در گفت‌وگویی با شبکه تلویزیونی العربی؛

مسئول دپارتمان عربی کانون زبان، اهمیت یادگیری این زبان را تشریح نمود

مسئول دپارتمان عربی کانون زبان، اهمیت یادگیری این زبان را تشریح نمود
همزمان با روز جهانی زبان عربی، دکتر یاسر زنگنه، مسئول دپارتمان عربی کانون زبان ایران در گفت‌وگویی با شبکه بین المللی العربی به اهمیت یادگیری این زبان پرداخت.

به گزارش روابط عمومی کانون زبان ایران، وی در خصوص هدفِ زبان‌آموزان از یادگیری زبان عربی گفت: با گسترش اهمیت زبان عربی در منطقه و جهان استقبال از یادگیری مکالمۀ زبان عربی و گویش‌های آن رو به افزایش است. تعداد زیادی از ایرانیان با اهداف بازرگانی، گردشگری، ارتباط با عرب زبان‌ها، فهم رسانه‌های گروهی عربی، خواندن کتب و متون عربی، شرکت در آزمون‌های مدرسه یا دانشگاه و زیارت عتبات و حج، زبان عربی را یاد می‌گیرند.

زنگنه در خصوص چالش‌ها و مشکلات یادگیری زبان عربی توسط ایرانی‌ها عنوان کرد: به سبب مشکلات تاریخی و سیاسی و روابط تیرۀ فعلی بین کشور ما و برخی کشور‌های عربی، تعدادی از ایرانی‌ها از یادگیری زبان عربی و آموزش آن به فرزندانشان استقبال نمی‌کنند، در حالی‌که اگر ما مکالمۀ زبان عربی را یاد بگیریم و با فرهنگ و آداب و رسوم کشورهای عربی آشنا شویم، بسیاری از مشکلات موجود بین ایران و کشورهای عربی حل می‌شود و فهم متقابل بین ما و آنها اتفاق می‌افتد.

در ادامه می توانید فیلم مربوط به این گفت و گو را مشاهده نمایید:

۱ دی ۱۳۹۸ ۰۹:۰۰
تعداد بازدید : ۲,۹۶۱
برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم روی کلید زیر کلیک کنید.
 

درباره ما

کانون زبان ایران به عنوان معتبرترین، قدیمی‌ترین و بزرگترین مؤسسه‌ آموزش زبان‌های خارجی در ایران از سال 1304 تحت عنوان انجمن ایران و آمریکا در تهران شروع به فعالیت کرده است. ادامه...