضوع فرهنگ سازمانی پرداختند و نظرات و پیشنهادات خود در خصوص موضوعاتی همچون عوامل انگیزشی، بیمه‌ی تکمیلی، اقدامات رفاهی، توسعه‌ی مراکز آموزشی، جذب نیروی انسانی، احترام سازمانی، شیوه‌های پرداخت، محتوای آموزشی کتب، برگزاری دوره‌های ضمن خدمت، مدیریت هزینه‌ها، جذب و نگهداشت نیروی انسانی و ... ارائه کردند.

گفتنی است جلسه‌ی مدیران استانی کانون زبان ایران در روز شنبه 16 بهمن ماه در سالن کنفرانس شماره‌ی 1 مرکز آفرینش‌های فرهنگی و هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد.

۱۹ بهمن ۱۳۹۵ ۱۳:۲۴
تعداد بازدید : ۴,۶۳۹
برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم روی کلید زیر کلیک کنید.
 

درباره ما

کانون زبان ایران به عنوان معتبرترین، قدیمی‌ترین و بزرگترین مؤسسه‌ آموزش زبان‌های خارجی در ایران از سال 1304 تحت عنوان انجمن ایران و آمریکا در تهران شروع به فعالیت کرده است. ادامه...