معاون آموزشی کانون زبان ایران خبر داد:

با بهره گیری از بانک جامع سوالات، روایی و پایایی آزمون های آنلاین بالاتر رفته است

با بهره گیری از بانک جامع سوالات، روایی و پایایی آزمون های آنلاین بالاتر رفته است
دکتر علیرضا اسلامی، معاون آموزشی کانون زبان ایران از طراحی بانک جامع سوالات در آزمون آنلاین خبر داد و گفت: برای آزمون آنلاین ترم بهار بانک جامع سوالات طراحی شده است، در این بانک تمامی سوالاتی که قبلا در آزمون‌های کانون زبان وجود داشت پس از بررسی دوباره، ویرایش و اصلاح توسط کارشناسان، مورد استفاده قرار گرفته است و علاوه بر آن برای تمامی سطوح، سؤالات استاندارد جدید طراحی و تأیید شده است.

به گزارش روابط عمومی کانون زبان ایران، اسلامی ادامه داد: ویژگی این بانک این است که سوالات هر سطح آن بر اساس دروس مختلف آن سطح و سطوح دشواری (آسان، متوسط و سخت) طراحی و تفکیک شده و نرم افزار ارائه دهنده آزمون در زمان برگزاری آزمون آنلاین به هر فرد از بین این سوالات، سوالاتی با سطح دشواری قابل قبول و با پراکندگی متناسب از بین تمامی دروس انتخاب و ارائه می‌کند، می‌توان گفت از این منظر روایی آزمون نسبت به آزمون‌های مکتوب بسیار بالاتر رفته است.

وی در خصوص تغییراتی که در سطوح برگزاری آزمون آنلاین ترم بهار نسبت به ترم گذشته انجام شده است گفت: زبان‌آموزان عزیز گروه سنی کودکان و همچنین نوجوانان در سطح start آزمون ندارند اما در گروه سنی نوجوانان در همۀ سطوح به جز سطح Reach 4  آزمون به صورت آنلاین برگزار می‌شود. در گروه سنی بزرگسالان نیز به جز سطوحPre Intermediate 3 ،Intermediate 3 ، High Intermediate 3   و Advanced 3 بقیه سطوح به صورت آنلاین برگزار می‌شود. به بیان دیگر می‌توان گفت در مقاطعی که در آن‌ها به زبان آموزان مدرک تحصیلی ارائه می‌شود آزمون به صورت کتبی برگزار می‌گردد و سایر سطوح آزمون آنلاین خواهند داشت.

اسلامی همچنین اضافه شدن گروه‌های غیرانگلیسی به آزمون‌های آنلاین را از دیگر تفاوت‌های این آزمون در ترم بهار نسبت به ترم گذشته عنوان کرد.

معاون آموزشی کانون زبان در خصوص نحوۀ محاسبۀ نمرۀ نهایی آزمون‌ها گفت: در سطوحی که آزمون آنلاین دارند 20 درصد نمرۀ نهایی به آزمون آنلاین اختصاص پیدا می‌کند و در سطوحی که آزمون کتبی دارند در گروه بزرگسالان 40 درصد و در گروه نوجوانان 30 درصد نمره نهایی مربوط به آزمون کتبی است.

اسلامی در خصوص تمهیداتی که برای برگزاری بهتر آزمون آنلاین در ترم بهار در نظر گرفته شده است گفت: در آزمون آنلاین ترم جاری تعداد سرور کافی برای برگزاری هر چه بهتر آزمون در نظر گرفته شده است و به امید خدا زبان‌آموزان هیچ مشکلی برای شرکت در این آزمون نخواهند داشت. خوشبختانه با تمهیداتی که در نظر گرفته شده لازم نیست زبان آموزان برای شرکت در آزمون عجله کنند و بخواهند در ساعات اولیه و یا پایانی شب برای شرکت در آزمون اقدام کنند. راهنمای شرکت در آزمون تهیه شده و زبان‌آموزان عزیز می‌توانند آن را از مراکز آموزشی، سایت برگزاری آزمون آنلاین و یا فایل پیوست در انتهای این مصاحبه تهیه و یا بارگیری نمایند.

وی افزود: آزمون آنلاین ترم بهار بخش Listening نخواهد داشت و زبان‌آموزان عزیز از فردای روزی که جلسه بیستم خود را به پایان رساندند می‌توانند در آزمون شرکت کنند. برای هر زبان آموز 2 بار فرصت شرکت در آزمون فراهم شده است و بالاترین نمره برای ایشان در نظر گرفته خواهد شد. آزمون از ساعت 6 صبح روز سه شنبه 28 خرداد ماه آغاز می‌شود و در ساعت 17 روز جمعه 31 خردادماه به پایان می‌رسد.

اسلامی همچنین از تهیۀ یک راهنمای ویدئویی از سوی معاونت آموزش کانون زبان ایران خبر داد که قرار است به زودی در اختیار زبان آموزان قرار گیرد تا بیشتر با جزئیات روند برگزاری آزمون آنلاین آشنا شوند.

راهنمای آزمون آنلاین بهار 1398

۲۵ خرداد ۱۳۹۸ ۱۴:۵۵
تعداد بازدید : ۵,۸۲۵
سحرناز
۱۳۹۸/۰۳/۲۵
0

آیا برای زبان آموزانی که مثلا در گروه یکشنبه - سه شنبه قرار دارند و روز چهارشنبه آزمون دارند هم امکان امتحان در روز سه شنبه وجود دارد؟

رسول مظاهری
۱۳۹۸/۰۳/۲۶
5

باسمه تعالی آزمون برخط کار ارزشمندی است؛ راهی برای ارزیابی سریع شخص از توانمندی های واقعی خودش. کانون زبان ایران به راستی در عرصه آموزش زبان های خارجی پیشتاز و برتر است. من به نوبه خود از اینکه می بینم استادان در تدریس خود مسائل اخلاقی و شرعی را هم رعایت می کنند صمیمانه تشکر می کنم.

رضا علی غلامی
۱۳۹۸/۰۳/۲۶
0

سلام و خدا قوت خدمت شما عزیزان . عرض تشکر به خاطر برگزاری دومین دوره آنلاین آزمون پایان ترم و تهیه تقویم ترم تابستان که با رنگ های متفاوت نقشه راه زبان آموزان در ماههای تیر ، مرداد و شهریور را روشن کرده است .

افسانه
۱۳۹۸/۰۳/۳۰
0

سلام و خسته نباشید خدمت شما عزیزان ای کاش مانند ترم قبل آزمون سه مرحله ای بود در صورت امکان اطلاع دهید ممنون


برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم روی کلید زیر کلیک کنید.
 

درباره ما

کانون زبان ایران به عنوان معتبرترین، قدیمی‌ترین و بزرگترین مؤسسه‌ آموزش زبان‌های خارجی در ایران از سال 1304 تحت عنوان انجمن ایران و آمریکا در تهران شروع به فعالیت کرده است. ادامه...