سرپرست آموزش های ویژه کانون زبان ایران:
مصمم به شناسایی نیازهای جدید و راه‌اندازی دوره‌های تخصصی متناسب با آن هستیم

سرپرست آموزش های ویژه کانون زبان ایران: </br>مصمم به شناسایی نیازهای جدید و راه‌اندازی دوره‌های تخصصی متناسب با آن هستیم
دکتر محمد شاهین تقدمی، سرپرست آموزش‌های ویژه کانون زبان ایران در خصوص اهمیت شکل‌گیری سیستم مدیریت آموزش (LMS)در کانون زبان ایران عنوان کرد: نام کانون زبان ایران به عنوان قدیمی‌ترین و معتبرترین برند آموزش زبان در کشور مطرح است. حفظ و ارتقاء این برند آموزشی از مهم ترین دغدغه‌های ماست. برای حفظ و ارتقاء هر برندی باید نیازهای جدید شناسایی شود و در راستای پاسخگویی هر چه بهتر به آن نیازها گام برداشت. تکنولوژی‌های نوین آموزشی از جمله مواردی است که دنیای آموزش زبان را در سال‌های اخیر دستخوش تغییر و تحولات قابل توجهی کرده است.

وی ادامه داد: نتایج نیازسنجی‌های گسترده و متعدد و همچنین آینده پژوهی‌های صورت گرفته در کانون زبان، ما را بر آن داشت که هر چه سریع‌تر خود را به‌روز کنیم و از مزایای استفاده از سامانۀ مدیریت یادگیری (LMS) در آموزش مجازی زبان بهره‌مند شویم. بهره مندی از این سامانه می تواند تنوع خدمات آموزشی قابل ارائه توسط کانون زبان را به شکل قابل توجهی افزايش دهد و ما را در راستای پاسخگویی به نیازهای طیف‌های مختلف مخاطبان یاری کند.

تقدمی پیرامون مزایای یادگیری و آموزش بر اساس این سیستم گفت: افراد زیادی علاقه‌مند به یادگیری زبان انگلیسی با اهداف عمومی و تخصصی هستند. حال آن‌که تعداد قابل توجهی از این افراد شرایط حضور در کلاس در ساعت‌های معین را ندارند و متاسفانه به همین دلیل از رفع نیازهای زبانی‌شان محروم می‌شوند.

سرپرست آموزش های ویژه کانون زبان ایران دوره‌هایی که در قالب LMS برگزار می‌شود را در دو دسته تقسیم بندی کرد و افزود: یک دسته دوره‌های همزمان یا Synchronous  است که در آن مدرس در زمان معین در کلاس مجازی حضور پیدا می‌کند. این شیوه مناسب افرادی است که شرایط حضور در کلاس فیزیکی را ندارند اما می‌توانند در یک ساعت مشخص در کلاس مجازی حضور داشته باشند. دستۀ دوم دوره‌هایی است که به صورت غیر همزمان یا Asynchronous برگزار می‌شود. در این دوره‌ها محتوای درسی تعاملی به گونه‌ایی تهیه می‌شود که نیازی به حضور مستمر مدرس در کلاس درس وجود نخواهد داشت. این شیوۀ آموزشی بعد مکان و زمان را حذف می‌کند و به زبان‌آموزان اجازه می‌دهد در هر مکان و زمانی به محتوای آموزشی مورد نظر دسترسی داشته باشند.

 n96-دوره

وی در خصوص دوره‌هایی که تحت این سیستم تا به امروز در کانون زبان برگزار شده است گفت: تا کنون دوره‌های "نگارش مقالات علمی (Academic Writing)" و "مکاتبات بازرگانی (Business Correspondence)" در قالب LMS برگزار شده است که مورد استقبال خوبی هم قرار گرفته‌اند. محتوای آموزشی دوره‌های "نگارش آزمون آیلتس آکادمیک (IELTS Writing)" و "قصه خوانی (Reading Club)" نیز آماده است که در آیندۀ نزدیک مورد بهره برداری قرار می گیرد. البته آموزش‌های مجازی ما به هیچ عنوان محدود به دوره‌های مذکور نخواهد بود و با توجه به نیازسنجی‌های مستمر و تقاضای مخاطبان اقدام به طراحی و راه اندازی دوره‌های متنوع خواهیم کرد.

