توسعۀ سیستم هوشمند تصحیح اوراق در مراکز آموزشی

توسعۀ سیستم هوشمند تصحیح اوراق در مراکز آموزشی
سرپرست بخش فناوری اطلاعات کانون زبان ایران از راه اندازی سیستم هوشمند تصحیح اوراق از ترم پاییز 97 در مراکز آموزشی بهار شیراز تهران و ایلام خبر داد و گفت: در حال حاضر این سیستم در مراکز آموزشی 23 استان کشور با جمعیت زبان‌آموزی بالای 1000 نفر راه‌اندازی شده و قرار است در استان‌های بوشهر و اردبیل نیز از ترم زمستان 1397 مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

به گزارش روابط عمومی کانون زبان ایران، مهرداد قیصر در خصوص این نرم‌افزار گفت: نرم‌افزار تصحیح تست هوشمند آسا، نرم‌افزاری مبتنی بر ویندوز است که برای برگزاری آزمون‌های تستی زبان انگلیسی مخصوص کانون زبان ایران طراحی شده است. این نرم‌افزار در سه نسخۀ ویژه شامل، مخصوص مراکز کانون زبان ایران در سراسر کشور، امتحانات JCE , SCE و امتحانات جذب مدرس آماده شده است.

وی در خصوص ویژگی‌های این نرم‌افزار به حذف خطای انسانی در مراحل مختلف از جمله تصحیح پاسخ‌نامه، محاسبۀ میانگین نمرات، وارد کردن نمرات در سامانه و دقت فوق‌العاده زیاد نرم‌افزار در تصحیح پاسخ نامه‌ها اشاره کرد و افزود: این نرم‌افزار دارای یک آنالیز کنندۀ قدرتمند موتور تصحیح برای خطاهای احتمالی است، به این معنا که خطاهای مربوط به اسکن پاسخنامه‌های کم رنگ یا علامتگذاری شده و همچنین عدم درج نمرۀ کلاسی توسط مدرس در پاسخنامه توسط برنامه تشخیص داده می‌شود.

n96-افتخارآفرینی

وی ادامه داد: این نرم‌افزار همچنین دارای سرعت تصحیح بالاست به طوری که اوراق یک کلاس 25 نفره در مدت زمان 3 دقیقه تصحیح می‌شود، همچنین طرز قرار گرفتن پاسخ نامه در اسکنر برای برنامه مهم نیست و تصویر ورودی می‌تواند در هر زوایه‌ای (0 تا 360درجه) باشد، به طور مثال اگر پاسخنامه به صورت وارونه جمع‌آوری و در اسکنر جهت تصحیح قرار بگیرد، باز هم سیستم برگه مربوطه را تصحیح می‌کند، حتی پاسخنامه می‌تواند به صورت افقی نیز تصحیح شود.

تبدیل نتیجه پردازش به تصویر قابل مقایسه برای کاربر جهت اطمینان از صحت تصحیح و نمایش همزمان کلید بر روی آن، نورمالایز شدن و قابل مقایسه شدن امتحانات کانون زبان برای هر کلید در سراسر کشور برای مراکز مختلف به دلیل عدم دخالت نیروی انسانی در تصحیح و صرفه جویی در هزینه و کاهش استرس کارکنان در روزهای برگزاری امتحانات از دیگر مزایای این نرم افزار است که قیصر به آن‌ها اشاره کرد.

 سرپرست فناوری اطلاعات کانون زبان ایران به یکپارچه کردن نمرات زبان‌آموزان مهمان به عنوان مزیت دیگر نرم‌افزار تاکید کرد و ادامه داد: فرض کنیم زبان‌آموزی در مرکز دیگری در امتحان فاینال شرکت کند، قاعدتا در مرکز مبدا فقط نمرۀ کلاسی زبان‌آموز بر روی پاسخنامه درج می‌شود و نمرۀ کتبی زبان‌آموز از مرکز مقصد باید دریافت شود. سیستم هوشمند تصحیح اوراق این قابلیت را دارد که دو نمره را یکپارچه و نمرۀ نهایی را به سامانۀ ثبت‌نام اعلام کند.

 

n96-دوره

 

قیصر همچنین به استفاده از ویژگی QR Code در پاسخنامه اشاره و بیان کرد: این ویژگی در ترم پاییز 97 به صورت آزمایشی در مرکز آموزشی گلستان تهران مورد استفاده قرار گرفت و انشاءالله از ترم زمستان برای تمامی مراکز آموزشی استان تهران قابل استفاده خواهد بود.

وی در خصوص مزیت استفاده از  QR Code گفت: با توجه به این‌که ممکن است پاسخنامه‌ها در هر دورۀ چاپ با کمی تغییرات مواجه شوند و این تغییرات باعث ایجاد مشکل در هنگام تصحیح پاسخنامه‌ها شود، تصمیم گرفتیم تا جهت رفع این مشکل در پاسخنامه‌های جدید از ویژگی QR Code استفاده شود. بدین ترتیب اطلاعات زبان آموز از روی QR Code خوانده شده و دیگر به چاپ پاسخنامه وابسته نیست.

۱۱ دی ۱۳۹۷ ۰۹:۳۶
تعداد بازدید : ۲,۰۸۹
برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم روی کلید زیر کلیک کنید.
 

درباره ما

کانون زبان ایران به عنوان معتبرترین، قدیمی‌ترین و بزرگترین مؤسسه‌ آموزش زبان‌های خارجی در ایران از سال 1304 تحت عنوان انجمن ایران و آمریکا در تهران شروع به فعالیت کرده است. ادامه...