گفت و گوی صمیمانه رییس کانون زبان ایران با مدرسان این مجموعۀ آموزشی

دکتر ذوالفقاری: افزایش حقوق مدرسان در سال 1403 قطعی است/ اگر باور نداشتیم که می توانیم معیشت خانوادۀ بزرگ کانون زبان ایران را بهبود بخشیم این جا نبودیم

دکتر ذوالفقاری: افزایش حقوق مدرسان در سال 1403 قطعی است/ اگر باور نداشتیم که می توانیم معیشت خانوادۀ بزرگ کانون زبان ایران را بهبود بخشیم این جا نبودیم
دکتر مهدی ذوالفقاری، رییس کانون زبان ایران با مدرسان این مجموعۀ آموزشی به صورت حضوری و برخط دیدار و گفت و گو کرد.
 
 
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل کانون زبان ایران، در ابتدای این جلسه برخی از مدرسان در خصوص مباحث مربوط به حقوق و دستمزد، نوع قرارداد، سنوات، بیمه، فروش کتاب‌های آموزشی و کمک آموزشی، زیباسازی مراکز، مسائل رفاهی و تسهیلات، تحول کیفیت محتوای آموزشی، نحوۀ تخصیص کلاس، تقویم آموزشی و تعداد جبرانی‌ها، تبلیغات، اهمیت سرمایۀ انسانی، سامانۀ برگزاری کلاس‌های آنلاین، ضوابط حقوق و دستمزد و بیمۀ بیکاری نکاتی را مطرح کردند.
در ادامه دکتر ذوالفقاری ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع خانوادۀ مدرسان این مجموعۀ آموزشی از همۀ کارکنان و مدرسان قدردانی کرد و گفت: از همۀ شما عزیزان سپاسگزارم که کمک کردید تا کانون زبان ایران در فضای رقابتی آموزش زبان سرآمد باشد. ما قدردان همۀ بنیانگذاران این مجموعه هستیم و می‌دانیم که هویت، مهمترین مقوله‌ای که در طول صد سال گذشته همچنان در کانون زبان ایران پا برجا باقی مانده است. 
وی در خصوص برخی مشکلات موجود که عده‌ای از مدرسان نسبت به آن‌ها گله‌مند بودند گفت: بسیاری از این مسائل ریشه‌ای به وجود آمده است و باید ریشه‌ای نیز برطرف گردد. در به وجود آمدن این شرایط عوامل زیادی دخالت داشته است، برخی کوتاهی‌ها و بی تدبیری‌هایی که در گذشته صورت گرفته است، افزایش نیروی انسانی بدون توجه به امکانات موجود و ... از دلایل به وجود آمدن این شرایط است. اما تلاش می‌کنیم آن ها را مرتفع سازیم و بنا داریم اگر اشتباهی مرتکب شده‌ایم خودمان هزینۀ آن را پرداخت کنیم نه شخص دیگری. 

 

1

 

ایشان عنوان کرد: من به خانوادۀ کانون زبان ایران این قول را داده‌ام که این مجموعه را احیا و تبدیل به همان درخت تنومند و پرباری نمایم که 100 سال قدمت داشته و قرار است هزار سال دیگر نیز پابرجا باشد. همۀ ما امیدواریم و از همۀ شما عزیزان می‌خواهیم تا این امید را زنده نگه دارید.
رییس کانون زبان ایران خاطر نشان کرد: تلاش ما بر این است که یک ساختار بادوام بسازیم که البته بخشی از آن دست ما نیست و مربوط به قوانین اداری و استخدامی کشور می‌شود. یک سری از مسائل به لحاظ حقوقی نیاز به بررسی دارد. تا زمانی که بتوانیم و کاری از دستمان بربیاید خواهیم ماند و به قدر وسع و طاقت‌مان تا جایی که نظام قانونگذاری و سیستم به ما اجازه و قدرت می‌دهد کارها را به پیش می‌بریم.
 
وی ادامه داد: اولین و مهمترین شاخصۀ کار ما این است که تعامل‌گرا هستیم، همۀ شما عزیزان را از خودمان می‌دانیم و معتقدیم پیشرفت شما پیشرفت ما و پیشرفت ما نیز پیشرفت شما عزیزان را به همراه دارد. با همین تعامل می‌توانیم بسیاری از مشکلات را حل نماییم. این که تا به امروز بسیاری از مسائل حل شده و یا در حال حل شدن است از همین تعامل نشات می‌گیرد.
 
ذوالفقاری در خصوص برگزاری کلاس‌های کانون زبان ایران در برخی از مدارس گفت: اگر مدرسه‌ای به لحاظ فیزیکی شرایط مناسبی نداشته باشد ولو این که مجبور به جمع کردن مرکز آموزشی‌مان شویم از حضور در آن مدرسه اجتناب خواهیم کرد. مراکز ما باید متناسب با شان و شخصیت مدرس، کارمند و زبان‌آموزان ما باشند.
 