تقدمی ادامه داد: بازخوردهایی که از این دوره‌ها دریافت کردیم عموما مثبت است و ما را به ادامه این راه دلگرم می‌کند. البته انتقادهای سازنده‌ای هم صورت گرفته است که بدون شک ما را در ارتقا سطح کیفی ارائه خدمات آموزش مجازی یاری خواهد داد.

سرپرست آموزش های ویژه کانون زبان در خصوص برنامه‌های آینده این بخش گفت: نزدیک به چهار سال از راه اندازی بخش آموزش‌های ویژه در کانون زبان می گذرد. در ابتدا،  با توجه به نیروی انسانی متخصص و نیازهای وقت تصمیم به برگزاری دوره های آموزش زبان انگلیسی با اهداف ویژه گرفتیم. در گام اول دوره‌های "آشنایی با شعر انگلیسی (An Introduction to Poetry)" و"آشنایی با داستان کوتاه انگلیسی (An Introduction to Short Story) را احیا کردیم و سپس دورۀ "انگلیسی با اهداف اداری- بازرگانی (English for Business Purposes)" راه اندازی شد. پس از برگزاری چند دوره و گرفتن بازخوردهای مربوطه، اقدام به تنوع بخشی دوره‌های ویژه در زمینۀ زبان انگلیسی و سپس دیگر زبان‌ها کردیم. اکنون پس از چهار سال، 24 دورۀ ویژه در زبان‌های انگلیسی، آلمانی، فرانسه، عربی و اسپانیایی راه اندازی شده است. سیاست راهبردی ما برای آینده گسترش و بهره‌وری از دوره‌های فعلی در تهران و دیگر استان هاست. ما همچنین علاقه مند و مصمم به شناسایی نیازهای جدید و طراحی و راه‌اندازی دوره‌های تخصصی متناسب با آنان هستیم.

n96-دوره

وی در خصوص تک پودمان تربیت مربی زبان انگلیسی که با همکاری دانشگاه علمی کاربردی در حال برگزاری است گفت: مدرس با دانش و توانمند یکی از ارکان اصلی موفقیت هر دورۀ آموزشی است. کانون زبان ایران همواره در جذب و تربیت مدرسان این اصل را لحاظ کرده است. از سوی دیگر، دانشگاه جامع علمی-کاربردی نیز، همانگونه که از اسم آن بر می آید، تاکید بر کاربردی بودن علومی دارد که به مخاطب خود ارائه می کند. همکاری این دو ساختار آموزشی منجر به اخذ مجوز راه اندازی دوره های تک پودمان "تربیت مربی  زبان انگلیسی"، "آزمون سازی زبان انگلیسی"  و " تهیه و تدوین مواد درسی در آموزش زبان انگلیسی" در کانون زبان شد. البته اولین دورۀ تربیت مربی انگلیسی سال‌ها پیش و با عنوان و سرفصل‌های متفاوت در کانون زبان برگزار شد. پس از گرفتن بازخورد، اعمال تعییرات لازم و اخذ مجوزهای مربوطه، این دوره دوباره راه اندازی شد و در پاییز سال جاری در تهران برگزار شد. همانطور که اشاره شد، ویژگی بارز این دورۀ  تک پودمان تاکید بر عملی بودن آموزشی است که ارائه می شود و هدف نهایی تربیت نیروی متخصص آموزشی است که بتوان از خدمات ایشان در کانون زبان و یا هر مرکز آموزشی دیگری بهره‌مند شد. با توجه به بازخوردهای مثبت و امیدوارکننده، کانون زبان تصمیم دارد این دوره را در استان های دیگر نیز برگزار کند.

 تقدمی خاطر نشان کرد: در پایان دوره گواهی معتبر و مشترک کانون زبان ایران و دانشگاه جامع علمی-کاربردی به عزیزان شرکت کننده ارائه خواهد شد.

سرپرست آموزش های ویژه کانون زبان در بخش پایانی سخنانش گفت: امیدوارم هدف اصلی همۀ ما حفظ و ارتقا نام کانون زبان ایران باشد و در راستای تحقق این هدف، قدم‌های عملی، محکم و جدی برداریم.

۸ دی ۱۳۹۷ ۱۲:۰۰
تعداد بازدید : ۲,۳۶۴
برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم روی کلید زیر کلیک کنید.
 

درباره ما

کانون زبان ایران به عنوان معتبرترین، قدیمی‌ترین و بزرگترین مؤسسه‌ آموزش زبان‌های خارجی در ایران از سال 1304 تحت عنوان انجمن ایران و آمریکا در تهران شروع به فعالیت کرده است. ادامه...