تاکید بر بازنگری و به روزرسانی محتوای آموزشی در معاونت پژوهش

تاکید بر بازنگری و به روزرسانی محتوای آموزشی در معاونت پژوهش
محمدعلی رحمانی، مدیر تدوین محتوای آموزشی کانون زبان ایران در خصوص بازنگری و به روز رسانی محتوای آموزشی در این مجموعه عنوان کرد: معاونت پژوهش کانون زبان همواره موضوع بازنگری کتب و مطالب درسی برای به روز رسانی محتوای آموزشی را مورد توجه قرار داده و در جهت تحقق آن تلاش نموده است. اکنون نیز این امر با تاکید بیشتر و با تمرکز بر تهیه و تدوین مطالب آموزشی براساس اهداف موردنظر در حال انجام است.

به گزارش روابط عمومی کانون زبان ایران، رحمانی افزود: در حال حاضر کارشناسان گرانقدر معاونت پژوهش مشغول تهیه و تدوین کتاب‌های Pre-Intermediate در مقطع بزرگسالان هستند. در این بازنگری و روند تهیه و تدوین نکات متعددی از جمله نظام کلی کتب از حیث طراحی و جانمایی مطالب، فعالیت‌ها و تکالیف مبتنی بر یادگیری تعاملی، موضوع و محتوا در متون، واژگان، گرامر و به طور کلی مهارت‌ها و زیرمهارت‌های زبان و متدولوژی بر اساس رویکردها و متدهای مورد قبول، مورد توجه قرار می‌گیرد.

وی در خصوص تغیرات احتمالی روش تدریس که در نتیجۀ به روزرسانی محتوا به وجود می‌آید گفت: در این روند روش تدریس هم به طور مستمر مورد ارزیابی قرار گرفته و تحولات لازم در روش تدریس نیز شکل  می‌گیرد.

ایشان پیرامون نظرسنجی قبل و پس از انجام این تغییرات بیان کرد: در بازنگری‌ها نظر مدرسان، مدیران مراکز و زبان‌آموزان مورد توجه قرار می‌گیرد و در تهیه و تدوین نیز پس از وارد شدن کتاب به چرخۀ آموزشی در فواصل زمانی معین از نظر مدرسان و کارشناسان استفاده می‌شود. البته برنامه‌هایی نیز برای استفاده بیشتر از نظر همکاران مدرس و کارشناس در امر بازنگری در روش تدریس پیش روی ما قرار دارد.

مدیر تدوین محتوای آموزشی کانون زبان ایران در خصوص فرآیند نوسازی آزمون‌ها نیز گفت: مدتی است که در بخش آزمون‌سازی تقریباً تمامی آزمون‌های پایان ترم به طور آنلاین برگزار می‌شود و از این رو آزمون‌هایی با شکل و محتوای ویژه طراحی و تهیه شده است و این روند کماکان ادامه دارد.

 وی خاطر نشان کرد: انجام این تحولات در زمینۀ آزمون‌ها بر اساس دستور جناب آقای دکتر مومنی، رییس محترم کانون زبان لازم الاجرا شده است و در روند انجام آن نیز از دیدگاه مدرسان و کارشناسان بهره‌مند خواهیم شد.

۳ شهریور ۱۳۹۸ ۰۹:۴۱
تعداد بازدید : ۱,۴۷۶
برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم روی کلید زیر کلیک کنید.
 

درباره ما

کانون زبان ایران به عنوان معتبرترین، قدیمی‌ترین و بزرگترین مؤسسه‌ آموزش زبان‌های خارجی در ایران از سال 1304 تحت عنوان انجمن ایران و آمریکا در تهران شروع به فعالیت کرده است. ادامه...