ایشان پیرامون پرداخت پاداش به مدرسان گفت: بنای ما بر این است که هرگونه پاداش و رفاهیات در صورت وجود منابع، به مدرسان 6 کلاس و بالاتر پرداخت خواهد شد زیرا از نظر ما این افراد تعلق سازمانی بالاتری نسبت به سایرین دارند. علاوه بر این در حقوق سال آینده نیز به مدرسان بالای شش کلاس ضریب داده‌ایم، یعنی بین افرادی که بین 4 تا 6 کلاس، 7 تا 8 کلاس و یا 9 تا 12 کلاس داشته باشند تفاوت قائل شده‌ایم.
 
برگزاری آزمون های آزمایشی و کلاس‌های خصوصی از دیگر موضوعاتی بود که رییس کانون زبان ایران در خصوص آن‌ها نکاتی را عنوان کرد.
وی در بخش پایانی سخنانش فرارسیدن نوروز باستانی را پیشاپیش تبریک گفت و خاطر نشان کرد: اگر ما باور نداشتیم که می‌توانیم معیشت خانوادۀ بزرگ کانون زبان ایران و سطح آموزش زبان آموزان را بهبود بخشیم این جا نبودیم و امیدواریم خداوند متعال برکات تلاش همۀ ما را در زندگی‌مان نمایان کند. امیدوارم بتوانیم ساختارهایی را درست کنیم که بعد از ما نیز توسعه پیدا کند. 

 

1

 

در ادامه این جلسه دکتر محمد مهدی احمدی معین، مشاور اقتصادی و توسعۀ کسب و کار کانون زبان ایران در خصوص حقوق مدرسان عنوان کرد: فرمول حقوق و دستمزد سال 1403 به هیات مدیره پیشنهاد شده است و سعی کرده‌ایم بخشی از نگرانی‌های مدرسان عزیز را در آن پوشش دهیم. به طور مثال برای رتبه‌ها و سوابق مدرسان در سال‌های گذشته ضریب معکوسی وجود داشت که هر چه سابقه مدرس بیشتر می‌شد نرخ رشد حقوق و دستمزد کمتر می‌شد که به طور کلی آن را حذف کرده‌ایم. همچنین بر اساس فرمول جدید سوابق مدرسان به طور مستقیم در حقوق‌شان تاثیر خواهد گذاشت. 
پرداخت حق ویژه براساس تعداد کلاس‌ها و ایجاد مشوق برای مدرسان کلاس‌های حضوری از دیگر مواردی بود که دکتر معین به آن‌ها پرداخت.
وی افزود: در فرمول جدید حقوق همۀ مدرسان افزایش پیدا خواهد کرد اما برای مدرسانی که 6 کلاس و یا بالاتر دارند و یا سابقۀ بیشتری دارند این تفاوت بسیار محسوس‌تر خواهد شد. این مهم در صورت تایید هیات مدیره در سال آینده لحاظ خواهد شد.
ایشان همچنین ساعات پرتقاضا در کانون زبان ایران را 4 تا 6 و 6 تا 8 عنوان کرد و از مدرسان خواست این موضوع را در اعلام آمادگی‌هایشان لحاظ کنند تا بتوانیم 6 کلاس و بالاتر را به این عزیزان اختصاص دهیم.

 

1

 

در ادامه دکتر عباس دارابی، مشاور حقوقی کانون زبان ایران با ابراز خوشحالی از حضور در جمع مدرسان کانون زبان ایران گفت: به نظر من کانون زبان ایران یک مجموعۀ چند وجهی است و باید یک توازن حداقلی بین این نهاد اقتصادی و فرهنگی ایجاد شود، این توازن هم چیزی نیست که خارج از این مجموعه بتوان به آن پرداخت.  
 
گفتنی است، این جلسه روز شنبه 19 اسفندماه با حضور دکتر مهدی ذوالفقاری، رییس کانون زبان ایران، دکتر محمد مهدی احمدی معین، مشاور اقتصادی و توسعۀ کسب و کار، دکتر عباس دارابی، مشاور حقوقی، دکتر پیمان وهاب‌پور مشاور رسانه‌ای و مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل، دکتر مصطفی میرزایی، معاون آموزشی، رضا لیاقی، معاون اداری و مالی و جمعی از مدرسان کانون زبان ایران به صورت حضوری و برخط برگزار شد.
۲۰ اسفند ۱۴۰۲ ۰۰:۵۸
تعداد بازدید : ۲,۸۰۴
برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم روی کلید زیر کلیک کنید.
 

درباره ما

کانون زبان ایران به عنوان معتبرترین، قدیمی‌ترین و بزرگترین مؤسسه‌ آموزش زبان‌های خارجی در ایران از سال 1304 تحت عنوان انجمن ایران و آمریکا در تهران شروع به فعالیت کرده است. ادامه...