فراخوان ارسال مقاله برای نشریات علمی _ تخصصی کانون زبان ایران

فراخوان ارسال مقاله برای نشریات علمی _ تخصصی کانون زبان ایران
کانون زبان ایران از پژوهشگران حوزۀ زبان و همچنین دانشگاهیان سراسر جهان دعوت به عمل می‌آورد تا مقالات منتشر نشده خود به یکی از زبان‌های انگلیسی، عربی، آلمانی، فرانسه، روسی، اسپانیایی و ایتالیایی را برای داوری و انتشار در دو نشریه علمی _ تخصصی «آموزش زبان» و «آموزش مدرسان زبان دوم» که به صورت برخط منتشر می‌شوند، به این مجموعۀ آموزشی ارسال کنند.

به گزارش روابط عمومی کانون زبان ایران، محورهای مقالات پژوهشی در نشریۀ تخصصی «آموزش زبان» (Language Teaching) شامل: یادگیری و آموزش زبان اول و دوم، فرهنگ و آموزش زبان‌های خارجی، تحلیل گفتمان (انتقادی)، آموزش زبان تفکرگرایانه، سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی آموزش زبان، آزمون‌سازی در زبان‌های خارجی، آموزش چند زبانه، آموزش از راه دور، منظور شناسی بین‌زبانی، آموزش زبان با اهداف خاص، آموزش زبان با اهداف دانشگاهی، تهیه و تدوین محتوای آموزشی و ارزیابی محتوای آموزشی است.

همچنین عناوین و موضوعات پژوهشی در نشریۀ «آموزش مدرسان زبان دوم» (Second Language Teacher Education) شامل: نقش و مهارت‌های مدرس زبان، میزان آگاهی و دیدگاه مدرسان زبان، استقلال و قدرت عمل مدرسان زبان، بازدید از کلاس‌های آموزش زبان، جمع‌آوری اطلاعات از کلاس‌های آموزش زبان به صورت دستی و الکترونیکی، جلسه قبل و بعد از بازدید از کلاس، کاهش تاثیرات منفی در بازدید از کلاس، ارزیابی مدرسان زبان، نظارت بر عملکرد قبل از خدمت و ضمن خدمت مدرسان و تغییر الگوی نظارت بر کار مدرسان می‌باشد.

گفتنی است، مقالات ارسالی نباید قبلا در نشریۀ دیگری به چاپ رسیده و یا همزمان تحت داوری برای این امر در نشریۀ دیگری قرار گرفته باشند؛ نشریات علمی _ تخصصی کانون زبان ایران به قوانین اخلاقی نشر به طور جدی پایبند هستند و لازم است پژوهشگران محترم نیز همین پایبندی را نسبت به این امر داشته باشند.

شایان ذکر است، علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص این نشریات می‌توانند با شماره تلفن 88492491 تماس حاصل نموده و یا به سایت‌های ltjournal.ir  و sltejournal.ir مراجعه نمایند.

۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ ۰۹:۳۶
تعداد بازدید : ۳,۸۱۰
برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم روی کلید زیر کلیک کنید.
 

درباره ما

کانون زبان ایران به عنوان معتبرترین، قدیمی‌ترین و بزرگترین مؤسسه‌ آموزش زبان‌های خارجی در ایران از سال 1304 تحت عنوان انجمن ایران و آمریکا در تهران شروع به فعالیت کرده است. ادامه...