رییس کانون زبان ایران بر کاهش استرس و اضطراب زبان‌آموزان کودک و نوجوان تاکید کرد

رییس کانون زبان ایران بر کاهش استرس و اضطراب زبان‌آموزان کودک و نوجوان تاکید کرد
رییس کانون زبان ایران در دیدار با کارشناسان، مدیران و کارکنان معاونت پژوهش و برنامه‌ریزی بار دیگر با اشاره بر مزیت‌های رقابتی، نقش کارشناسان را در مقولۀ تغییر و به روز رسانی محتوای آموزشی مهم و کلیدی عنوان کرد و افزود: محتوای آموزشی کانون زبان نیاز به بازنگری جدی و ایجاد تغییراتی متناسب با نیاز امروز جامعه دارد و این مهم تنها با همفکری و همیاری شما کارشناسان دلسوز و توانمند میسر می‌شود.

به گزارش روابط عمومی کانون زبان ایران، دکتر مومنی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به حذف کوئیز از مقطع نوجوانان این اقدام را ماحصل بررسی‌های متعدد کارشناسی و در راستای روز آمد نمودن اقدامات عنوان کرد و افزود: مطالعات تربیتی برای سنین نوجوانان و کودکان بر این اصل استوار است که روش‌های آموزش باید مبتنی بر شیوه‌های بدون استرس برای این گروه‌های سنی باشد؛ علاوه بر این اسناد راهبردی آموزش و پرورش نیز به سمت حذف آزمون‌ها حرکت کرده است. در همین راستا ما نیز باید تلاش نماییم که زبان آموزان کودک و نوجوان از حضور در کلاس زبان لذت ببرند و احساس اضطراب و استرس به دلیل امتحان و ارزیابی‌های کمی نداشته باشند و به این ترتیب زبان‌آموزان بیشتری را جذب نماییم.

وی افزود: می‌توان از زمانی که برای کوئیز در نظر گرفته شده بود تحت عنوان تمرین کلاسی به صورت تیمی استفاده کرد و یا مسیر حل سوال را با زبان‌آموزان کلاس بررسی نمود.

مومنی در خصوص برگزاری آزمون‌ها به صورت آنلاین گفت: مشکلات عدیده‌ای در زمینۀ برگزاری آزمون به صورت کتبی و کاغذی وجود داشت که باعث شد تا راه حل برگزاری آزمون به صورت آنلاین در بعضی از سطوح مطرح شود که در حال بررسی‌های کارشناسی در این زمینه هستیم.

بهره مندی از تکنولوژی و فضای دیجیتال، ساخت انیمیشن، اسباب‌بازی‌های فیزیکی و بازی‌های تحت وب از دیگر موضوعاتی بود که رییس کانون زبان ایران در این جلسه بر آن‌ها تاکید کرد.

مومنی در بخش پایانی سخنانش عنوان کرد: تغییرات در هر شکلی سخت و دشوار است اما امیدوارم که به لطف خدا و با کمک یکدیگر بتوانیم این تغییرات را در جهت هر چه بهتر شدن کانون زبان ایران به ثمر برسانیم.

۹ بهمن ۱۳۹۷ ۱۶:۱۶
تعداد بازدید : ۳,۵۴۹
مسعود مدرس نوجوانان
۱۳۹۷/۱۱/۱۰
0

ضمن تشکر از این دیدگاه مثبت. پژوهش های مربوط به استرس مثبت/سازنده و استرس منفی/مخرب نشان داده با حذف آزمون های میان دوره و حذف ارزشیابی مستمر کتبی، استرس مثبت دانش آموزان کم می شود و با توجه به اهمیت آزمون پایان ترم و تاثیر بسیار زیاد نظر مدرس در ردی-قبولی، استرس مخرب دانش آموز، مدرس و حتی والدین افزایش می یابد. اساسا بهره گیری از آزمون میان دوره مانند کوییز تاثیر قابل توجهی بر کاهش استرس مخرب/منفی و عملکرد بهتر دانش آموز خواهد داشت. منابع: Ugodulunwa & Okolo 2015 , Svihla, 2006 , Shaaban, 200

محمد
۱۳۹۷/۱۱/۱۰
5

خیلی عالیی

ریحانه جابری
۱۳۹۷/۱۱/۱۰
5

با سلام, با توجه به حذف میان ترم گروه کودکان, و افزایش نمره فعالیت کلاسی به 80، لازم است تغییراتی در گریدها بوجود آید...بعلاوه, ارزیابی کمی سختتر خواهد شد, امید است کارشناسان محترم معیار سنجش را بنحوی مقرر فرمایند تا باعث تسهیل روند این امر گردد, بعنوان مثال, در هرکدام از چهارخانه ستون مربوط به نمره رایتینگ, بجای 80، از 20 نمره داده شود و در نهایت مجموع آن چهار عدد از بیست, مدرس را به 80 برساند, بدین روش, دیگر نیازی به محاسبات پیچیده و معدل گیری نمیباشد...سپاس


برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم روی کلید زیر کلیک کنید.
 

درباره ما

کانون زبان ایران به عنوان معتبرترین، قدیمی‌ترین و بزرگترین مؤسسه‌ آموزش زبان‌های خارجی در ایران از سال 1304 تحت عنوان انجمن ایران و آمریکا در تهران شروع به فعالیت کرده است. ادامه...